První den testů nejrychleji Wittmann

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 18. dubna 2015 20:21
Sdílej:

OSCHERSLEBEN, ÚTERÝ; Úřadující šampion DTM, Marco Wittmann, začal nejlépe během prvního dne závěrečných předsezonních testů DTM. BMW test celkově poměrně ovládlo.

Wittmann byl nejrychlejší jak v dopolední tak i odpolední sekci. Nakonec mezi TOP5 jezdci skončili hned čtyři z BMW. Před obědem se Němci povedlo zajet čas s hodnotou 1:20,059 min a po obědě se dokázal ještě zlepšit na 1:19,913 min. Marco tak byl jediným jezdcem, který v úvodním dni testů pokořil čas 1:20 min.  Třetí čas zajel Timo Glock, zajímavostí jistě je, že Němec byl před obědem až na 10. místě. Odpoledne se mu podařilo zajet druhý nejrychlejší čas testovací sekce s hodnotou 1:20,142 min, který mu stačil na celkové třetí místo. Celkově druhý byl totiž Robert Wickens, který svůj čas zajel dopoledne. Kanaďan svůj čas zajel už dopoledne a po obědové pauze už žádné zlepšení nepřidal. Jezdec na Mercedesu tak byl jediným, komu se podařilo prorazit mezi jinak dominantní vozy BMW. Do nejlepší pětky se díky svým časům ještě dostali Antonio Felix da Costa a Tom Blomqvist (oba BMW). Šesté a sedmé místo obsadili dva jezdci na Mercedesech - Gary Paffett a Christian Vietoris, který vyhrál loňský závod na okruhu Oschersleben.  Nejlepší Audi tak bylo až na osmém místě pilotované Švýcarem Nicem Müllerem. Čtyři kruhy mají na svém kontě také nejvyšší a nejnižší počet ujetých kol. Timo Scheider zvládl odjet hned 172 okruhů, zatímco Edoardo Mortara jen 29. Zajímavostí jistě také je, že dopoledne odjel nejvíc okruhů Maximilian Gotz - a to 93, odpoledne jej ale přibrzdily technické problémy.  Výsledky prvního dne testů na Oscherslebenu: 1.  Marco Wittmann          BMW       1:19,913 min           164 kol 2.  Timo Glock              BMW       1:20,142 min  +0.229 s  129 kol 3.  Robert Wickens          Mercedes  1:20,133 min  +0,220 s  126 kol 4.  Antonio Felix da Costa  BMW       1:20,297 min  +0,384 s  112 kol 5.  Tom Blomqvist           BMW       1:20,345 min  +0,432 s  104 kol 6.  Gary Paffett            Mercedes  1:20,353 min  +0,440 s  124 kol 7.  Christian Vietoris      Mercedes  1:20,530 min  +0,617 s  146 kol 8.  Nico Muller             Audi      1:20,541 min  +0,628 s   97 kol 9.  Mattias Ekstrom         Audi      1:20,547 min  +0,634 s  140 kol  10.  Timo Scheider           Audi      1:20,564 min  +0,651 s  172 kol 11.  Maximilian Gotz         Mercedes  1:20.982 min  +1,069 s   94 kol 12.  Edoardo Mortara         Audi      1:21,570 min  +1,657 s   29 kol
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.