Hockenheim II: Divoká bitva vyšla nejlépe Schneiderovi

Schneider, Bernd
Schneider, Bernd, foto: dtm.de
ar1 3. října 2004 16:10
Sdílej:

Německý okruh Hockenheimring hostil letoš podruhé závod německého mistrovství cestovních vozů DTM.

Polsední závod sezony byl ve znamení ostrých bojů, dramatické jízdy a to hned od prvních metrů závodu. Časté šťouchání, souboje dvou až tří vozů zároveň, to jsou v pslední době znaky napínavých závodů seriálu DTM. Ten poslední vyhrál letos poprvé Bernd Schneider ze stáje HWA. Letos zaznamenal tři třetí a dvě pátá místa. Dnes si k ním připsal první vítězství. Celkově se Schneider dostal jen na šestou pozici v hodnocení jezdců. Do cíle na druhé pozici dorazil v těsném závěsu Martin Tomczyk, který bojoval dlouhou dobu se Schneiderem právě o vítězství. Je to jeho již třetí letošní druhá pozice. Celkově v šampionátu je Tomczyk s vozem Audi A4 DTMse 39 body na 5. pozici. Třetí se ztrátou necelých osmi sekund dojel do cíle Gary Paffett s dalším vozem Mercedes-Benz stáje HWA. Paffett v celkovém hodnocení jezdců obstál na druhé pozici s celkovým počtem 57 bodů. V příští sezoně jej patrně čeká start s vozem Sauber Petronas ve Formuli 1. V Brzké době bude pro tuto stáj testovat. Pro čtvrtou pozici si přijel do cíle Tom Kristensen, jenž využil v předposlední zatáčce před cílem zmatku, který vyvolal svým předjížděcím manévrem Mattias Ekström, jenž předjížděl v tu chvíli čtvrtého jedoucího Jeana Alesiho. Ekström Alesiho vystčil mimo trať a toho využil Kristensen, který předjel oba kohouty. Alesi nakonec byl klůasifikován an 5. pozici, patrně byl Ekström potrestán vedením závodu za manévr,který skusil na Alesiho. Mnoho jezdců udělalo v posledním závodě, kde se chtěli letos naposledy ukázat divákům a svým šéfům, mnoho chyb. Jednu z nich vyrobil i český jezdec Jarek Janiš, který v zatáčce Spitze sestřelil Jeroena Bleekemolena s vozem Opel Astra V8 Coupé. Janiš odstoupil pro zlomené levé přední kolo a poničený motor. Janiš asi bude muset spitovat své svědomí, protože buď jej v posledních závodech zradila technika a nebo díky vlastním chybám skončil mimo závod. Tímto okamžikem skončila napínavá sezona 2004 a již dnes se můžeme těšit na sezonu 2005, kde dle prvních zvěstí by měli jezdit vozy specifikace 2005 a 2004. Tím by se technika měla zase trochu více vyrovnat. Věříme, že se s námi k závodům DTM opět vrátíte. Foto: DTM
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.