Turbulentní druhý závod na holandském Zandvoortu se postaral o četné diskuse. Dle televizního experta německé stanice ARD a bývalého šéfa týmu Mercedes, Norberta Hauga, by tento závod možná až moc tvrdý.
Zatímco nedělní závod probíhal na špici docela poklidně a António Félix da Costa si mohl relativně v poklidu dojet pro svoje první vítězství v DTM, tak ve středu a na konci startovního pole to byla jiná písnička. Edoardo Mortara (Abt-Audi) proti Danielu Juncadellovi (Mücke-Mercedes), Tom Blomqvist (RBM-BMW) proti Robertu Wickensovi (HWA-Mercedes) nebo Adrian Tambay (Abt-Audi) proti Maxime Martinovi (RMG-BMW): Sledovali jsme několik ostrých soubojů zároveň, během kterých se mnozí roztočili nebo vyjeli z trati. Vedení závodu se tak rozhodně nenudilo.
Expert stanice ARD, Norbert Haug, také ne: "Když už na to přijde, tak si ten druhý pravděpodobně myslí: 'Já chci také'. Když není nějaká část zrovna poklidná, tak dojde zároveň ke dvěma nebo třem kontaktům," popisuje někdejší sportovní šéf Mercedesu neklidnou část ve výjezdovém kole od povinných zastávek v boxech.
Asi nejdramatičtější byla rána mezi Mortarou a Juncadellou. Jezdec Audi v zatáčce číslo 6 vytlačil svého protivníka z trati. Juncadella se dostal až za obrubník, který v podstatě přeletěl. Při tvrdém přistání si jezdec poranil záda a měl plné ruce práce s tím, aby svůj Mercedes uřídil.
Podle Hauga zrovna tento souboj mohl dopadnout ještě hůř. "Mohl se vrátit nekontrolovaně na trať a trefit některého nezúčastněného [jezdce]. Vypadalo to, že se to dalo odvrátit, proto to nebylo hezké. Na příštím setkání jezdců by se toto téma mělo rozvést."
A jaký názor měl po nehodě Daniel Juncadella? "Někteří jezdci umí jen bourat a ne opravdu bojovat. U Mortary se to stalo už několikrát," řekl Španěl o Italovi pro ARD. "Normálně jsem ho předjel, on do mě chtěl jen narazít a vystrčit mě ven."
Jezdeckým stylem svých konkurentů nebyl zklamán jen Juncadella, také Robert Wickens měl po svém výpadku co říct: "Byl to hrozný závod. Během dvou kol do mě narazili tři jezdci Audi. Tak by to dle mého názoru být nemělo." Kanaďan byl roztočen Blomqvistem, za což jezdec BMW dostal následně penalizaci průjezdu boxy.
To byla ale jediná penalizace, které jsme se v neděli od vedení závodu dočkali. Proč za podobný manévr nebyl potrestán například Tambay? Tomu nerozumí ani samotný Haug: "Příhoda s Tambayem nebyla podle mě OK. Je těžké předjíždět, ale nemělo by to končit létáním a roztočením."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?