Český jezdec Tomáš Enge si na své konto připisuje další cenný skalp, když se mu podařilo urvat první vítězství v seriálu ADAC GT Masters. Na Red Bull Ringu startoval s australským parťákem Davidem Russellem s novým Lamborghini Gallardo R-EX týmu Reiter Engineering.
„Byl to naprosto perfektní víkend. Už dlouho nepamatuji, že by nám vycházelo vše tak dobře, jako teď. Skvěle pracovali nejen mechanici, ale také auto a především můj týmový kolega David Russell. David nikdy na Red Bull Ringu nejel a okruh znal jen ze simulátoru. Hned po prvních kolech v tréninku ale ukázal svoji profesionalitu a jezdil časy na špici,“ začal o vydařeném rakouském závodním víkendu Tomáš Enge.Vše začalo parádně pátečními kvalifikacemi. David Russell zajel v kvalifikaci pro sobotní závod třetí nejrychlejší čas a Tomáš Enge vybojoval pro nedělní jízdu start z první pozice. Startovní pole německých gétéček je neuvěřitelně vyrovnané, vždyť se do jedné vteřiny vtěsnalo celkem patnáct vozů.
„Klíčem k úspěchu jsou v šampionátu ADAC GT Masters kvalifikace. Startovní pole je hodně našlapané a pro dobrý výsledek v závodě musíte mít dobrou výchozí startovní pozici. A to nám vyšlo bravurně. David zajel třetí nejrychlejší čas a já v té své vyjel pro nedělní závod pole position,“ uvedl český jezdec.
Sobotní závod začal pro česko-australské duo výtečně. Russell měl dobrý start a posunul se na druhou pozici, kterou si nejen udržoval, ale držel se za vedoucím Nissanem až do povinného střídání jezdců. „Takticky jsme to zvládli fantasticky. David mi předal vůz hned na začátku času, který je vyhrazený pro výměnu pilotů. Já se dostal na trať, kde nebyl provoz a mohl jsem za to tahat. Když o tři kola později zajeli i soupeři na výměnu, na trať se vraceli už za námi. Byl to super pocit. Nejen že to je mé první vítězství v ADAC GT Masters, ale také moje první výhra s našim Lamborghini. Všem lidem v týmu moc děkuji, protože odvedli kus velké práce,“ hýřil nadšením Tomáš Enge závodící ve službách německého týmu.
A fantasticky našlápnutý víkend měl pokračování i v neděli. Posádka Enge – Russell se však musela vyrovnat s třicetikilogramovým závažím, které dostala za sobotní výkon. „To je v autě už samozřejmě znát. Jsou horší výjezdy ze zatáček, ale zabrat dostanou také brzdy. A všechny tyto aspekty jsme také pociťovali i v závodní jízdě. Na startu jsem se propadl na druhé místo a po safety caru pak o další. Držel jsem ale tempo a šetřil auto a pneumatiky jak jen to šlo. David naší pozici udržoval, a když před koncem vypadl jeden soupeř kvůli defektu, posunuli jsme se na druhé místo, na kterém jsme závod také dokončili,“ popsal nedělní závod liberecký rodák.
Bodově je to však jako by oba závody Tomáš Enge vyhrál. Vítězná posádka Mirko Bortolotti – Adrian Zaugg startovali s Lamborghini Huracan GT3 pouze zde v Rakousku a nejsou přihlášeni do kompletního seriálu. Tomáš Enge se tak po dvou závodních víkendech vyhoupl na třetí příčku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?