První den testů nejrychleji Wittmann

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 18. dubna 2015 20:21
Sdílej:

OSCHERSLEBEN, ÚTERÝ; Úřadující šampion DTM, Marco Wittmann, začal nejlépe během prvního dne závěrečných předsezonních testů DTM. BMW test celkově poměrně ovládlo.

Wittmann byl nejrychlejší jak v dopolední tak i odpolední sekci. Nakonec mezi TOP5 jezdci skončili hned čtyři z BMW. Před obědem se Němci povedlo zajet čas s hodnotou 1:20,059 min a po obědě se dokázal ještě zlepšit na 1:19,913 min. Marco tak byl jediným jezdcem, který v úvodním dni testů pokořil čas 1:20 min.  Třetí čas zajel Timo Glock, zajímavostí jistě je, že Němec byl před obědem až na 10. místě. Odpoledne se mu podařilo zajet druhý nejrychlejší čas testovací sekce s hodnotou 1:20,142 min, který mu stačil na celkové třetí místo. Celkově druhý byl totiž Robert Wickens, který svůj čas zajel dopoledne. Kanaďan svůj čas zajel už dopoledne a po obědové pauze už žádné zlepšení nepřidal. Jezdec na Mercedesu tak byl jediným, komu se podařilo prorazit mezi jinak dominantní vozy BMW. Do nejlepší pětky se díky svým časům ještě dostali Antonio Felix da Costa a Tom Blomqvist (oba BMW). Šesté a sedmé místo obsadili dva jezdci na Mercedesech - Gary Paffett a Christian Vietoris, který vyhrál loňský závod na okruhu Oschersleben.  Nejlepší Audi tak bylo až na osmém místě pilotované Švýcarem Nicem Müllerem. Čtyři kruhy mají na svém kontě také nejvyšší a nejnižší počet ujetých kol. Timo Scheider zvládl odjet hned 172 okruhů, zatímco Edoardo Mortara jen 29. Zajímavostí jistě také je, že dopoledne odjel nejvíc okruhů Maximilian Gotz - a to 93, odpoledne jej ale přibrzdily technické problémy.  Výsledky prvního dne testů na Oscherslebenu: 1.  Marco Wittmann          BMW       1:19,913 min           164 kol 2.  Timo Glock              BMW       1:20,142 min  +0.229 s  129 kol 3.  Robert Wickens          Mercedes  1:20,133 min  +0,220 s  126 kol 4.  Antonio Felix da Costa  BMW       1:20,297 min  +0,384 s  112 kol 5.  Tom Blomqvist           BMW       1:20,345 min  +0,432 s  104 kol 6.  Gary Paffett            Mercedes  1:20,353 min  +0,440 s  124 kol 7.  Christian Vietoris      Mercedes  1:20,530 min  +0,617 s  146 kol 8.  Nico Muller             Audi      1:20,541 min  +0,628 s   97 kol 9.  Mattias Ekstrom         Audi      1:20,547 min  +0,634 s  140 kol  10.  Timo Scheider           Audi      1:20,564 min  +0,651 s  172 kol 11.  Maximilian Gotz         Mercedes  1:20.982 min  +1,069 s   94 kol 12.  Edoardo Mortara         Audi      1:21,570 min  +1,657 s   29 kol
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.