Turbulentní druhý závod na holandském Zandvoortu se postaral o četné diskuse. Dle televizního experta německé stanice ARD a bývalého šéfa týmu Mercedes, Norberta Hauga, by tento závod možná až moc tvrdý.
Zatímco nedělní závod probíhal na špici docela poklidně a António Félix da Costa si mohl relativně v poklidu dojet pro svoje první vítězství v DTM, tak ve středu a na konci startovního pole to byla jiná písnička. Edoardo Mortara (Abt-Audi) proti Danielu Juncadellovi (Mücke-Mercedes), Tom Blomqvist (RBM-BMW) proti Robertu Wickensovi (HWA-Mercedes) nebo Adrian Tambay (Abt-Audi) proti Maxime Martinovi (RMG-BMW): Sledovali jsme několik ostrých soubojů zároveň, během kterých se mnozí roztočili nebo vyjeli z trati. Vedení závodu se tak rozhodně nenudilo.
Expert stanice ARD, Norbert Haug, také ne: "Když už na to přijde, tak si ten druhý pravděpodobně myslí: 'Já chci také'. Když není nějaká část zrovna poklidná, tak dojde zároveň ke dvěma nebo třem kontaktům," popisuje někdejší sportovní šéf Mercedesu neklidnou část ve výjezdovém kole od povinných zastávek v boxech.
Asi nejdramatičtější byla rána mezi Mortarou a Juncadellou. Jezdec Audi v zatáčce číslo 6 vytlačil svého protivníka z trati. Juncadella se dostal až za obrubník, který v podstatě přeletěl. Při tvrdém přistání si jezdec poranil záda a měl plné ruce práce s tím, aby svůj Mercedes uřídil.
Podle Hauga zrovna tento souboj mohl dopadnout ještě hůř. "Mohl se vrátit nekontrolovaně na trať a trefit některého nezúčastněného [jezdce]. Vypadalo to, že se to dalo odvrátit, proto to nebylo hezké. Na příštím setkání jezdců by se toto téma mělo rozvést."
A jaký názor měl po nehodě Daniel Juncadella? "Někteří jezdci umí jen bourat a ne opravdu bojovat. U Mortary se to stalo už několikrát," řekl Španěl o Italovi pro ARD. "Normálně jsem ho předjel, on do mě chtěl jen narazít a vystrčit mě ven."
Jezdeckým stylem svých konkurentů nebyl zklamán jen Juncadella, také Robert Wickens měl po svém výpadku co říct: "Byl to hrozný závod. Během dvou kol do mě narazili tři jezdci Audi. Tak by to dle mého názoru být nemělo." Kanaďan byl roztočen Blomqvistem, za což jezdec BMW dostal následně penalizaci průjezdu boxy.
To byla ale jediná penalizace, které jsme se v neděli od vedení závodu dočkali. Proč za podobný manévr nebyl potrestán například Tambay? Tomu nerozumí ani samotný Haug: "Příhoda s Tambayem nebyla podle mě OK. Je těžké předjíždět, ale nemělo by to končit létáním a roztočením."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?