Poté, co o víkendovém závodu na německém Nürburgringu získal Mattias Ekström pouhý bod, řekl jezdec týmu Audi Sport Abt, že už jen velké štěstí by jej vrátilo do hry o letošní titul, když jezdec Mercedesu, Pascal Wehrlein, míří k poslednímu víkendu roku na Hockenheimringu s náskokem 37 bodů na Edoardo Mortaru a 38 bodů právě na Ekströma.
Šampion DTM z let 2004 a 2007 se do obou víkendových závodů kvalifikoval až na 17. pozici a ačkoliv byla jeho závodní rychlost pak lepší, tak byl schopen získat pouhý jeden bod za desáté místo z prvního závodu a z druhého závodu nezískal za 11. místo ani bod.
"V kvalifikaci jsem neměl dostatečnou rychlost. V neděli jsem byl na jedenácté pozici po prvním kole, pak jsem získal pozici od Rockyho [Mike Rockenfeller] a po pit stopu jsem byl za [Timem] Glockem, bojoval jsem s ním a zničil svoje gumy, tak to je," řekl po nedělním závodu Mattias Ekström pro server TouringCarTimes.
Co ale stálo za nedostatečnou rychlostí Švéda v kvalifikacích? "Pokud bych na to měl odpověď, tak bych Vám ji řekl. Když se Vám nedaří zahřát gumy, získat grip a pocit, který chcete, tak čas prostě letí. Tyto dvě, tři, čtyři desetinky Vás to stojí, když se to někomu podaří a pak jsou daleko před Vámi."
Za 2,5 týdne se jede finálový závod roku na Hockenheimu, Ekström i Mortara mají stále matematickou šanci na titul. Dvojnásobný mistr DTM si ale o své šanci na třetí titul nedělá žádné velké iluze a to i s přihlédnutím na veškerou pomoc od značkových kolegů, která se Wehrleinovi v posledních závodech dostávala.
"Když to s týmovou taktikou hrají tak, jak to hrají, tak to pro nás bude těžké je chytit. Nestačí Vám jen být před ním, musíte být před všemi ostatními. S 10 body bych zvládl žít, ale s 38, abych byl upřímný, to není reálné. Na Hockenheimu ztratíme tento šampionát, můžeme jej vyhrát se štěstím, ale ne s přičiněním naší vlastní síly."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?