BMW už pracuje na motoru pro rok 2017

Glock, Timo
Glock, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 20. prosince 2014 21:27
Sdílej:

Dle sportovního šéfa BMW, Jense Marquardta, už v Mnichově vyvíjejí nový dvoulitrový čtyřválec s turbem pro DTM pro rok 2017.

Lepší dříve než později. Tímto heslem se očividně řídí u BMW, když se už teď zabývají novým pohonným ústrojím, které bude pohánět vozy DTM od roku 2017. Práce na tomto novém 2,0 l čtyřválci s turbem, který je předepsán novým pravidlem 'Klasse 1' [Třída 1], "už začaly", jak potvrdil samotný Jens Marquardt: "Už delší dobu víme, kterým směrem by to mělo jít." U BMW se tak začali touto novinkou zabývat už v předstihu a doufají, že podobně jako další novinky předepsané pravidlem Třída 1 bude brzy správně fungovat. "Co se auta týče, tak probíhají intenzivní rozhovory mezi ITR, DMSB a výrboci, stejně jako s Japonci z GTA. Chceme si co možná nejdříve vše mezinárodně sladit, abychom mohli co možná nejdříve začít s vývojovou fází," pokračuje Marquardt. Cílem nových pravidel je, aby vozy DTM a Super GT mohly být nasazovány nejen v národních šampionátech, ale i mezinárodně. "Výrobci se budou moci volně rozhodnout, jestli budou chtít auto dle pravidel Klasse 1 nasadit dnes v Suzuce, příští týden na Nürburgringu a popříští týden v Daytoně," řekl v září šéf ITR, Hans Werner Aufrecht.  Aktuální auta tak budou nasazována v takřka nezměněné podobně až do konce sezony 2016. Velké změny pak přijdou s rokem 2017. Původně však změna měla přijít již pro rok 2016: "Tak to bylo původně zamýšleno. Tato deadline je však už pryč, posunout dopředu to už nemůžeme," řekl šéf Audi pro DTM, Dieter Gass v červnu.
Témata:
BMW
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.