Pokud se během sezony v DTM něco nezmění ohledně pneumatik, tak se bývalý jezdec Formule 1, Timo Glock, obává, že by BMW letos mohlo zůstat bez vítězství.
BMW se v sezoně 2015 prostě zatím nemůže chytit. Také během druhého závodního víkendu DTM na německém Lausitzringu německá značka nepředvedla dobrý výkon a na čelní pozice si mohla nechat zajít chuť. Jezdec BMW, Timo Glock, tak z toho byl poměrně pesimistický, což řekl i v rozhovoru pro německou ARD: "Dalece se vykláním z okna a říkám: Mohlo by pro nás být těžké v roce 2015 získat vůbec nějaké vítězství."
Především konkurence od Audi se zdá být letos silná, vždyť ze čtyř doposud odjetých závodů vyhrála všechny čtyři. Nějaká zásadní změna je tak dle mnohých těžko představitelná. Za Audi zaostává i Mercedes, ten ale ve srovnání s BMW může pomýšlet alespoň na podia. Co tedy dělá Audi lépe? Sportovní šéf BMW, Jens Marquardt, k tomu řekl: "Jeden výrobce to s pneumatikami zvládá dobře, dva zbývající nedokáží na této úrovni jezdit." "Nemusíme si to líčit v růžových barvách. Nedaří se nám přinutit gumy k tomu, aby pracovaly. Bude těžké dohonit konkurenci, když se vám to nepodaří dát dohromady. Pokroky, které jsme udělali v zimě, momentálně nevidíme. Na trati s tím válčíme," řekl Marquardt rovněž pro ARD. To dokazují také bodové zisky: Audi má už 265 bodů, Mercedes 91 a BMW jen 48.Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?