Jezdec týmu Phoenix, Timo Scheider, byl z nedělního závodu dodatečně diskvalifikován za svůj manévr v posledním kole na dva jezdce Mercedesu, Roberta Wickense a Pascala Wehrleina. Audi se bude navíc zodpovídat přes sportovním soudem.
Úder ze strany Tima Scheidera v posledním kole ve Spielbergu do dvou jezdců Mercedesu měl ještě dohru a to jak pro Němce tak i pro jeho Team Phoenix. Díky kolizi s Pascalem Wehrleinem a Robertem Wickensem byl jezdec Audi ze závodu dodatečně vyloučen a přišel tak o získané body.
Komisaři po shlédnutí záběrů a telemetrie naznali, že kolize byla záměrná. Tým Phoenix se vzdal práva na odvolání vůči této diskvalifikaci. Pro Audi ale záležitost ještě neskončila, mohla by jí totiž přijít hodně draho!
V tiskovém sdělení Deutschen Motor Sport Bundes (DMSB) - Německý spolek motorsportu - můžeme číst: "Druhé rozhodování ohledně možného nesportovního příkazu přes radio ze strany Audi Team Phoenix, respektive Audi Sport, předali sportovní komisaři, kteří byli na místě, na sportovní soud DMSB, aby provedlo další zkoumání."
Do rozhodnutí tohoto sportovního soudu tak zůstavájí výsledky v Rakouska předběžné. A jak k celé situaci došlo? Do radia Tima Scheidera se přihlásil sportovní šéf Audi, Wolfgang Ullrich, a řekl mu: "Timo, vytlač jej ven." V následující zatáčce Němec narazil do Roberta Wickense, ten pak sebou vzal tou dobou průběžně vedoucího muže pořadí, Pascala Wehrleina.
Nakonec na video z celé situace se můžeme podívat všichni. Jen dodejme, že na videu pro německou stanici ARD mluví někdejší šéf Mercedesu, Norbert Haug, který říká, že nikdy nic takového neslyšel a to už se účasnil spousty závodů. Na videu mluví také Ullrich, který říká, že se jednalo o spontánní reakci. Toto Wolff je z incidentu pořádně naštvaný a samotný Timo Scheider říká, že přes radio nic neslyšel.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?