Co dělá Green jinak? Šéf Greena: Je v laufu

DTM
DTM, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 2. června 2015 14:34
Sdílej:

Jamie Green letos ukazuje perfektní harmonii mezi ním a autem, vždyť ze čtyř zatím odjetých závodů vyhrál hned tři a můžeme už jej řadit mezi favority na letošní titul.

Z ničeho nic se z "mistra Norisringu" stal hlavním favoritem na titul v DTM sezoně roku 2015. S tím pravděpodobně nepočítal ani on sám. Od zisku třetího místa celkově v sezoně 2012 a jeho přechodu od Mercedesu k Audi se mu zrovna moc nedařilo. Ale teď je 32 letý Green ve formě jak nikdy. A se třemi vítězstvími ze čtyř závodů jasným favoritem číslo 1 na titul. 

  Co ale stojí za tak náhlou změnou a vzestupem jeho formy? Vždyť jezdec v letech 2013 a 2014 obsadil v celkovém hodnocení jedenácté a desáté místo. Dá se celá změna přičítat jeho Audi RS5, se kterou se mu dařilo už v zimních testech? "Toto auto je dobré pro můj jízdní styl. Od prvního dne testů mi sedí vyvážení," říká Jamie Green.   Když se všichni tři výrobci v DTM sešli v březnu na prvním oficiálním testu ITR v Estorilu, tak byl Green na špici před všemi o 0,399s, což je poměrně velký rozdíl. V nedělní kvalifikaci dokázal druhému nadělit dokonce 0,520s. Bývalý sportovní šéf Mercedesu a aktuální odborník německé televizní stanice ARD, Norbert Haug, dokonce prohlásil: "Jamie je pro mě třídou".  Proč je tak rychlý, to přesně neví ani samotný jezdec. V autě se prostě cítí dobře. "Mohu se jednoduše pohybovat na limitu," říká. To bylo dobře vidět i v sobotním závodu na Lausitzringu. Ačkoliv mu nefungovalo DRS, dokázal si udržet první místo. "To je už jedinečné," řekl Haug.   Nadšený je také Arno Zensen, týmový šéf Greena u týmu Rosberg Audi. "Podobný start do sezony jsme ještě nezažili. Jamie vyhrál tři ze čtyř závodů - senzační. Jamie má čistou hlavu. A teď je jednoduše v laufu." To ostatně potvrzují také statistiky. Brit získal 75 ze 100 možných bodů. Za favorita letošní sezony se ale jezdec považovat ještě nechce. "Po čtyřech závodech ještě nejsme v půlce sezony, ale spíše na jejím počátku. 14 závodů je ještě otevřených. To je dlouhá cesta, na které se toho může ještě hodně stát." Na mistrovskou trofej "zatím ještě nemyslí". Další závod se ale jede na Norisringu a na ní Green umí. Mezi lety 2008 a 2012 zde vyhrál hned čtyřikrát. V letech 2011 a 2014 byl druhý. Jeho cíl pro Norisring je tedy jasný: "Na Norisringu chci pro Audi vyhrát."
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.