Rodeo na Zandvoortu - Haugovi se nedělní závod moc nelíbil, proč se víc netrestalo?

Mercedes
Mercedes, foto: Mercedes AMG F1 Team
iM2 22. července 2015 18:01
Sdílej:

Turbulentní druhý závod na holandském Zandvoortu se postaral o četné diskuse. Dle televizního experta německé stanice ARD a bývalého šéfa týmu Mercedes, Norberta Hauga, by tento závod možná až moc tvrdý.

Zatímco nedělní závod probíhal na špici docela poklidně a António Félix da Costa si mohl relativně v poklidu dojet pro svoje první vítězství v DTM, tak ve středu a na konci startovního pole to byla jiná písnička. Edoardo Mortara (Abt-Audi) proti Danielu Juncadellovi (Mücke-Mercedes), Tom Blomqvist (RBM-BMW) proti Robertu Wickensovi (HWA-Mercedes) nebo Adrian Tambay (Abt-Audi) proti Maxime Martinovi (RMG-BMW): Sledovali jsme několik ostrých soubojů zároveň, během kterých se mnozí roztočili nebo vyjeli z trati. Vedení závodu se tak rozhodně nenudilo. 

Expert stanice ARD, Norbert Haug, také ne: "Když už na to přijde, tak si ten druhý pravděpodobně myslí: 'Já chci také'. Když není nějaká část zrovna poklidná, tak dojde zároveň ke dvěma nebo třem kontaktům," popisuje někdejší sportovní šéf Mercedesu neklidnou část ve výjezdovém kole od povinných zastávek v boxech.

Asi nejdramatičtější byla rána mezi Mortarou a Juncadellou. Jezdec Audi v zatáčce číslo 6 vytlačil svého protivníka z trati. Juncadella se dostal až za obrubník, který v podstatě přeletěl. Při tvrdém přistání si jezdec poranil záda a měl plné ruce práce s tím, aby svůj Mercedes uřídil.

Podle Hauga zrovna tento souboj mohl dopadnout ještě hůř. "Mohl se vrátit nekontrolovaně na trať a trefit některého nezúčastněného [jezdce]. Vypadalo to, že se to dalo odvrátit, proto to nebylo hezké. Na příštím setkání jezdců by se toto téma mělo rozvést."

A jaký názor měl po nehodě Daniel Juncadella? "Někteří jezdci umí jen bourat a ne opravdu bojovat. U Mortary se to stalo už několikrát," řekl Španěl o Italovi pro ARD. "Normálně jsem ho předjel, on do mě chtěl jen narazít a vystrčit mě ven."

Jezdeckým stylem svých konkurentů nebyl zklamán jen Juncadella, také Robert Wickens měl po svém výpadku co říct: "Byl to hrozný závod. Během dvou kol do mě narazili tři jezdci Audi. Tak by to dle mého názoru být nemělo." Kanaďan byl roztočen Blomqvistem, za což jezdec BMW dostal následně penalizaci průjezdu boxy. 

To byla ale jediná penalizace, které jsme se v neděli od vedení závodu dočkali. Proč za podobný manévr nebyl potrestán například Tambay? Tomu nerozumí ani samotný Haug: "Příhoda s Tambayem nebyla podle mě OK. Je těžké předjíždět, ale nemělo by to končit létáním a roztočením."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.