Český jezdec Tomáš Enge si na své konto připisuje další cenný skalp, když se mu podařilo urvat první vítězství v seriálu ADAC GT Masters. Na Red Bull Ringu startoval s australským parťákem Davidem Russellem s novým Lamborghini Gallardo R-EX týmu Reiter Engineering.
„Byl to naprosto perfektní víkend. Už dlouho nepamatuji, že by nám vycházelo vše tak dobře, jako teď. Skvěle pracovali nejen mechanici, ale také auto a především můj týmový kolega David Russell. David nikdy na Red Bull Ringu nejel a okruh znal jen ze simulátoru. Hned po prvních kolech v tréninku ale ukázal svoji profesionalitu a jezdil časy na špici,“ začal o vydařeném rakouském závodním víkendu Tomáš Enge.Vše začalo parádně pátečními kvalifikacemi. David Russell zajel v kvalifikaci pro sobotní závod třetí nejrychlejší čas a Tomáš Enge vybojoval pro nedělní jízdu start z první pozice. Startovní pole německých gétéček je neuvěřitelně vyrovnané, vždyť se do jedné vteřiny vtěsnalo celkem patnáct vozů.
„Klíčem k úspěchu jsou v šampionátu ADAC GT Masters kvalifikace. Startovní pole je hodně našlapané a pro dobrý výsledek v závodě musíte mít dobrou výchozí startovní pozici. A to nám vyšlo bravurně. David zajel třetí nejrychlejší čas a já v té své vyjel pro nedělní závod pole position,“ uvedl český jezdec.
Sobotní závod začal pro česko-australské duo výtečně. Russell měl dobrý start a posunul se na druhou pozici, kterou si nejen udržoval, ale držel se za vedoucím Nissanem až do povinného střídání jezdců. „Takticky jsme to zvládli fantasticky. David mi předal vůz hned na začátku času, který je vyhrazený pro výměnu pilotů. Já se dostal na trať, kde nebyl provoz a mohl jsem za to tahat. Když o tři kola později zajeli i soupeři na výměnu, na trať se vraceli už za námi. Byl to super pocit. Nejen že to je mé první vítězství v ADAC GT Masters, ale také moje první výhra s našim Lamborghini. Všem lidem v týmu moc děkuji, protože odvedli kus velké práce,“ hýřil nadšením Tomáš Enge závodící ve službách německého týmu.
A fantasticky našlápnutý víkend měl pokračování i v neděli. Posádka Enge – Russell se však musela vyrovnat s třicetikilogramovým závažím, které dostala za sobotní výkon. „To je v autě už samozřejmě znát. Jsou horší výjezdy ze zatáček, ale zabrat dostanou také brzdy. A všechny tyto aspekty jsme také pociťovali i v závodní jízdě. Na startu jsem se propadl na druhé místo a po safety caru pak o další. Držel jsem ale tempo a šetřil auto a pneumatiky jak jen to šlo. David naší pozici udržoval, a když před koncem vypadl jeden soupeř kvůli defektu, posunuli jsme se na druhé místo, na kterém jsme závod také dokončili,“ popsal nedělní závod liberecký rodák.
Bodově je to však jako by oba závody Tomáš Enge vyhrál. Vítězná posádka Mirko Bortolotti – Adrian Zaugg startovali s Lamborghini Huracan GT3 pouze zde v Rakousku a nejsou přihlášeni do kompletního seriálu. Tomáš Enge se tak po dvou závodních víkendech vyhoupl na třetí příčku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?