Da Costa chce příští rok vyhrát alespoň závod

da Costa, Antonio Felix
da Costa, Antonio Felix, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 28. listopadu 2014 00:00
Sdílej:

Antonio Félix da Costa letos zažil těžkou nováčkovskou sezonu v DTM, ve kterém přišlo jen pramálo vrcholů. Na druhou stranu je třeba přiznat, že začátek roku neměl špatný, pak se to ale už zhoršilo.

Antonio Félix da Costa začínal svoji kariéru v nižších formulových sériích, před právě uplynulou sezonou ale dostal nabídku jezdit za BMW v DTM. V týmu MTEK se stal týmovým kolegou bývalého pilota Formule 1, Tima Glocka. Už první pohled do výsledkových listin letošní sezony nám odhalí, že Portugalec neměl zrovna lehkou sezonu. Se šesti body obsadil až 21. místo.  "Start byl hodně dobrý," řekl Antonio Félix da Costa pro německý motorsport-total.com. "Po zimních testech jsem se v autě cítil velmi dobře a také vývoj byl pozitivní. V prvních třech závodech jsem měl dobrou rychlost. Také v kvalifikaci jsem byl stále v Q3. To byly velice dobré známky."  Na úvodním závodu sezony na německém Hockenheimu stál Antonio Félix dokonce na velice pěkném čtvrtém místě na startu. Na Oscherslebenu to pak bylo dokonce třetí místo na startu a na Hungaroringu páté. Kvalifikace a následné závody byly ale úplně jiné písničky. Body získal za osmé místo jen v Maďarsku.  Proč z tak dobrých startovních pozic nedokázal da Costa vytěžit více? "Stávali se mi chyby, které přičítám své nezkušenosti. Proto jsem nezískal žádné body." Po Maďarsku ale přišla horší část sezony a už ani výkony v kvalifikaci nebyly dobré a tím se vzdalovaly také další možné bodové zisky.  "Abych byl upřímný, tak po Maďarsku jsme měli nějaké problémy. Chyběla nám rychlost a nebyli jsme konkurenceschopní. Myslím, že se tyto chyby stát prostě musí. V nastavení auta jsme se vydali jiným směrem a to nefungovalo. Pro poslední závody jsme se snažili sledovat nastavení jiných jezdců BMW a bylo to pro mě také o hodně lepší." Výsledkem bylo deváté místo v kvalifikaci a i o den později i v závodě na Hockenheimu, Portugalec si tak připsal dva body. "Na konci jsme tedy ukázali, že můžu být rychlý. Teď to musíme přeměnit v celou sezonu." Tuto výkonnost by tedy bylo dobré proměnit i do příští sezony. "Jsem hodně šťastný, chci příští rok ukázat svoje umění a vyhrát závod." Zatím ještě není potvrzeno, za který tým da Costa příští rok pojede. 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.