Jezdec týmu Phoenix, Timo Scheider, byl z nedělního závodu dodatečně diskvalifikován za svůj manévr v posledním kole na dva jezdce Mercedesu, Roberta Wickense a Pascala Wehrleina. Audi se bude navíc zodpovídat přes sportovním soudem.
Úder ze strany Tima Scheidera v posledním kole ve Spielbergu do dvou jezdců Mercedesu měl ještě dohru a to jak pro Němce tak i pro jeho Team Phoenix. Díky kolizi s Pascalem Wehrleinem a Robertem Wickensem byl jezdec Audi ze závodu dodatečně vyloučen a přišel tak o získané body.
Komisaři po shlédnutí záběrů a telemetrie naznali, že kolize byla záměrná. Tým Phoenix se vzdal práva na odvolání vůči této diskvalifikaci. Pro Audi ale záležitost ještě neskončila, mohla by jí totiž přijít hodně draho!
V tiskovém sdělení Deutschen Motor Sport Bundes (DMSB) - Německý spolek motorsportu - můžeme číst: "Druhé rozhodování ohledně možného nesportovního příkazu přes radio ze strany Audi Team Phoenix, respektive Audi Sport, předali sportovní komisaři, kteří byli na místě, na sportovní soud DMSB, aby provedlo další zkoumání."
Do rozhodnutí tohoto sportovního soudu tak zůstavájí výsledky v Rakouska předběžné. A jak k celé situaci došlo? Do radia Tima Scheidera se přihlásil sportovní šéf Audi, Wolfgang Ullrich, a řekl mu: "Timo, vytlač jej ven." V následující zatáčce Němec narazil do Roberta Wickense, ten pak sebou vzal tou dobou průběžně vedoucího muže pořadí, Pascala Wehrleina.
Nakonec na video z celé situace se můžeme podívat všichni. Jen dodejme, že na videu pro německou stanici ARD mluví někdejší šéf Mercedesu, Norbert Haug, který říká, že nikdy nic takového neslyšel a to už se účasnil spousty závodů. Na videu mluví také Ullrich, který říká, že se jednalo o spontánní reakci. Toto Wolff je z incidentu pořádně naštvaný a samotný Timo Scheider říká, že přes radio nic neslyšel.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?