Hockenheim II: Divoká bitva vyšla nejlépe Schneiderovi

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: dtm.de
ar1 3. října 2004 16:10
Sdílej:

Německý okruh Hockenheimring hostil letoš podruhé závod německého mistrovství cestovních vozů DTM.

Polsední závod sezony byl ve znamení ostrých bojů, dramatické jízdy a to hned od prvních metrů závodu. Časté šťouchání, souboje dvou až tří vozů zároveň, to jsou v pslední době znaky napínavých závodů seriálu DTM. Ten poslední vyhrál letos poprvé Bernd Schneider ze stáje HWA. Letos zaznamenal tři třetí a dvě pátá místa. Dnes si k ním připsal první vítězství. Celkově se Schneider dostal jen na šestou pozici v hodnocení jezdců.
Do cíle na druhé pozici dorazil v těsném závěsu Martin Tomczyk, který bojoval dlouhou dobu se Schneiderem právě o vítězství. Je to jeho již třetí letošní druhá pozice. Celkově v šampionátu je Tomczyk s vozem Audi A4 DTMse 39 body na 5. pozici. Třetí se ztrátou necelých osmi sekund dojel do cíle Gary Paffett s dalším vozem Mercedes-Benz stáje HWA. Paffett v celkovém hodnocení jezdců obstál na druhé pozici s celkovým počtem 57 bodů. V příští sezoně jej patrně čeká start s vozem Sauber Petronas ve Formuli 1. V Brzké době bude pro tuto stáj testovat.
Pro čtvrtou pozici si přijel do cíle Tom Kristensen, jenž využil v předposlední zatáčce před cílem zmatku, který vyvolal svým předjížděcím manévrem Mattias Ekström, jenž předjížděl v tu chvíli čtvrtého jedoucího Jeana Alesiho. Ekström Alesiho vystčil mimo trať a toho využil Kristensen, který předjel oba kohouty. Alesi nakonec byl klůasifikován an 5. pozici, patrně byl Ekström potrestán vedením závodu za manévr,který skusil na Alesiho. Mnoho jezdců udělalo v posledním závodě, kde se chtěli letos naposledy ukázat divákům a svým šéfům, mnoho chyb. Jednu z nich vyrobil i český jezdec Jarek Janiš, který v zatáčce Spitze sestřelil Jeroena Bleekemolena s vozem Opel Astra V8 Coupé. Janiš odstoupil pro zlomené levé přední kolo a poničený motor. Janiš asi bude muset spitovat své svědomí, protože buď jej v posledních závodech zradila technika a nebo díky vlastním chybám skončil mimo závod.
Tímto okamžikem skončila napínavá sezona 2004 a již dnes se můžeme těšit na sezonu 2005, kde dle prvních zvěstí by měli jezdit vozy specifikace 2005 a 2004. Tím by se technika měla zase trochu více vyrovnat. Věříme, že se s námi k závodům DTM opět vrátíte.
Foto: DTM
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.