Český jezdec Tomáš Enge si na své konto připisuje další cenný skalp, když se mu podařilo urvat první vítězství v seriálu ADAC GT Masters. Na Red Bull Ringu startoval s australským parťákem Davidem Russellem s novým Lamborghini Gallardo R-EX týmu Reiter Engineering.
„Byl to naprosto perfektní víkend. Už dlouho nepamatuji, že by nám vycházelo vše tak dobře, jako teď. Skvěle pracovali nejen mechanici, ale také auto a především můj týmový kolega David Russell. David nikdy na Red Bull Ringu nejel a okruh znal jen ze simulátoru. Hned po prvních kolech v tréninku ale ukázal svoji profesionalitu a jezdil časy na špici,“ začal o vydařeném rakouském závodním víkendu Tomáš Enge.Vše začalo parádně pátečními kvalifikacemi. David Russell zajel v kvalifikaci pro sobotní závod třetí nejrychlejší čas a Tomáš Enge vybojoval pro nedělní jízdu start z první pozice. Startovní pole německých gétéček je neuvěřitelně vyrovnané, vždyť se do jedné vteřiny vtěsnalo celkem patnáct vozů.
„Klíčem k úspěchu jsou v šampionátu ADAC GT Masters kvalifikace. Startovní pole je hodně našlapané a pro dobrý výsledek v závodě musíte mít dobrou výchozí startovní pozici. A to nám vyšlo bravurně. David zajel třetí nejrychlejší čas a já v té své vyjel pro nedělní závod pole position,“ uvedl český jezdec.
Sobotní závod začal pro česko-australské duo výtečně. Russell měl dobrý start a posunul se na druhou pozici, kterou si nejen udržoval, ale držel se za vedoucím Nissanem až do povinného střídání jezdců. „Takticky jsme to zvládli fantasticky. David mi předal vůz hned na začátku času, který je vyhrazený pro výměnu pilotů. Já se dostal na trať, kde nebyl provoz a mohl jsem za to tahat. Když o tři kola později zajeli i soupeři na výměnu, na trať se vraceli už za námi. Byl to super pocit. Nejen že to je mé první vítězství v ADAC GT Masters, ale také moje první výhra s našim Lamborghini. Všem lidem v týmu moc děkuji, protože odvedli kus velké práce,“ hýřil nadšením Tomáš Enge závodící ve službách německého týmu.
A fantasticky našlápnutý víkend měl pokračování i v neděli. Posádka Enge – Russell se však musela vyrovnat s třicetikilogramovým závažím, které dostala za sobotní výkon. „To je v autě už samozřejmě znát. Jsou horší výjezdy ze zatáček, ale zabrat dostanou také brzdy. A všechny tyto aspekty jsme také pociťovali i v závodní jízdě. Na startu jsem se propadl na druhé místo a po safety caru pak o další. Držel jsem ale tempo a šetřil auto a pneumatiky jak jen to šlo. David naší pozici udržoval, a když před koncem vypadl jeden soupeř kvůli defektu, posunuli jsme se na druhé místo, na kterém jsme závod také dokončili,“ popsal nedělní závod liberecký rodák.
Bodově je to však jako by oba závody Tomáš Enge vyhrál. Vítězná posádka Mirko Bortolotti – Adrian Zaugg startovali s Lamborghini Huracan GT3 pouze zde v Rakousku a nejsou přihlášeni do kompletního seriálu. Tomáš Enge se tak po dvou závodních víkendech vyhoupl na třetí příčku.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.