Turbulentní druhý závod na holandském Zandvoortu se postaral o četné diskuse. Dle televizního experta německé stanice ARD a bývalého šéfa týmu Mercedes, Norberta Hauga, by tento závod možná až moc tvrdý.
Zatímco nedělní závod probíhal na špici docela poklidně a António Félix da Costa si mohl relativně v poklidu dojet pro svoje první vítězství v DTM, tak ve středu a na konci startovního pole to byla jiná písnička. Edoardo Mortara (Abt-Audi) proti Danielu Juncadellovi (Mücke-Mercedes), Tom Blomqvist (RBM-BMW) proti Robertu Wickensovi (HWA-Mercedes) nebo Adrian Tambay (Abt-Audi) proti Maxime Martinovi (RMG-BMW): Sledovali jsme několik ostrých soubojů zároveň, během kterých se mnozí roztočili nebo vyjeli z trati. Vedení závodu se tak rozhodně nenudilo.
Expert stanice ARD, Norbert Haug, také ne: "Když už na to přijde, tak si ten druhý pravděpodobně myslí: 'Já chci také'. Když není nějaká část zrovna poklidná, tak dojde zároveň ke dvěma nebo třem kontaktům," popisuje někdejší sportovní šéf Mercedesu neklidnou část ve výjezdovém kole od povinných zastávek v boxech.
Asi nejdramatičtější byla rána mezi Mortarou a Juncadellou. Jezdec Audi v zatáčce číslo 6 vytlačil svého protivníka z trati. Juncadella se dostal až za obrubník, který v podstatě přeletěl. Při tvrdém přistání si jezdec poranil záda a měl plné ruce práce s tím, aby svůj Mercedes uřídil.
Podle Hauga zrovna tento souboj mohl dopadnout ještě hůř. "Mohl se vrátit nekontrolovaně na trať a trefit některého nezúčastněného [jezdce]. Vypadalo to, že se to dalo odvrátit, proto to nebylo hezké. Na příštím setkání jezdců by se toto téma mělo rozvést."
A jaký názor měl po nehodě Daniel Juncadella? "Někteří jezdci umí jen bourat a ne opravdu bojovat. U Mortary se to stalo už několikrát," řekl Španěl o Italovi pro ARD. "Normálně jsem ho předjel, on do mě chtěl jen narazít a vystrčit mě ven."
Jezdeckým stylem svých konkurentů nebyl zklamán jen Juncadella, také Robert Wickens měl po svém výpadku co říct: "Byl to hrozný závod. Během dvou kol do mě narazili tři jezdci Audi. Tak by to dle mého názoru být nemělo." Kanaďan byl roztočen Blomqvistem, za což jezdec BMW dostal následně penalizaci průjezdu boxy.
To byla ale jediná penalizace, které jsme se v neděli od vedení závodu dočkali. Proč za podobný manévr nebyl potrestán například Tambay? Tomu nerozumí ani samotný Haug: "Příhoda s Tambayem nebyla podle mě OK. Je těžké předjíždět, ale nemělo by to končit létáním a roztočením."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.