Je Audi tak silné nebo konkurence tak slabá?

#53 Jamie Green, Audi RS5 DTM, #5 Mattias Ekström, Audi RS5 DTM
#53 Jamie Green, Audi RS5 DTM, #5 Mattias Ekström, Audi RS5 DTM, foto: dtm.de
iM2 9. června 2015 19:56
Sdílej:

Audi před Mercedesem a BMW - co stojí za aktuálním rozložením sil v DTM? Bývalý šampion DTM, Mike Rockenfeller, analyzuje situaci.

DTM 2015 je zatím pevně v rukou Audi. Značka z Ingolstadtu zatím vyhrála všechny závody. Jak se Audi přes zimu podařilo takto odskočit konkurenci? Výrobci přitom moc prostoru k vývoji nemají. Auta jsou po technické stránce 'zmrazené'. Vývoj je možný jen v určitých mezích.

Jak je tedy možné, že letos je obrázek DTM tolik odlišný od sezony 2014? Šampion DTM pro rok 2013, Mike Rockenfeller (Phoenix Audi), se pokouší pro 'Sportradio360.de' situaci vysvětlit: "Už v roce 2014 jsme měli super rychlé auto. Nepovedlo se nám ho ale tak dobře zvládnout, aby naši jezdci bojovali celou sezonu na čele." Tato skutečnost zakryla pravou výkonnost RS5 DTM v loňské sezoně.

Z pohledu na výsledky z roku 2014 se přitom mělo za to, že BMW je hlavní sílou v DTM: "Ale přitom mělo jenom jednoho silného jezdce - Marco Wittmanna. On byl laťkou. Ostatní jezdci BMW byli spíše za námi," poukazuje na dominantní výkony loňského mistra Němec. Také Mercedes na Audi vloni neměl.

"Mercedes byl po celý rok docela dost vzadu. Na konci roku se ze známých důvodů zlepšili. Mohli o dost déle vyvíjet než BMW a Audi, aby se jim povedlo dotáhnout se. Myslím, že na Hockenheimu to bylo jasně vidět: Mercedes nám byl hodně blízko - získali několik podiových umístění.

Povedlo se nám perfektně odstartovat do sezony. I nás samotné to překvapilo." Audi ale udělalo také velké pokroky během zimních testů: "Šlo nám o to, abychom nalezli správné nastavení, které bude sedět všem jezdcům, abychom dostali auto do provozního okna a dobře mu porozuměli. Myslím, že to teď dělá ten rozdíl."

Vydrží jim jejich náskok po celý rok? Rockenfeller o tom pochybuje: "Naše domácí úkoly jsme zvládli dost dobře, ale neřekl bych, že už je po všem a Audi bude celý rok vpředu. Na Hockenheimringu to bylo hodně těsné. Ostatní udělají vše, co je v jejich silách, aby se opět dotáhli."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.