Paffett: Více závodů je větší šancí na úspěch

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 11. března 2015 18:52
Sdílej:

Dřívější šampion DTM, Gary Paffett, stejně jako spousta jeho kolegů vítá nový formát závodních víkendů v DTM. U pilotů během roku 2015 ale očekává o něco větší obezřetnost.

Dva závody a větší akce, ale také větší obezřetnost. Přesně toto očekává od sezony DTM roku 2015 Gary Paffett. Dřívější šampion DTM totiž nevěří, že by piloti v obou závodech během víkendu šli do plného rizika. Paffett v rozhovoru pro německý motorsport-total.com přiznal, že očekává závody, ve kterých se nedočkáme těsných duelů a předjížděcích manévrů.  Dle názoru Brita budou totiž jezdci ve srovnání s rokem 2014 obezřetnější. "Cílem samozřejmě je udržet auto v celku po oba dva dny. Ale jakmile my, piloti, sundáme v sobotu odpoledne helmy, tak by to mohlo vypadat úplně jinak. Musíme si být vědomí toho, že naši kluci [mechanici] by auto v noci na neděli nemuseli kompletně znovu postavit," říká rozvážně Gary Paffett. Pokud by tedy v sobotním odpoledním závodu někdo auto silně poškodil, v neděli by se už nemusel představit. "Nehoda by vás pak mohla znevýhodnit. Jako jezdec tak budete muset pravděpodobně jet o něco obezřetněji. Jinak nikdo nemůže předvídat, co se stane, když už se do toho jednou dostanete. Tam bude všechno možné. Nicméně my, piloti, budeme mít na paměti, že v ideálním případě bychom měli mít i po prvním závode plně funkční auto. Nevěřím ale tomu, že by závody byly kvůli tomu nudné. I nadále uvidíme předjížděcí manévry, už kvůli DRS. Na těch sobotních to ale bude vyžadovat trochu více obezřetnosti." Gary Paffett jel naposledy o titul v roce 2012 Paffett si ale uvědomuje, že více závodů nabízí více šancí. "V uplynulých letech byl problém DTM v tom, že jste měli jen deset závodů. Špatný závod tak měl důsledek, protože v něm spočívala desetina vaší šance. Bylo hrozně těžké to kompenzovat. Teď je na programu 18 závodů. Díky tomu máte 18 příležitostí získat body. Každý tak má více šancí. To není dobré jen pro nás, jezdce, ale také pro diváky. Díky tomu bude celá show atraktivnější. Neměli bychom zapomínat: Bez diváků bychom zde nebyli. Musíme jednoduše sledovat to, aby se bavili."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?