Paffett: Více závodů je větší šancí na úspěch

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 11. března 2015 18:52
Sdílej:

Dřívější šampion DTM, Gary Paffett, stejně jako spousta jeho kolegů vítá nový formát závodních víkendů v DTM. U pilotů během roku 2015 ale očekává o něco větší obezřetnost.

Dva závody a větší akce, ale také větší obezřetnost. Přesně toto očekává od sezony DTM roku 2015 Gary Paffett. Dřívější šampion DTM totiž nevěří, že by piloti v obou závodech během víkendu šli do plného rizika. Paffett v rozhovoru pro německý motorsport-total.com přiznal, že očekává závody, ve kterých se nedočkáme těsných duelů a předjížděcích manévrů.  Dle názoru Brita budou totiž jezdci ve srovnání s rokem 2014 obezřetnější. "Cílem samozřejmě je udržet auto v celku po oba dva dny. Ale jakmile my, piloti, sundáme v sobotu odpoledne helmy, tak by to mohlo vypadat úplně jinak. Musíme si být vědomí toho, že naši kluci [mechanici] by auto v noci na neděli nemuseli kompletně znovu postavit," říká rozvážně Gary Paffett. Pokud by tedy v sobotním odpoledním závodu někdo auto silně poškodil, v neděli by se už nemusel představit. "Nehoda by vás pak mohla znevýhodnit. Jako jezdec tak budete muset pravděpodobně jet o něco obezřetněji. Jinak nikdo nemůže předvídat, co se stane, když už se do toho jednou dostanete. Tam bude všechno možné. Nicméně my, piloti, budeme mít na paměti, že v ideálním případě bychom měli mít i po prvním závode plně funkční auto. Nevěřím ale tomu, že by závody byly kvůli tomu nudné. I nadále uvidíme předjížděcí manévry, už kvůli DRS. Na těch sobotních to ale bude vyžadovat trochu více obezřetnosti." Gary Paffett jel naposledy o titul v roce 2012 Paffett si ale uvědomuje, že více závodů nabízí více šancí. "V uplynulých letech byl problém DTM v tom, že jste měli jen deset závodů. Špatný závod tak měl důsledek, protože v něm spočívala desetina vaší šance. Bylo hrozně těžké to kompenzovat. Teď je na programu 18 závodů. Díky tomu máte 18 příležitostí získat body. Každý tak má více šancí. To není dobré jen pro nás, jezdce, ale také pro diváky. Díky tomu bude celá show atraktivnější. Neměli bychom zapomínat: Bez diváků bychom zde nebyli. Musíme jednoduše sledovat to, aby se bavili."
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.