Audi před Mercedesem a BMW - co stojí za aktuálním rozložením sil v DTM? Bývalý šampion DTM, Mike Rockenfeller, analyzuje situaci.
DTM 2015 je zatím pevně v rukou Audi. Značka z Ingolstadtu zatím vyhrála všechny závody. Jak se Audi přes zimu podařilo takto odskočit konkurenci? Výrobci přitom moc prostoru k vývoji nemají. Auta jsou po technické stránce 'zmrazené'. Vývoj je možný jen v určitých mezích.
Jak je tedy možné, že letos je obrázek DTM tolik odlišný od sezony 2014? Šampion DTM pro rok 2013, Mike Rockenfeller (Phoenix Audi), se pokouší pro 'Sportradio360.de' situaci vysvětlit: "Už v roce 2014 jsme měli super rychlé auto. Nepovedlo se nám ho ale tak dobře zvládnout, aby naši jezdci bojovali celou sezonu na čele." Tato skutečnost zakryla pravou výkonnost RS5 DTM v loňské sezoně.
Z pohledu na výsledky z roku 2014 se přitom mělo za to, že BMW je hlavní sílou v DTM: "Ale přitom mělo jenom jednoho silného jezdce - Marco Wittmanna. On byl laťkou. Ostatní jezdci BMW byli spíše za námi," poukazuje na dominantní výkony loňského mistra Němec. Také Mercedes na Audi vloni neměl.
"Mercedes byl po celý rok docela dost vzadu. Na konci roku se ze známých důvodů zlepšili. Mohli o dost déle vyvíjet než BMW a Audi, aby se jim povedlo dotáhnout se. Myslím, že na Hockenheimu to bylo jasně vidět: Mercedes nám byl hodně blízko - získali několik podiových umístění.
Povedlo se nám perfektně odstartovat do sezony. I nás samotné to překvapilo." Audi ale udělalo také velké pokroky během zimních testů: "Šlo nám o to, abychom nalezli správné nastavení, které bude sedět všem jezdcům, abychom dostali auto do provozního okna a dobře mu porozuměli. Myslím, že to teď dělá ten rozdíl."
Vydrží jim jejich náskok po celý rok? Rockenfeller o tom pochybuje: "Naše domácí úkoly jsme zvládli dost dobře, ale neřekl bych, že už je po všem a Audi bude celý rok vpředu. Na Hockenheimringu to bylo hodně těsné. Ostatní udělají vše, co je v jejich silách, aby se opět dotáhli."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.