Hockenheim: Ekström vyhrál mokrý závod

Mattias Ekström se raduje z vítězství
Mattias Ekström se raduje z vítězství, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 1. května 2015 17:33
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM o tomto víkendu zahajuje svoji sezonu. Tradičně se úvodní podnik koná na německém Hockenheimringu. Novinkou je formát víkendu - čekají nás dva závody se dvěma separátními kvalifikacemi. Před nimi jsou ale ještě dva volné tréninky.

Závod: Mattias Ekström si suverénně nejlépe ze všech poradil s mokrými podmínkami, které v neděli na Hockenheimringu panovaly, a s přehledem si dojel pro vítězství. Audi tak nedalo během prvního víkendu nikomu jinému šanci.  Dvojnásobný mistr DTM startoval do závodu z druhého místa, vedení převzal od Marco Wittmanna, který po startu proklouzl i před Mika Rockenfellera, ve vlásence během prvního kola. Poté si vybudoval náskok blížící se zhruba třem vteřinám. Pak se začal pomalu spouštět déšť - v době, kdy bylo již dost mokro na to, aby všichni v rámci zhruba tří kol zamířili pro výměnu slicků za pneumatiky do deště už měl Švéd na čele náskok zhruba 4,5 s. Jen dodejme, že déšť přišel zhruba po 20 minutách hodinového závodu. Ekström však zajel k mechanikům o kolo později, než Edoardo Mortara, který toho dokázal využít a převzal vedení. Netrvalo však dlouho a Mattias šel zpět do vedení. Druhou polovinu závodu na mokré trati už jezdil o třídu výš než ostatní (snad s výjimkou Paffetta) a vybudoval si až 7,3 s náskok. Pro druhé místo si dojel Mortara, což jej vyneslo do čela tabulky šampionátu. Skvělé třetí místo si vyjel Gary Paffett. Brit tak stanul na podium poprvé od roku 2013 a závodu na Lausitzringu. Jezdec Mercedesu se kvalifikoval jako 8., jenže pak byl vyloučen, protože jeho tým neinstaloval na zadní křídlo 'záklopku', která by znemožnila používání DRS během kvalifikace. Šampion DTM z roku 2005 však v závodu (hlavně v mokré části) jezdil skvělým tempem a předvedl i několik spektakulárních předjížděcích manévrů - nakonec na druhé místo ztratil jen 0,8 s. Jeho odvěký rival - Martin Tomczyk, dojel po slušném závodu čtvrtý, následoval Mike Rockenfeller a Robert Wickens. Nejlepší z jezdců, kteří v sobotu stáli na podium, byl Pascal Wehrlein na osmém místě. Den po svém vítězství se totiž třeba moc nevedlo Jamiemu Greenovi, který se kvalifikoval až jako 17., do cíle dojel na 13. příčce. Paul di Resta dojel jako poslední 22. po hodinách, do kterých ho poslal Nico Müller. Výsledky 2. závodu: zde Kvalifikace: Z kvalifikace byli vyloučeni dva jezdci - Gary Paffett (opět) a Adrien Tambay. Jejich týmy zapomněly namontovat na zadní křídlo díl, který znemožňuje použití DRS v kvalifikaci. DRS se letos v kvalifikace nesmí používat, proto komisaři nekompromisně oba jezdce z kvalifikace vyloučili. Za kolizi s Antonio Felixem da Costou ze sobotního závodu dostal penalizaci odsunu z 2. na 5. místo Miguel Molina.  Výsledky 2. kvalifikace: zde Výsledky warm-upu (mokro): zde Závod: Jamie Green ukončil dvouleté čekání na vítězství a v prvním závodu sezony 2015 si jej připsal. Jedná se o jeho první v barvách Audi. Green si na startu závodu udržel svoje čelní postavení a během 40 minutového závodu o místo bojovat nemusel ani jednou a to ani přes dvě safety-car fáze a následné restarty závodu. Brit už po třetím kole závodu vedl o 3,3s a pak už si náskok jen udržoval.   O první safety-car fázi se postaral Daniel Juncadella, když vyjel z trati v Sachs Kurve. Restart závodu však Greena neohrozil a cílovou fotobuňku proťal s 2,3 vteřinovým náskokem před duem Mercedesu, Pascalem Wehrleinem a Paulem di Restou. Po startu si svoji druhou pozici udržel na chvíli Wehrlein, di Resta ho ale předjel a většinu závodu držel druhé místo on. Skok pak ale v konečné fázi závodu bojoval s brzdami, a tak si mladík vzal svoji pozici zpět.     Dále pak byly tři Audi v pořadí Edoardo Mortara, Mike Rockenfeller a Nico Müller. Tato trojice jela pospolu také po většinu závodu. Až sedmé bylo první BMW pilotované Maximem Martinem. Pak byl Timo Glock, který předvedl poměrně slušný závod, když startoval až z 20. pozice.  Devátý byl úřadující šampion, Marco Wittmann, jedoucí rovněž na BMW. Bodovanou desítku uzavřel Augusto Farfus, který do závodu po vyloučení z kvalifikace startoval až předposledního místa.  První sobotní závod DTM od roku 2002 nabídl množství incidentů, vždyť třetina pole musela na následky nějaké nehody vzdát. Začalo to Timem Scheiderem a Robertem Wickensem v prvním kole. Scheider má navíc po kolizi s nováčkem Tomem Blomqvistem, kterého ale do Němce poslal Antonio Félix da Costa, lehce pohmožděnou ruku, zítra by ale startovat měl. Wickens byl také lehce zasažen.  Blomqvistovi se podařilo obkroužit pár kol, ale brzy musel také vzdát. Následoval Miguel Molina, který se na trati potkal s Paulem di Restou a Maxmilianem Gotzem. O druhý safety car závodu se postaral Martin Tomczyk po restartu závodu po nehodě Junacadelly. Němec ztratil svoje BMW na brzdách do vlásenky a torpédoval Garyho Paffeta, oba museli závod vzdát.  Situaci už asi neměl šanci dobrzdit další nováček DTM, Lucas Auer. Rakušan pak musel také vzdát. Paffett nazval pokus Tomczyka jako "stupidní". Nový tým Mercedesu v DTM, ART, tak nezažil moc povedený start (jeho barvy hájí Paffett a Auer).  Výsledky 1. závodu: zde Kvalifikace: Brazilec Augusto Farfus a Brit Gary Paffett obdrželi po kvalifikaci dodatečné penalizace, které je srazí na startovním roštu úvodního závodu sezony 2015 dolů. V BMW M4 DTM Augusta Farfuse se po konci kvalifikace nenacházelo pravidly předepsané minimální množství paliva - 500 g. Všechny časy z kvalifikace mu tedy byly vyškrtnuty. Brazilec může do závodu nastoupit, ale bude stát jako předposlední. Poslední bude stát Brit, protože jeho vůz porušil pravidla Parc-Fermé. Výsledky 1. kvalifikace: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde

Výsledky 1. volného tréninku: zde

 
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.