BMW už pracuje na motoru pro rok 2017

Glock, Timo
Glock, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 20. prosince 2014 21:27
Sdílej:

Dle sportovního šéfa BMW, Jense Marquardta, už v Mnichově vyvíjejí nový dvoulitrový čtyřválec s turbem pro DTM pro rok 2017.

Lepší dříve než později. Tímto heslem se očividně řídí u BMW, když se už teď zabývají novým pohonným ústrojím, které bude pohánět vozy DTM od roku 2017. Práce na tomto novém 2,0 l čtyřválci s turbem, který je předepsán novým pravidlem 'Klasse 1' [Třída 1], "už začaly", jak potvrdil samotný Jens Marquardt: "Už delší dobu víme, kterým směrem by to mělo jít." U BMW se tak začali touto novinkou zabývat už v předstihu a doufají, že podobně jako další novinky předepsané pravidlem Třída 1 bude brzy správně fungovat. "Co se auta týče, tak probíhají intenzivní rozhovory mezi ITR, DMSB a výrboci, stejně jako s Japonci z GTA. Chceme si co možná nejdříve vše mezinárodně sladit, abychom mohli co možná nejdříve začít s vývojovou fází," pokračuje Marquardt. Cílem nových pravidel je, aby vozy DTM a Super GT mohly být nasazovány nejen v národních šampionátech, ale i mezinárodně. "Výrobci se budou moci volně rozhodnout, jestli budou chtít auto dle pravidel Klasse 1 nasadit dnes v Suzuce, příští týden na Nürburgringu a popříští týden v Daytoně," řekl v září šéf ITR, Hans Werner Aufrecht.  Aktuální auta tak budou nasazována v takřka nezměněné podobně až do konce sezony 2016. Velké změny pak přijdou s rokem 2017. Původně však změna měla přijít již pro rok 2016: "Tak to bylo původně zamýšleno. Tato deadline je však už pryč, posunout dopředu to už nemůžeme," řekl šéf Audi pro DTM, Dieter Gass v červnu.
Témata:
BMW
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.