Soupeřům se nelíbilo chování Mercedesu na Nürburgringu, Rockenfeller však pochopení má

Mercedes na Nürburgringu šikovně využíval svých jezdců ve prospěch Pascala Wehreina
Mercedes na Nürburgringu šikovně využíval svých jezdců ve prospěch Pascala Wehreina, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 8. října 2015 21:14
Sdílej:

Poté, co si soupeři v čele s šéfem projektu Audi v DTM, Dieterem Gassem, stěžovali na týmovou režii, kterou Mercedes na Nürburgringu použil, aby dostal co nejvýše Pascala Wehrleina, k případu řekl svoje i Mike Rockenfeller.

Na cílové rovince šampionátu DTM 2015 mají ještě čtyři jezdci matematickou šanci na titul. Jasným favoritem je Pascal Wehrlein (165 bodů), pak následují Edoardo Mortara (128 bodů), Mattias Ekström (127 bodů) a Bruno Spengler (119 bodů). Je fér ale přiznat, že šance dvou jezdců Audi a jednoho jezdce BMW jsou již více méně jen matematické. 

Mercedes během posledního nedělního závodu vyslal svým soupeřům jasný signál, když se Wehrein probojovával polem dopředu, tak jeho značkoví kolegové poslušně uhýbali. Dokonce i Maximilian Götz, který měl krátce před cílem na Němce už slušný náskok, dostal příkaz zpomalit a kolegu pustit. Mladík najednou začal jezdit časy na kolo kolem 1:29, tedy o pět sekund pomaleji než předtím. 

"Možná hledal mobil," vtipkoval jeden z konkurentů. Šéf Audi v DTM, Dieter Gass, ale spokojený určitě nebyl: "Máme jasnou dohodu, že si přejeme čistý sport. Dva výrobci se dle ní řídili, třetí ne," řekl Gass po nedělním závodu. Timo Scheider, který závod sledoval po brzkém výpadku z televizní obrazovky jako my ostatní, situaci také komentoval: "De facto to bylo tak, že Maximilian měl na Pascala velký náskok. A najednou byl pryč."

Mike Rockenfeller například situaci hodnotí takto: "Seděl jsem v autě a nepřišlo mi dobré, co se tam odvíjelo. Teď jde ale o všechno. Samozřejmě, že by bylo hezčí, kdybychom toto všechno neměli, ale něco podobného je i v Le Mans, WEC, ve Formuli 1 a jednoduše všude. Je to normální, vždycky to tak bylo. Stále jsem se díval do zrcátek a ptal jsem se, co člověk sám udělal nebo neudělal. V prvním momentu jsem si také myslel, že je to hnůj. Ale nakonec bychom si zde všichni mohli podat ruku - minimálně trochu."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?