Poté, co o víkendovém závodu na německém Nürburgringu získal Mattias Ekström pouhý bod, řekl jezdec týmu Audi Sport Abt, že už jen velké štěstí by jej vrátilo do hry o letošní titul, když jezdec Mercedesu, Pascal Wehrlein, míří k poslednímu víkendu roku na Hockenheimringu s náskokem 37 bodů na Edoardo Mortaru a 38 bodů právě na Ekströma.
Šampion DTM z let 2004 a 2007 se do obou víkendových závodů kvalifikoval až na 17. pozici a ačkoliv byla jeho závodní rychlost pak lepší, tak byl schopen získat pouhý jeden bod za desáté místo z prvního závodu a z druhého závodu nezískal za 11. místo ani bod.
"V kvalifikaci jsem neměl dostatečnou rychlost. V neděli jsem byl na jedenácté pozici po prvním kole, pak jsem získal pozici od Rockyho [Mike Rockenfeller] a po pit stopu jsem byl za [Timem] Glockem, bojoval jsem s ním a zničil svoje gumy, tak to je," řekl po nedělním závodu Mattias Ekström pro server TouringCarTimes.
Co ale stálo za nedostatečnou rychlostí Švéda v kvalifikacích? "Pokud bych na to měl odpověď, tak bych Vám ji řekl. Když se Vám nedaří zahřát gumy, získat grip a pocit, který chcete, tak čas prostě letí. Tyto dvě, tři, čtyři desetinky Vás to stojí, když se to někomu podaří a pak jsou daleko před Vámi."
Za 2,5 týdne se jede finálový závod roku na Hockenheimu, Ekström i Mortara mají stále matematickou šanci na titul. Dvojnásobný mistr DTM si ale o své šanci na třetí titul nedělá žádné velké iluze a to i s přihlédnutím na veškerou pomoc od značkových kolegů, která se Wehrleinovi v posledních závodech dostávala.
"Když to s týmovou taktikou hrají tak, jak to hrají, tak to pro nás bude těžké je chytit. Nestačí Vám jen být před ním, musíte být před všemi ostatními. S 10 body bych zvládl žít, ale s 38, abych byl upřímný, to není reálné. Na Hockenheimu ztratíme tento šampionát, můžeme jej vyhrát se štěstím, ale ne s přičiněním naší vlastní síly."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.