Audi před Mercedesem a BMW - co stojí za aktuálním rozložením sil v DTM? Bývalý šampion DTM, Mike Rockenfeller, analyzuje situaci.
DTM 2015 je zatím pevně v rukou Audi. Značka z Ingolstadtu zatím vyhrála všechny závody. Jak se Audi přes zimu podařilo takto odskočit konkurenci? Výrobci přitom moc prostoru k vývoji nemají. Auta jsou po technické stránce 'zmrazené'. Vývoj je možný jen v určitých mezích.
Jak je tedy možné, že letos je obrázek DTM tolik odlišný od sezony 2014? Šampion DTM pro rok 2013, Mike Rockenfeller (Phoenix Audi), se pokouší pro 'Sportradio360.de' situaci vysvětlit: "Už v roce 2014 jsme měli super rychlé auto. Nepovedlo se nám ho ale tak dobře zvládnout, aby naši jezdci bojovali celou sezonu na čele." Tato skutečnost zakryla pravou výkonnost RS5 DTM v loňské sezoně.
Z pohledu na výsledky z roku 2014 se přitom mělo za to, že BMW je hlavní sílou v DTM: "Ale přitom mělo jenom jednoho silného jezdce - Marco Wittmanna. On byl laťkou. Ostatní jezdci BMW byli spíše za námi," poukazuje na dominantní výkony loňského mistra Němec. Také Mercedes na Audi vloni neměl.
"Mercedes byl po celý rok docela dost vzadu. Na konci roku se ze známých důvodů zlepšili. Mohli o dost déle vyvíjet než BMW a Audi, aby se jim povedlo dotáhnout se. Myslím, že na Hockenheimu to bylo jasně vidět: Mercedes nám byl hodně blízko - získali několik podiových umístění.
Povedlo se nám perfektně odstartovat do sezony. I nás samotné to překvapilo." Audi ale udělalo také velké pokroky během zimních testů: "Šlo nám o to, abychom nalezli správné nastavení, které bude sedět všem jezdcům, abychom dostali auto do provozního okna a dobře mu porozuměli. Myslím, že to teď dělá ten rozdíl."
Vydrží jim jejich náskok po celý rok? Rockenfeller o tom pochybuje: "Naše domácí úkoly jsme zvládli dost dobře, ale neřekl bych, že už je po všem a Audi bude celý rok vpředu. Na Hockenheimringu to bylo hodně těsné. Ostatní udělají vše, co je v jejich silách, aby se opět dotáhli."
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?