Audi před Mercedesem a BMW - co stojí za aktuálním rozložením sil v DTM? Bývalý šampion DTM, Mike Rockenfeller, analyzuje situaci.
DTM 2015 je zatím pevně v rukou Audi. Značka z Ingolstadtu zatím vyhrála všechny závody. Jak se Audi přes zimu podařilo takto odskočit konkurenci? Výrobci přitom moc prostoru k vývoji nemají. Auta jsou po technické stránce 'zmrazené'. Vývoj je možný jen v určitých mezích.
Jak je tedy možné, že letos je obrázek DTM tolik odlišný od sezony 2014? Šampion DTM pro rok 2013, Mike Rockenfeller (Phoenix Audi), se pokouší pro 'Sportradio360.de' situaci vysvětlit: "Už v roce 2014 jsme měli super rychlé auto. Nepovedlo se nám ho ale tak dobře zvládnout, aby naši jezdci bojovali celou sezonu na čele." Tato skutečnost zakryla pravou výkonnost RS5 DTM v loňské sezoně.
Z pohledu na výsledky z roku 2014 se přitom mělo za to, že BMW je hlavní sílou v DTM: "Ale přitom mělo jenom jednoho silného jezdce - Marco Wittmanna. On byl laťkou. Ostatní jezdci BMW byli spíše za námi," poukazuje na dominantní výkony loňského mistra Němec. Také Mercedes na Audi vloni neměl.
"Mercedes byl po celý rok docela dost vzadu. Na konci roku se ze známých důvodů zlepšili. Mohli o dost déle vyvíjet než BMW a Audi, aby se jim povedlo dotáhnout se. Myslím, že na Hockenheimu to bylo jasně vidět: Mercedes nám byl hodně blízko - získali několik podiových umístění.
Povedlo se nám perfektně odstartovat do sezony. I nás samotné to překvapilo." Audi ale udělalo také velké pokroky během zimních testů: "Šlo nám o to, abychom nalezli správné nastavení, které bude sedět všem jezdcům, abychom dostali auto do provozního okna a dobře mu porozuměli. Myslím, že to teď dělá ten rozdíl."
Vydrží jim jejich náskok po celý rok? Rockenfeller o tom pochybuje: "Naše domácí úkoly jsme zvládli dost dobře, ale neřekl bych, že už je po všem a Audi bude celý rok vpředu. Na Hockenheimringu to bylo hodně těsné. Ostatní udělají vše, co je v jejich silách, aby se opět dotáhli."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?