První den testů nejrychleji Wittmann

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 18. dubna 2015 20:21
Sdílej:

OSCHERSLEBEN, ÚTERÝ; Úřadující šampion DTM, Marco Wittmann, začal nejlépe během prvního dne závěrečných předsezonních testů DTM. BMW test celkově poměrně ovládlo.

Wittmann byl nejrychlejší jak v dopolední tak i odpolední sekci. Nakonec mezi TOP5 jezdci skončili hned čtyři z BMW. Před obědem se Němci povedlo zajet čas s hodnotou 1:20,059 min a po obědě se dokázal ještě zlepšit na 1:19,913 min. Marco tak byl jediným jezdcem, který v úvodním dni testů pokořil čas 1:20 min.  Třetí čas zajel Timo Glock, zajímavostí jistě je, že Němec byl před obědem až na 10. místě. Odpoledne se mu podařilo zajet druhý nejrychlejší čas testovací sekce s hodnotou 1:20,142 min, který mu stačil na celkové třetí místo. Celkově druhý byl totiž Robert Wickens, který svůj čas zajel dopoledne. Kanaďan svůj čas zajel už dopoledne a po obědové pauze už žádné zlepšení nepřidal. Jezdec na Mercedesu tak byl jediným, komu se podařilo prorazit mezi jinak dominantní vozy BMW. Do nejlepší pětky se díky svým časům ještě dostali Antonio Felix da Costa a Tom Blomqvist (oba BMW). Šesté a sedmé místo obsadili dva jezdci na Mercedesech - Gary Paffett a Christian Vietoris, který vyhrál loňský závod na okruhu Oschersleben.  Nejlepší Audi tak bylo až na osmém místě pilotované Švýcarem Nicem Müllerem. Čtyři kruhy mají na svém kontě také nejvyšší a nejnižší počet ujetých kol. Timo Scheider zvládl odjet hned 172 okruhů, zatímco Edoardo Mortara jen 29. Zajímavostí jistě také je, že dopoledne odjel nejvíc okruhů Maximilian Gotz - a to 93, odpoledne jej ale přibrzdily technické problémy.  Výsledky prvního dne testů na Oscherslebenu: 1.  Marco Wittmann          BMW       1:19,913 min           164 kol 2.  Timo Glock              BMW       1:20,142 min  +0.229 s  129 kol 3.  Robert Wickens          Mercedes  1:20,133 min  +0,220 s  126 kol 4.  Antonio Felix da Costa  BMW       1:20,297 min  +0,384 s  112 kol 5.  Tom Blomqvist           BMW       1:20,345 min  +0,432 s  104 kol 6.  Gary Paffett            Mercedes  1:20,353 min  +0,440 s  124 kol 7.  Christian Vietoris      Mercedes  1:20,530 min  +0,617 s  146 kol 8.  Nico Muller             Audi      1:20,541 min  +0,628 s   97 kol 9.  Mattias Ekstrom         Audi      1:20,547 min  +0,634 s  140 kol  10.  Timo Scheider           Audi      1:20,564 min  +0,651 s  172 kol 11.  Maximilian Gotz         Mercedes  1:20.982 min  +1,069 s   94 kol 12.  Edoardo Mortara         Audi      1:21,570 min  +1,657 s   29 kol
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.