Poté, co o víkendovém závodu na německém Nürburgringu získal Mattias Ekström pouhý bod, řekl jezdec týmu Audi Sport Abt, že už jen velké štěstí by jej vrátilo do hry o letošní titul, když jezdec Mercedesu, Pascal Wehrlein, míří k poslednímu víkendu roku na Hockenheimringu s náskokem 37 bodů na Edoardo Mortaru a 38 bodů právě na Ekströma.
Šampion DTM z let 2004 a 2007 se do obou víkendových závodů kvalifikoval až na 17. pozici a ačkoliv byla jeho závodní rychlost pak lepší, tak byl schopen získat pouhý jeden bod za desáté místo z prvního závodu a z druhého závodu nezískal za 11. místo ani bod.
"V kvalifikaci jsem neměl dostatečnou rychlost. V neděli jsem byl na jedenácté pozici po prvním kole, pak jsem získal pozici od Rockyho [Mike Rockenfeller] a po pit stopu jsem byl za [Timem] Glockem, bojoval jsem s ním a zničil svoje gumy, tak to je," řekl po nedělním závodu Mattias Ekström pro server TouringCarTimes.
Co ale stálo za nedostatečnou rychlostí Švéda v kvalifikacích? "Pokud bych na to měl odpověď, tak bych Vám ji řekl. Když se Vám nedaří zahřát gumy, získat grip a pocit, který chcete, tak čas prostě letí. Tyto dvě, tři, čtyři desetinky Vás to stojí, když se to někomu podaří a pak jsou daleko před Vámi."
Za 2,5 týdne se jede finálový závod roku na Hockenheimu, Ekström i Mortara mají stále matematickou šanci na titul. Dvojnásobný mistr DTM si ale o své šanci na třetí titul nedělá žádné velké iluze a to i s přihlédnutím na veškerou pomoc od značkových kolegů, která se Wehrleinovi v posledních závodech dostávala.
"Když to s týmovou taktikou hrají tak, jak to hrají, tak to pro nás bude těžké je chytit. Nestačí Vám jen být před ním, musíte být před všemi ostatními. S 10 body bych zvládl žít, ale s 38, abych byl upřímný, to není reálné. Na Hockenheimu ztratíme tento šampionát, můžeme jej vyhrát se štěstím, ale ne s přičiněním naší vlastní síly."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.