Jezdec týmu Phoenix, Timo Scheider, byl z nedělního závodu dodatečně diskvalifikován za svůj manévr v posledním kole na dva jezdce Mercedesu, Roberta Wickense a Pascala Wehrleina. Audi se bude navíc zodpovídat přes sportovním soudem.
Úder ze strany Tima Scheidera v posledním kole ve Spielbergu do dvou jezdců Mercedesu měl ještě dohru a to jak pro Němce tak i pro jeho Team Phoenix. Díky kolizi s Pascalem Wehrleinem a Robertem Wickensem byl jezdec Audi ze závodu dodatečně vyloučen a přišel tak o získané body.
Komisaři po shlédnutí záběrů a telemetrie naznali, že kolize byla záměrná. Tým Phoenix se vzdal práva na odvolání vůči této diskvalifikaci. Pro Audi ale záležitost ještě neskončila, mohla by jí totiž přijít hodně draho!
V tiskovém sdělení Deutschen Motor Sport Bundes (DMSB) - Německý spolek motorsportu - můžeme číst: "Druhé rozhodování ohledně možného nesportovního příkazu přes radio ze strany Audi Team Phoenix, respektive Audi Sport, předali sportovní komisaři, kteří byli na místě, na sportovní soud DMSB, aby provedlo další zkoumání."
Do rozhodnutí tohoto sportovního soudu tak zůstavájí výsledky v Rakouska předběžné. A jak k celé situaci došlo? Do radia Tima Scheidera se přihlásil sportovní šéf Audi, Wolfgang Ullrich, a řekl mu: "Timo, vytlač jej ven." V následující zatáčce Němec narazil do Roberta Wickense, ten pak sebou vzal tou dobou průběžně vedoucího muže pořadí, Pascala Wehrleina.
Nakonec na video z celé situace se můžeme podívat všichni. Jen dodejme, že na videu pro německou stanici ARD mluví někdejší šéf Mercedesu, Norbert Haug, který říká, že nikdy nic takového neslyšel a to už se účasnil spousty závodů. Na videu mluví také Ullrich, který říká, že se jednalo o spontánní reakci. Toto Wolff je z incidentu pořádně naštvaný a samotný Timo Scheider říká, že přes radio nic neslyšel.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.