Hockenheim II: Divoká bitva vyšla nejlépe Schneiderovi

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: dtm.de
ar1 3. října 2004 16:10
Sdílej:

Německý okruh Hockenheimring hostil letoš podruhé závod německého mistrovství cestovních vozů DTM.

Polsední závod sezony byl ve znamení ostrých bojů, dramatické jízdy a to hned od prvních metrů závodu. Časté šťouchání, souboje dvou až tří vozů zároveň, to jsou v pslední době znaky napínavých závodů seriálu DTM. Ten poslední vyhrál letos poprvé Bernd Schneider ze stáje HWA. Letos zaznamenal tři třetí a dvě pátá místa. Dnes si k ním připsal první vítězství. Celkově se Schneider dostal jen na šestou pozici v hodnocení jezdců. Do cíle na druhé pozici dorazil v těsném závěsu Martin Tomczyk, který bojoval dlouhou dobu se Schneiderem právě o vítězství. Je to jeho již třetí letošní druhá pozice. Celkově v šampionátu je Tomczyk s vozem Audi A4 DTMse 39 body na 5. pozici. Třetí se ztrátou necelých osmi sekund dojel do cíle Gary Paffett s dalším vozem Mercedes-Benz stáje HWA. Paffett v celkovém hodnocení jezdců obstál na druhé pozici s celkovým počtem 57 bodů. V příští sezoně jej patrně čeká start s vozem Sauber Petronas ve Formuli 1. V Brzké době bude pro tuto stáj testovat. Pro čtvrtou pozici si přijel do cíle Tom Kristensen, jenž využil v předposlední zatáčce před cílem zmatku, který vyvolal svým předjížděcím manévrem Mattias Ekström, jenž předjížděl v tu chvíli čtvrtého jedoucího Jeana Alesiho. Ekström Alesiho vystčil mimo trať a toho využil Kristensen, který předjel oba kohouty. Alesi nakonec byl klůasifikován an 5. pozici, patrně byl Ekström potrestán vedením závodu za manévr,který skusil na Alesiho. Mnoho jezdců udělalo v posledním závodě, kde se chtěli letos naposledy ukázat divákům a svým šéfům, mnoho chyb. Jednu z nich vyrobil i český jezdec Jarek Janiš, který v zatáčce Spitze sestřelil Jeroena Bleekemolena s vozem Opel Astra V8 Coupé. Janiš odstoupil pro zlomené levé přední kolo a poničený motor. Janiš asi bude muset spitovat své svědomí, protože buď jej v posledních závodech zradila technika a nebo díky vlastním chybám skončil mimo závod. Tímto okamžikem skončila napínavá sezona 2004 a již dnes se můžeme těšit na sezonu 2005, kde dle prvních zvěstí by měli jezdit vozy specifikace 2005 a 2004. Tím by se technika měla zase trochu více vyrovnat. Věříme, že se s námi k závodům DTM opět vrátíte. Foto: DTM
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.