Poté, co o víkendovém závodu na německém Nürburgringu získal Mattias Ekström pouhý bod, řekl jezdec týmu Audi Sport Abt, že už jen velké štěstí by jej vrátilo do hry o letošní titul, když jezdec Mercedesu, Pascal Wehrlein, míří k poslednímu víkendu roku na Hockenheimringu s náskokem 37 bodů na Edoardo Mortaru a 38 bodů právě na Ekströma.
Šampion DTM z let 2004 a 2007 se do obou víkendových závodů kvalifikoval až na 17. pozici a ačkoliv byla jeho závodní rychlost pak lepší, tak byl schopen získat pouhý jeden bod za desáté místo z prvního závodu a z druhého závodu nezískal za 11. místo ani bod.
"V kvalifikaci jsem neměl dostatečnou rychlost. V neděli jsem byl na jedenácté pozici po prvním kole, pak jsem získal pozici od Rockyho [Mike Rockenfeller] a po pit stopu jsem byl za [Timem] Glockem, bojoval jsem s ním a zničil svoje gumy, tak to je," řekl po nedělním závodu Mattias Ekström pro server TouringCarTimes.
Co ale stálo za nedostatečnou rychlostí Švéda v kvalifikacích? "Pokud bych na to měl odpověď, tak bych Vám ji řekl. Když se Vám nedaří zahřát gumy, získat grip a pocit, který chcete, tak čas prostě letí. Tyto dvě, tři, čtyři desetinky Vás to stojí, když se to někomu podaří a pak jsou daleko před Vámi."
Za 2,5 týdne se jede finálový závod roku na Hockenheimu, Ekström i Mortara mají stále matematickou šanci na titul. Dvojnásobný mistr DTM si ale o své šanci na třetí titul nedělá žádné velké iluze a to i s přihlédnutím na veškerou pomoc od značkových kolegů, která se Wehrleinovi v posledních závodech dostávala.
"Když to s týmovou taktikou hrají tak, jak to hrají, tak to pro nás bude těžké je chytit. Nestačí Vám jen být před ním, musíte být před všemi ostatními. S 10 body bych zvládl žít, ale s 38, abych byl upřímný, to není reálné. Na Hockenheimu ztratíme tento šampionát, můžeme jej vyhrát se štěstím, ale ne s přičiněním naší vlastní síly."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.