Český jezdec Tomáš Enge si na své konto připisuje další cenný skalp, když se mu podařilo urvat první vítězství v seriálu ADAC GT Masters. Na Red Bull Ringu startoval s australským parťákem Davidem Russellem s novým Lamborghini Gallardo R-EX týmu Reiter Engineering.
„Byl to naprosto perfektní víkend. Už dlouho nepamatuji, že by nám vycházelo vše tak dobře, jako teď. Skvěle pracovali nejen mechanici, ale také auto a především můj týmový kolega David Russell. David nikdy na Red Bull Ringu nejel a okruh znal jen ze simulátoru. Hned po prvních kolech v tréninku ale ukázal svoji profesionalitu a jezdil časy na špici,“ začal o vydařeném rakouském závodním víkendu Tomáš Enge.Vše začalo parádně pátečními kvalifikacemi. David Russell zajel v kvalifikaci pro sobotní závod třetí nejrychlejší čas a Tomáš Enge vybojoval pro nedělní jízdu start z první pozice. Startovní pole německých gétéček je neuvěřitelně vyrovnané, vždyť se do jedné vteřiny vtěsnalo celkem patnáct vozů.
„Klíčem k úspěchu jsou v šampionátu ADAC GT Masters kvalifikace. Startovní pole je hodně našlapané a pro dobrý výsledek v závodě musíte mít dobrou výchozí startovní pozici. A to nám vyšlo bravurně. David zajel třetí nejrychlejší čas a já v té své vyjel pro nedělní závod pole position,“ uvedl český jezdec.
Sobotní závod začal pro česko-australské duo výtečně. Russell měl dobrý start a posunul se na druhou pozici, kterou si nejen udržoval, ale držel se za vedoucím Nissanem až do povinného střídání jezdců. „Takticky jsme to zvládli fantasticky. David mi předal vůz hned na začátku času, který je vyhrazený pro výměnu pilotů. Já se dostal na trať, kde nebyl provoz a mohl jsem za to tahat. Když o tři kola později zajeli i soupeři na výměnu, na trať se vraceli už za námi. Byl to super pocit. Nejen že to je mé první vítězství v ADAC GT Masters, ale také moje první výhra s našim Lamborghini. Všem lidem v týmu moc děkuji, protože odvedli kus velké práce,“ hýřil nadšením Tomáš Enge závodící ve službách německého týmu.
A fantasticky našlápnutý víkend měl pokračování i v neděli. Posádka Enge – Russell se však musela vyrovnat s třicetikilogramovým závažím, které dostala za sobotní výkon. „To je v autě už samozřejmě znát. Jsou horší výjezdy ze zatáček, ale zabrat dostanou také brzdy. A všechny tyto aspekty jsme také pociťovali i v závodní jízdě. Na startu jsem se propadl na druhé místo a po safety caru pak o další. Držel jsem ale tempo a šetřil auto a pneumatiky jak jen to šlo. David naší pozici udržoval, a když před koncem vypadl jeden soupeř kvůli defektu, posunuli jsme se na druhé místo, na kterém jsme závod také dokončili,“ popsal nedělní závod liberecký rodák.
Bodově je to však jako by oba závody Tomáš Enge vyhrál. Vítězná posádka Mirko Bortolotti – Adrian Zaugg startovali s Lamborghini Huracan GT3 pouze zde v Rakousku a nejsou přihlášeni do kompletního seriálu. Tomáš Enge se tak po dvou závodních víkendech vyhoupl na třetí příčku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.