Šéf Audi, Wolfgang Ullrich, se omlouvá za nehodu Scheidera

Ullrich, Wolfgang
Ullrich, Wolfgang, foto: dtm.de
iM2 6. srpna 2015 10:49
Sdílej:

Šéf Audi pro motorsport, Dr. Wolfgang Ullrich, vzal na sebe zodpovědnost za hlášku v radiu Tima Scheidera, která jej žádala o vytlačení z trati dvou soupeřů na Mercedesu.

Timo Scheider v posledním kole nedělního závodu ve Spielbergu dostal radiem zprávu, která zněla: "schieb ihn raus" [vystrč ho ven]. Timo Scheider v následující zatáčce č. 3 zezadu naboural do Roberta Wickense, jehož auto pak z trati vysrčilo také Pascala Wehrleina. 

Oba jezdci Mercedesu skončili v kačírku, zatímco Scheider projel cílem na šestém místě, následně byl ale diskvalifikován. Před Německým spolkem motorsportu (DMSB) pak jednotlivé strany vznášely různá obvinění proti Audi Sport a/nebo Teamu Phoenix, jehož barvy Scheider hájí. Názor Pascala Wehrleina si můžete přečíst zde.

Když byl na pozávodní tiskové konferenci Dr. Wolfgang Ullrich dotázán, od koho tato instrukce mířila, odpověděl: "Nemůže to být ode mne, protože nejsem přímo spojen žádným jezdcem. Já mluvím jen s jednotlivými šéfy týmu, takže jsem to nemohl být já."

V neděli v noci ale Audi vydalo prohlášení, ve kterém Ullrich říká: "Samozřejmě, že to nebyl hezký konec jinak ohromného závodu. To, co bylo uděláno s Timem nebylo správnou cestou, jak věci zvládnout. Ale rozhodně nebylo mým záměrem, aby Robert and Pascal skončili ve štěrku. Omlouvám se za to, že jsem na boxové zídce v počáteční emoci křičel 'Timo schieb ihn raus'.

S jezdci během závodu nekomunikuji a nevěděl jsem, že radio bylo otevřené. Nebyla to v žádném případě instrukce pro Tima. Mercedesu se za tuto poznámku mohu pouze omluvit. Podobné slovní spojení neodráží moje vnímání motorsportu, ale bylo to pouze díky adrenalinu v ten moment. Jsem závodník a byl jsem rozzuřený tím, jak se s tím Timo vypořádal."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.