Hockenheim II: Divoká bitva vyšla nejlépe Schneiderovi

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: dtm.de
ar1 3. října 2004 16:10
Sdílej:

Německý okruh Hockenheimring hostil letoš podruhé závod německého mistrovství cestovních vozů DTM.

Polsední závod sezony byl ve znamení ostrých bojů, dramatické jízdy a to hned od prvních metrů závodu. Časté šťouchání, souboje dvou až tří vozů zároveň, to jsou v pslední době znaky napínavých závodů seriálu DTM. Ten poslední vyhrál letos poprvé Bernd Schneider ze stáje HWA. Letos zaznamenal tři třetí a dvě pátá místa. Dnes si k ním připsal první vítězství. Celkově se Schneider dostal jen na šestou pozici v hodnocení jezdců. Do cíle na druhé pozici dorazil v těsném závěsu Martin Tomczyk, který bojoval dlouhou dobu se Schneiderem právě o vítězství. Je to jeho již třetí letošní druhá pozice. Celkově v šampionátu je Tomczyk s vozem Audi A4 DTMse 39 body na 5. pozici. Třetí se ztrátou necelých osmi sekund dojel do cíle Gary Paffett s dalším vozem Mercedes-Benz stáje HWA. Paffett v celkovém hodnocení jezdců obstál na druhé pozici s celkovým počtem 57 bodů. V příští sezoně jej patrně čeká start s vozem Sauber Petronas ve Formuli 1. V Brzké době bude pro tuto stáj testovat. Pro čtvrtou pozici si přijel do cíle Tom Kristensen, jenž využil v předposlední zatáčce před cílem zmatku, který vyvolal svým předjížděcím manévrem Mattias Ekström, jenž předjížděl v tu chvíli čtvrtého jedoucího Jeana Alesiho. Ekström Alesiho vystčil mimo trať a toho využil Kristensen, který předjel oba kohouty. Alesi nakonec byl klůasifikován an 5. pozici, patrně byl Ekström potrestán vedením závodu za manévr,který skusil na Alesiho. Mnoho jezdců udělalo v posledním závodě, kde se chtěli letos naposledy ukázat divákům a svým šéfům, mnoho chyb. Jednu z nich vyrobil i český jezdec Jarek Janiš, který v zatáčce Spitze sestřelil Jeroena Bleekemolena s vozem Opel Astra V8 Coupé. Janiš odstoupil pro zlomené levé přední kolo a poničený motor. Janiš asi bude muset spitovat své svědomí, protože buď jej v posledních závodech zradila technika a nebo díky vlastním chybám skončil mimo závod. Tímto okamžikem skončila napínavá sezona 2004 a již dnes se můžeme těšit na sezonu 2005, kde dle prvních zvěstí by měli jezdit vozy specifikace 2005 a 2004. Tím by se technika měla zase trochu více vyrovnat. Věříme, že se s námi k závodům DTM opět vrátíte. Foto: DTM
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?