Jezdec Audi Sport, Edoardo Mortara, a pilot BMW Team MTEK, Timo Glock, spolu na Nürburgringu ve druhém závodu v 28. kole kolidovali. Němec za vyřazení Itala dostal penalizaci. Nicméně náskok Pascala Wehrleina z týmu Mercedes se tím na čele ještě zvýšil.
Mortarovi se kvalifikace na nedělní závod vůbec nepovedla, když startoval až z 20. místa. Přitom v sobotním závodu obsadil skvělé druhé místo. V hlavním závodu už se jezdci Audi dařilo postupovat polem vzhůru, když se on a Ekström zasekli za žlutým BMW M4 DTM Tima Glocka.
"Když startujete z 20. místa, tak neočekávate něco speciálního. Až do kontaktu s Timem [Glockem] jsem získal sedm nebo osm pozic. Myslím, že je hodně frustrující, když se dostanete až do bodu, kdy bojujete jako o život o 12. místo. Souhlasím, že neměl žádný důvod mě pouštět před sebe, ale zase na druhou stranu existují jisté limity při kličkování na rovince.
Dělal to Ekkymu [Ekströmovi] dlouhých deset kol. Nakonec jsme měli kontakt, který vlastně ukončil můj i jeho závod," popsal Mortara pro TouringCarTimes. Timo Glock nechápe, proč by neměl o svoji pozici bojovat. Bývalý pilot navíc vnímá finální nehodu jako špatný odhad situace, nikoliv jako odplatu za předchozí šťouchanec od Mortary.
"S Ekky jsme opravdu hezky bojoval po dlouhou dobu závodu. Protože jsem neměl DRS, tak jsem se jen mohl bránit. Pak mě Ekky předjel a hned jsem měl za sebou Mortaru. Ten ale do mého auta v zatáčce číslo 2 prostě najel. Bohůžel, já jsem pak šel až moc pozdě na brzdy v zatáčce číslo 3, dotkl se ho a on se roztočil. Bylo jasné, že dostanu penalizaci. To vedení závodu dobře vyhodnotilo," řekl Timo Glock.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?