Jamie Green letos ukazuje perfektní harmonii mezi ním a autem, vždyť ze čtyř zatím odjetých závodů vyhrál hned tři a můžeme už jej řadit mezi favority na letošní titul.
Z ničeho nic se z "mistra Norisringu" stal hlavním favoritem na titul v DTM sezoně roku 2015. S tím pravděpodobně nepočítal ani on sám. Od zisku třetího místa celkově v sezoně 2012 a jeho přechodu od Mercedesu k Audi se mu zrovna moc nedařilo. Ale teď je 32 letý Green ve formě jak nikdy. A se třemi vítězstvími ze čtyř závodů jasným favoritem číslo 1 na titul.
Co ale stojí za tak náhlou změnou a vzestupem jeho formy? Vždyť jezdec v letech 2013 a 2014 obsadil v celkovém hodnocení jedenácté a desáté místo. Dá se celá změna přičítat jeho Audi RS5, se kterou se mu dařilo už v zimních testech? "Toto auto je dobré pro můj jízdní styl. Od prvního dne testů mi sedí vyvážení," říká Jamie Green. Když se všichni tři výrobci v DTM sešli v březnu na prvním oficiálním testu ITR v Estorilu, tak byl Green na špici před všemi o 0,399s, což je poměrně velký rozdíl. V nedělní kvalifikaci dokázal druhému nadělit dokonce 0,520s. Bývalý sportovní šéf Mercedesu a aktuální odborník německé televizní stanice ARD, Norbert Haug, dokonce prohlásil: "Jamie je pro mě třídou". Proč je tak rychlý, to přesně neví ani samotný jezdec. V autě se prostě cítí dobře. "Mohu se jednoduše pohybovat na limitu," říká. To bylo dobře vidět i v sobotním závodu na Lausitzringu. Ačkoliv mu nefungovalo DRS, dokázal si udržet první místo. "To je už jedinečné," řekl Haug. Nadšený je také Arno Zensen, týmový šéf Greena u týmu Rosberg Audi. "Podobný start do sezony jsme ještě nezažili. Jamie vyhrál tři ze čtyř závodů - senzační. Jamie má čistou hlavu. A teď je jednoduše v laufu." To ostatně potvrzují také statistiky. Brit získal 75 ze 100 možných bodů. Za favorita letošní sezony se ale jezdec považovat ještě nechce. "Po čtyřech závodech ještě nejsme v půlce sezony, ale spíše na jejím počátku. 14 závodů je ještě otevřených. To je dlouhá cesta, na které se toho může ještě hodně stát." Na mistrovskou trofej "zatím ještě nemyslí". Další závod se ale jede na Norisringu a na ní Green umí. Mezi lety 2008 a 2012 zde vyhrál hned čtyřikrát. V letech 2011 a 2014 byl druhý. Jeho cíl pro Norisring je tedy jasný: "Na Norisringu chci pro Audi vyhrát."Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.