Je Audi tak silné nebo konkurence tak slabá?

#53 Jamie Green, Audi RS5 DTM, #5 Mattias Ekström, Audi RS5 DTM
#53 Jamie Green, Audi RS5 DTM, #5 Mattias Ekström, Audi RS5 DTM, foto: dtm.de
iM2 9. června 2015 19:56
Sdílej:

Audi před Mercedesem a BMW - co stojí za aktuálním rozložením sil v DTM? Bývalý šampion DTM, Mike Rockenfeller, analyzuje situaci.

DTM 2015 je zatím pevně v rukou Audi. Značka z Ingolstadtu zatím vyhrála všechny závody. Jak se Audi přes zimu podařilo takto odskočit konkurenci? Výrobci přitom moc prostoru k vývoji nemají. Auta jsou po technické stránce 'zmrazené'. Vývoj je možný jen v určitých mezích.

Jak je tedy možné, že letos je obrázek DTM tolik odlišný od sezony 2014? Šampion DTM pro rok 2013, Mike Rockenfeller (Phoenix Audi), se pokouší pro 'Sportradio360.de' situaci vysvětlit: "Už v roce 2014 jsme měli super rychlé auto. Nepovedlo se nám ho ale tak dobře zvládnout, aby naši jezdci bojovali celou sezonu na čele." Tato skutečnost zakryla pravou výkonnost RS5 DTM v loňské sezoně.

Z pohledu na výsledky z roku 2014 se přitom mělo za to, že BMW je hlavní sílou v DTM: "Ale přitom mělo jenom jednoho silného jezdce - Marco Wittmanna. On byl laťkou. Ostatní jezdci BMW byli spíše za námi," poukazuje na dominantní výkony loňského mistra Němec. Také Mercedes na Audi vloni neměl.

"Mercedes byl po celý rok docela dost vzadu. Na konci roku se ze známých důvodů zlepšili. Mohli o dost déle vyvíjet než BMW a Audi, aby se jim povedlo dotáhnout se. Myslím, že na Hockenheimu to bylo jasně vidět: Mercedes nám byl hodně blízko - získali několik podiových umístění.

Povedlo se nám perfektně odstartovat do sezony. I nás samotné to překvapilo." Audi ale udělalo také velké pokroky během zimních testů: "Šlo nám o to, abychom nalezli správné nastavení, které bude sedět všem jezdcům, abychom dostali auto do provozního okna a dobře mu porozuměli. Myslím, že to teď dělá ten rozdíl."

Vydrží jim jejich náskok po celý rok? Rockenfeller o tom pochybuje: "Naše domácí úkoly jsme zvládli dost dobře, ale neřekl bych, že už je po všem a Audi bude celý rok vpředu. Na Hockenheimringu to bylo hodně těsné. Ostatní udělají vše, co je v jejich silách, aby se opět dotáhli."

Témata:
Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?