Jezdec Audi Sport, Edoardo Mortara, a pilot BMW Team MTEK, Timo Glock, spolu na Nürburgringu ve druhém závodu v 28. kole kolidovali. Němec za vyřazení Itala dostal penalizaci. Nicméně náskok Pascala Wehrleina z týmu Mercedes se tím na čele ještě zvýšil.
Mortarovi se kvalifikace na nedělní závod vůbec nepovedla, když startoval až z 20. místa. Přitom v sobotním závodu obsadil skvělé druhé místo. V hlavním závodu už se jezdci Audi dařilo postupovat polem vzhůru, když se on a Ekström zasekli za žlutým BMW M4 DTM Tima Glocka.
"Když startujete z 20. místa, tak neočekávate něco speciálního. Až do kontaktu s Timem [Glockem] jsem získal sedm nebo osm pozic. Myslím, že je hodně frustrující, když se dostanete až do bodu, kdy bojujete jako o život o 12. místo. Souhlasím, že neměl žádný důvod mě pouštět před sebe, ale zase na druhou stranu existují jisté limity při kličkování na rovince.
Dělal to Ekkymu [Ekströmovi] dlouhých deset kol. Nakonec jsme měli kontakt, který vlastně ukončil můj i jeho závod," popsal Mortara pro TouringCarTimes. Timo Glock nechápe, proč by neměl o svoji pozici bojovat. Bývalý pilot navíc vnímá finální nehodu jako špatný odhad situace, nikoliv jako odplatu za předchozí šťouchanec od Mortary.
"S Ekky jsme opravdu hezky bojoval po dlouhou dobu závodu. Protože jsem neměl DRS, tak jsem se jen mohl bránit. Pak mě Ekky předjel a hned jsem měl za sebou Mortaru. Ten ale do mého auta v zatáčce číslo 2 prostě najel. Bohůžel, já jsem pak šel až moc pozdě na brzdy v zatáčce číslo 3, dotkl se ho a on se roztočil. Bylo jasné, že dostanu penalizaci. To vedení závodu dobře vyhodnotilo," řekl Timo Glock.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?