Audi se rozhodlo na Norisringu oslavit výročí - o tomto víkendu totiž Audi slaví 25 let od vstupu do DTM. Ingolstadtská automobilka se proto rozhodla vytvořit speciální, retro, design pro vůz Audi RS5 DTM Mattiase Ekströma.
V roce 1990 vyhrál Hans-Joachim Stuck s Audi V8 quattro na Norisringu. Toto vítězství znamenalo základ v následném úspěšném zisku titulu v letech 1990 a 1991. Audi se to rozhodlo uctít speciálním retro designem na voze Ekströma, který evokuje zbarvení zkraje 90. let.
Samotný Stuck je též na místě přítomný, momentálně pracuje v DMSB (motoristická asociace v Německu). Během víkendu fanouškům na tribunách ukázal své Quattro V8.
Mattias Ekström je zase nejúspěšnějším jezdcem Audi v její historii DTM. Švéd pro německou značku vyjel dva tituly (2004 a 2007) a také vyhrál 20 závodů. "Zkraje 90. let jsem seděl před televizí a začínala se tvořit má vášeň pro DTM. Jezdci jako Stuck a Röhrl byli mými hrdiny. Dali mi motivaci do mé kariéry.
Je proto pro mě velmi speciální, když vidím svoji Audi RS5 DTM a vedle ní Audi V8 Quattro ve stejných barvách," řekl Mattias Ekström. Audi také poděkovalo Red Bullu, který umožnil změnu zbarvení Ekströmova vozu pro tento závod.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.