Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, vzal na sebe zodpovědnost za hlášku v radiu Tima Scheidera, která jej žádala o vytlačení z trati dvou soupeřů na Mercedesu.
Timo Scheider v posledním kole nedělního závodu ve Spielbergu dostal radiem zprávu, která zněla: "schieb ihn raus" [vystrč ho ven]. Timo Scheider v následující zatáčce č. 3 zezadu naboural do Roberta Wickense, jehož auto pak z trati vysrčilo také Pascala Wehrleina.
Oba jezdci Mercedesu skončili v kačírku, zatímco Scheider projel cílem na šestém místě, následně byl ale diskvalifikován. Před Německým spolkem motorsportu (DMSB) pak jednotlivé strany vznášely různá obvinění proti Audi Sport a/nebo Teamu Phoenix, jehož barvy Scheider hájí. Názor Pascala Wehrleina si můžete přečíst zde.
Když byl na pozávodní tiskové konferenci Dr. Wolfgang Ullrich dotázán, od koho tato instrukce mířila, odpověděl: "Nemůže to být ode mne, protože nejsem přímo spojen žádným jezdcem. Já mluvím jen s jednotlivými šéfy týmu, takže jsem to nemohl být já."
V neděli v noci ale Audi vydalo prohlášení, ve kterém Ullrich říká: "Samozřejmě, že to nebyl hezký konec jinak ohromného závodu. To, co bylo uděláno s Timem nebylo správnou cestou, jak věci zvládnout. Ale rozhodně nebylo mým záměrem, aby Robert and Pascal skončili ve štěrku. Omlouvám se za to, že jsem na boxové zídce v počáteční emoci křičel 'Timo schieb ihn raus'.
S jezdci během závodu nekomunikuji a nevěděl jsem, že radio bylo otevřené. Nebyla to v žádném případě instrukce pro Tima. Mercedesu se za tuto poznámku mohu pouze omluvit. Podobné slovní spojení neodráží moje vnímání motorsportu, ale bylo to pouze díky adrenalinu v ten moment. Jsem závodník a byl jsem rozzuřený tím, jak se s tím Timo vypořádal."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.