Ekström: Reálnou šanci na titul už nemám

Mattias Ekström letos třetí titul zřejmě nezíská...
Mattias Ekström letos třetí titul zřejmě nezíská..., foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 30. září 2015 18:10
Sdílej:

Poté, co o víkendovém závodu na německém Nürburgringu získal Mattias Ekström pouhý bod, řekl jezdec týmu Audi Sport Abt, že už jen velké štěstí by jej vrátilo do hry o letošní titul, když jezdec Mercedesu, Pascal Wehrlein, míří k poslednímu víkendu roku na Hockenheimringu s náskokem 37 bodů na Edoardo Mortaru a 38 bodů právě na Ekströma.

Šampion DTM z let 2004 a 2007 se do obou víkendových závodů kvalifikoval až na 17. pozici a ačkoliv byla jeho závodní rychlost pak lepší, tak byl schopen získat pouhý jeden bod za desáté místo z prvního závodu a z druhého závodu nezískal za 11. místo ani bod. 

"V kvalifikaci jsem neměl dostatečnou rychlost. V neděli jsem byl na jedenácté pozici po prvním kole, pak jsem získal pozici od Rockyho [Mike Rockenfeller] a po pit stopu jsem byl za [Timem] Glockem, bojoval jsem s ním a zničil svoje gumy, tak to je," řekl po nedělním závodu Mattias Ekström pro server TouringCarTimes. 

Co ale stálo za nedostatečnou rychlostí Švéda v kvalifikacích? "Pokud bych na to měl odpověď, tak bych Vám ji řekl. Když se Vám nedaří zahřát gumy, získat grip a pocit, který chcete, tak čas prostě letí. Tyto dvě, tři, čtyři desetinky Vás to stojí, když se to někomu podaří a pak jsou daleko před Vámi."

Za 2,5 týdne se jede finálový závod roku na Hockenheimu, Ekström i Mortara mají stále matematickou šanci na titul. Dvojnásobný mistr DTM si ale o své šanci na třetí titul nedělá žádné velké iluze a to i s přihlédnutím na veškerou pomoc od značkových kolegů, která se Wehrleinovi v posledních závodech dostávala. 

"Když to s týmovou taktikou hrají tak, jak to hrají, tak to pro nás bude těžké je chytit. Nestačí Vám jen být před ním, musíte být před všemi ostatními. S 10 body bych zvládl žít, ale s 38, abych byl upřímný, to není reálné. Na Hockenheimu ztratíme tento šampionát, můžeme jej vyhrát se štěstím, ale ne s přičiněním naší vlastní síly."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.