Paffett: Více závodů je větší šancí na úspěch

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 11. března 2015 18:52
Sdílej:

Dřívější šampion DTM, Gary Paffett, stejně jako spousta jeho kolegů vítá nový formát závodních víkendů v DTM. U pilotů během roku 2015 ale očekává o něco větší obezřetnost.

Dva závody a větší akce, ale také větší obezřetnost. Přesně toto očekává od sezony DTM roku 2015 Gary Paffett. Dřívější šampion DTM totiž nevěří, že by piloti v obou závodech během víkendu šli do plného rizika. Paffett v rozhovoru pro německý motorsport-total.com přiznal, že očekává závody, ve kterých se nedočkáme těsných duelů a předjížděcích manévrů.  Dle názoru Brita budou totiž jezdci ve srovnání s rokem 2014 obezřetnější. "Cílem samozřejmě je udržet auto v celku po oba dva dny. Ale jakmile my, piloti, sundáme v sobotu odpoledne helmy, tak by to mohlo vypadat úplně jinak. Musíme si být vědomí toho, že naši kluci [mechanici] by auto v noci na neděli nemuseli kompletně znovu postavit," říká rozvážně Gary Paffett. Pokud by tedy v sobotním odpoledním závodu někdo auto silně poškodil, v neděli by se už nemusel představit. "Nehoda by vás pak mohla znevýhodnit. Jako jezdec tak budete muset pravděpodobně jet o něco obezřetněji. Jinak nikdo nemůže předvídat, co se stane, když už se do toho jednou dostanete. Tam bude všechno možné. Nicméně my, piloti, budeme mít na paměti, že v ideálním případě bychom měli mít i po prvním závode plně funkční auto. Nevěřím ale tomu, že by závody byly kvůli tomu nudné. I nadále uvidíme předjížděcí manévry, už kvůli DRS. Na těch sobotních to ale bude vyžadovat trochu více obezřetnosti." Gary Paffett jel naposledy o titul v roce 2012 Paffett si ale uvědomuje, že více závodů nabízí více šancí. "V uplynulých letech byl problém DTM v tom, že jste měli jen deset závodů. Špatný závod tak měl důsledek, protože v něm spočívala desetina vaší šance. Bylo hrozně těžké to kompenzovat. Teď je na programu 18 závodů. Díky tomu máte 18 příležitostí získat body. Každý tak má více šancí. To není dobré jen pro nás, jezdce, ale také pro diváky. Díky tomu bude celá show atraktivnější. Neměli bychom zapomínat: Bez diváků bychom zde nebyli. Musíme jednoduše sledovat to, aby se bavili."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.