Jamie Green letos ukazuje perfektní harmonii mezi ním a autem, vždyť ze čtyř zatím odjetých závodů vyhrál hned tři a můžeme už jej řadit mezi favority na letošní titul.
Z ničeho nic se z "mistra Norisringu" stal hlavním favoritem na titul v DTM sezoně roku 2015. S tím pravděpodobně nepočítal ani on sám. Od zisku třetího místa celkově v sezoně 2012 a jeho přechodu od Mercedesu k Audi se mu zrovna moc nedařilo. Ale teď je 32 letý Green ve formě jak nikdy. A se třemi vítězstvími ze čtyř závodů jasným favoritem číslo 1 na titul.
Co ale stojí za tak náhlou změnou a vzestupem jeho formy? Vždyť jezdec v letech 2013 a 2014 obsadil v celkovém hodnocení jedenácté a desáté místo. Dá se celá změna přičítat jeho Audi RS5, se kterou se mu dařilo už v zimních testech? "Toto auto je dobré pro můj jízdní styl. Od prvního dne testů mi sedí vyvážení," říká Jamie Green. Když se všichni tři výrobci v DTM sešli v březnu na prvním oficiálním testu ITR v Estorilu, tak byl Green na špici před všemi o 0,399s, což je poměrně velký rozdíl. V nedělní kvalifikaci dokázal druhému nadělit dokonce 0,520s. Bývalý sportovní šéf Mercedesu a aktuální odborník německé televizní stanice ARD, Norbert Haug, dokonce prohlásil: "Jamie je pro mě třídou". Proč je tak rychlý, to přesně neví ani samotný jezdec. V autě se prostě cítí dobře. "Mohu se jednoduše pohybovat na limitu," říká. To bylo dobře vidět i v sobotním závodu na Lausitzringu. Ačkoliv mu nefungovalo DRS, dokázal si udržet první místo. "To je už jedinečné," řekl Haug. Nadšený je také Arno Zensen, týmový šéf Greena u týmu Rosberg Audi. "Podobný start do sezony jsme ještě nezažili. Jamie vyhrál tři ze čtyř závodů - senzační. Jamie má čistou hlavu. A teď je jednoduše v laufu." To ostatně potvrzují také statistiky. Brit získal 75 ze 100 možných bodů. Za favorita letošní sezony se ale jezdec považovat ještě nechce. "Po čtyřech závodech ještě nejsme v půlce sezony, ale spíše na jejím počátku. 14 závodů je ještě otevřených. To je dlouhá cesta, na které se toho může ještě hodně stát." Na mistrovskou trofej "zatím ještě nemyslí". Další závod se ale jede na Norisringu a na ní Green umí. Mezi lety 2008 a 2012 zde vyhrál hned čtyřikrát. V letech 2011 a 2014 byl druhý. Jeho cíl pro Norisring je tedy jasný: "Na Norisringu chci pro Audi vyhrát."Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?