Da Costa chce příští rok vyhrát alespoň závod

da Costa, Antonio Felix
da Costa, Antonio Felix, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 28. listopadu 2014 00:00
Sdílej:

Antonio Félix da Costa letos zažil těžkou nováčkovskou sezonu v DTM, ve kterém přišlo jen pramálo vrcholů. Na druhou stranu je třeba přiznat, že začátek roku neměl špatný, pak se to ale už zhoršilo.

Antonio Félix da Costa začínal svoji kariéru v nižších formulových sériích, před právě uplynulou sezonou ale dostal nabídku jezdit za BMW v DTM. V týmu MTEK se stal týmovým kolegou bývalého pilota Formule 1, Tima Glocka. Už první pohled do výsledkových listin letošní sezony nám odhalí, že Portugalec neměl zrovna lehkou sezonu. Se šesti body obsadil až 21. místo.  "Start byl hodně dobrý," řekl Antonio Félix da Costa pro německý motorsport-total.com. "Po zimních testech jsem se v autě cítil velmi dobře a také vývoj byl pozitivní. V prvních třech závodech jsem měl dobrou rychlost. Také v kvalifikaci jsem byl stále v Q3. To byly velice dobré známky."  Na úvodním závodu sezony na německém Hockenheimu stál Antonio Félix dokonce na velice pěkném čtvrtém místě na startu. Na Oscherslebenu to pak bylo dokonce třetí místo na startu a na Hungaroringu páté. Kvalifikace a následné závody byly ale úplně jiné písničky. Body získal za osmé místo jen v Maďarsku.  Proč z tak dobrých startovních pozic nedokázal da Costa vytěžit více? "Stávali se mi chyby, které přičítám své nezkušenosti. Proto jsem nezískal žádné body." Po Maďarsku ale přišla horší část sezony a už ani výkony v kvalifikaci nebyly dobré a tím se vzdalovaly také další možné bodové zisky.  "Abych byl upřímný, tak po Maďarsku jsme měli nějaké problémy. Chyběla nám rychlost a nebyli jsme konkurenceschopní. Myslím, že se tyto chyby stát prostě musí. V nastavení auta jsme se vydali jiným směrem a to nefungovalo. Pro poslední závody jsme se snažili sledovat nastavení jiných jezdců BMW a bylo to pro mě také o hodně lepší." Výsledkem bylo deváté místo v kvalifikaci a i o den později i v závodě na Hockenheimu, Portugalec si tak připsal dva body. "Na konci jsme tedy ukázali, že můžu být rychlý. Teď to musíme přeměnit v celou sezonu." Tuto výkonnost by tedy bylo dobré proměnit i do příští sezony. "Jsem hodně šťastný, chci příští rok ukázat svoje umění a vyhrát závod." Zatím ještě není potvrzeno, za který tým da Costa příští rok pojede. 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?