Jamiemu Greenovi se letos opravdu daří. Tři získaná vítězství ze čtyř doposud odjetých závodů ho řadí mezi největší favority na titul, takového názoru je tedy alespoň ex-mistr DTM Mike Rockenfeller.
Může v letošní sezoně ještě někdo zastavit v cestě za titulem Jamieho Greena, který hájí barvy týmu Rosberg? Jeho týmový kolega hájící barvy týmu Phoenix, Mike Rockenfeller, je názoru, že se to letos už nikomu nepodaří. Úvodní závody sezony totiž prý ukázaly, v jak excelentní formě aktuálně Green je.
"Věřím, že Jamie Green bude letos těžko k poražení. Zdá se, že on a auto si společně perfektně sedí. A on to ví," říká Mike Rockenfeller pro 'Sportradio 360'.
Green dosáhl nejrychlejšího času už v prvním dnu předsezonních testů. První vítězství sezony dosáhl na úvodním závodu na Hockenheimringu a na Lausitzringu přidal hned dvě. Se ziskem 75 ze 100 možných bodů je tak Jamie Green suverénně v čele tabulky jezdců. Tato bilance je, jak říká Rockenfeller, "neuvěřitelně dobrá. Nechybí mu navíc odpovídající sebevědomí."
"To dělá možnost jeho poražení ještě těžší. V tomto byznysu je zcela rozhodující, když to máte v hlavě," pokračuje šampion DTM z roku 2013. "Když to jde, tak z toho můžete dostat další jednu nebo dvě desetiny. Pro ostatní, kteří bojují na limitu, je tak o to těžší se tam dostat." Že by to byl recept Jamieho na úspěch?
"Když se vám dobře daří na testech a prvním závodu, tak víte: Nemusím už se až tak moc snažit v oblastech týkajících se auta nebo jezdeckého stylu. Z testů tak jdete do úvodních závodů se sebevědomím a v nich se [sebevědomí] jen potvrdí. U mě to tak bylo v roce 2013. Prostě všechno klapalo. Marco Wittmann to prožil v roce 2014. A stejně tak to je, dle mého názoru, teď u Jamieho Greena."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?