ZÁVODNÍ VÍKEND; Závod na holandském Zandvoortu měl před loňskou sezonou vypadnout z kalendáře DTM. Jenže po zrušení závodu v Číně se vrátil a pro letošek si svoje místo udržel. Trať leží hned vedle pláže, od moře sem vítr často zavane nečistoty v podobě písku. Závodní okruh bývá kritizován kvůli nižší bezpečnosti.
Nedělní závod:
António Félix da Costa vyhrál svůj první závod v DTM. Jeho vítězství jen podtrhlo extrémně povedený víkend BMW na Zandvoortu. Dnes vozy z Mnichova obsadily prvních pět pozic v hodnocení závodu. Mladíkovi se povedl start z pole-position a ustál i úvodní tlak ze strany Bruno Spenglera, na kterého zase tlačili Augusto Farfus a Marco Wittmann.
Z úvodní skupiny se jako první do boxů vydali Spengler s Wittmannem (ještě před uplynutím 20 minut závodu). Při výjezdu došlo k těsné situaci s Miguelem Molinou na Audi. O kolo později zajeli do boxů i Da Costa a Farfus. Da Costa si svoje vedení udržel, Farfus povyskočil na 2. místo.
Brazilec se po zastávce v boxech pověsil za Portugalce a až do konce závodu si ho nenechal ujet na více než 0,5s. Avšak místo k předjetí se mu najít nepodařilo, a tak testovací pilot Red Bullu slaví svoje první vítězství v DTM (den po zisku prvního podia). Třetí byl Bruno Spengler, za ním do cíle dojel Timo Glock.
Ten vydělal na dřívější zastávce než vedoucí skupina. Další tři vteřiny za ním proťal cílovou pásku vítěz sobotního závodu, Marco Wittmann. BMW tak v neděli získalo prvních pět míst v cíly (v sobotu dokonce prvních sedm)!
Wittmannovi hrozila penalizace za kontakt s Lucasem Auerem, který přišel zhruba v polovině závodu (Rakušan byl mimo pozici a ještě neměl absolvovanou zastávku v boxech). Auer vyjel po kontaktu mimo trať. To mělo za následek velkou melu mezi balíkem jezdců, kteří jeli za ním. Největší obětí byl Martin Tomczyk, kterému tato mela ukončila závod.
Pascal Wehrlein se na startu hodně propadl, když se mu nepovedlo správně odlepit (spadl na 9. místo), avšak v závodu se dokázal prokousat zpět až na 6. příčku. Tím se stal nejlepším jezdcem na voze jiné značky než BMW. Za ním dojel vláček dalších 6 vozů.
Hned za ním byl Mattias Ekström, který odjel po startu až z 16. místa se svoji Audi skvělý závod, dále pak Christian Vietoris, Adrien Tambay a Gary Paffett. Pro Tambaye to byly první body sezony. Paffetta zdrželi mechanici pomalou zastávkou v boxech, jinak mohl být výš. S 11. místem se musel spokojit Mike Rockenfeller.
Jamie Green byl až 13., příčku před Paulem di Restou. Brit zůstává na čele šampionátu, avšak jeho náskok už je pouze hubených 5 bodů shodně před Ekströmem a Wehrleinem. Třetí muž včerejšího závodu, Maxim Martin, byl ve druhém kole vytlačen z tratě Edoardo Mortarou a Adrienem Tambayem, závod dokončil až jako 17.
V závodu jsme viděli dvě kolize - ta mezi Mortarou a Juncadellou znamenala konec závodu pro oba jezdce. Dále kolidovali také Blomqvist a Wickens s tím, že jezdec BMW vyfasoval za nehodu penalizaci průjezdu boxem.
Výsledky nedělního závodu: zde
Výsledky nedělní kvalifikace: zde
Výsledky warm-upu: zde
Sobotní závod:
Úřadující šampion DTM, Marco Wittmann, získal svoje první vítězství v letošní sezoně v sobotním závodu na Zandvoortu. BMW prolomilo letošní trápení, když obsadilo prvních pět míst - tak by se dal charakterizovat průběh sobotního klání na klasické trati v Holandsku.
Němec startoval ze 2. místa, nicméně start se mu povedl lépe než Augustu Farfusovi, který vyrážel z pole-position. V nájezdu do 1. zatáčky zaujal Marco vnitřní stopu a dostal se před Brazilce, který se propadl až na 4. místo, když se před něj v prvních zatáčkách závodu dostali ještě značkoví kolegové António Félix da Costa a Maxime Martin.
Wittmann s Da Costou zbytku pole poodjeli, testovací jezdec Red Bullu v F1 neustále udržoval šampiona DTM pro rok 2014 pod tlakem. Jeho tlak vyvrcholil v posledních 10 minutách závodu, kdy vyzkoušel několikrát útok na vnitřek v zatáčce číslo 1. Ale Wittmanna se mu předjet nepodařilo, ten se posunul díky vítězství v průběžném hodnocení z 15. na 6. místo.
Druhé místo je pro Antonio Felixe da Costu nejlepším dosavadním výsledkem v DTM (do dneška 8. místo z loňského Hungaroringu). Pro třetí místo si dojel Maxime Martin, který jel většinu závodu za vedoucí dvojicí ve vzdálenosti zhruba 2 vteřin. Augusto Farfus byl klasifikován na čtvrtém místě, celý závod ale na něj útočil Gary Paffett s Mercedesem.
Jeho útoky skončily v předposledním kole, když došlo k lehkému kontaktu s před ním jedoucím BMW, Brit byl v zatáčce číslo 7 moc široký a dostal se mimo trať. Přes trávu se sice na trať vrátil, ale stačilo to jen na 11. místo (tedy první nebodované).
Díky tomu poskočili Bruno Spengler, Timo Glock a Tom Blomqvist a završili tak veleúspěšný závod BMW. Pro Blomqvista jde navíc o vůbec první body v DTM. Prvním jezdcem na voze jiné značky byl Mike Rockenfeller s Audi na 8. místě, za ním ještě bodovali Nico Müller a pro Mercedes také Pascal Wehrlein.
Závod Jamieho Greena, vedoucího jezdce tabulky šampionátu, skončil v zatáčce číslo 9 poté, co byl moc široký (jezdil v té době na 6. místě). Protože však Ekström dojel mimo body (13.), náskok Brita na čele tabulky zůstává 11 bodů. Výlet Greena znamenal historicky první uplatnění virtuálního safety-caru v DTM (jezdci mají přidělený čas, za který mohou projet jednotlivými sektory).
S dodržením stanoveného času měl problém Adrian Tambay, za což dostal penalizaci průjezdu boxem (do té doby jel na bodech). V prvním kole jsme také viděli kontakt dvou Mercedesů, když Paul di Resta zazadu trefil Roberta Wickense (odstoupil až po čase pro problémy s brzdami).
V důsledku této nehody se prvních 10 minut závodu jelo za safety-carem. Jedným jezdcem BMW, který měl problém, byl Martin Tomczyk. U jeho vozu selhaly brzdy.
Výsledky sobotního závodu: zde
Výsledky sobotní kvalifikace: zde
Výsledky 2. volného tréninku: zde
Výsledky 1. volného tréninku: zde
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?