Da Costa chce příští rok vyhrát alespoň závod

da Costa, Antonio Felix
da Costa, Antonio Felix, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 28. listopadu 2014 00:00
Sdílej:

Antonio Félix da Costa letos zažil těžkou nováčkovskou sezonu v DTM, ve kterém přišlo jen pramálo vrcholů. Na druhou stranu je třeba přiznat, že začátek roku neměl špatný, pak se to ale už zhoršilo.

Antonio Félix da Costa začínal svoji kariéru v nižších formulových sériích, před právě uplynulou sezonou ale dostal nabídku jezdit za BMW v DTM. V týmu MTEK se stal týmovým kolegou bývalého pilota Formule 1, Tima Glocka. Už první pohled do výsledkových listin letošní sezony nám odhalí, že Portugalec neměl zrovna lehkou sezonu. Se šesti body obsadil až 21. místo.  "Start byl hodně dobrý," řekl Antonio Félix da Costa pro německý motorsport-total.com. "Po zimních testech jsem se v autě cítil velmi dobře a také vývoj byl pozitivní. V prvních třech závodech jsem měl dobrou rychlost. Také v kvalifikaci jsem byl stále v Q3. To byly velice dobré známky."  Na úvodním závodu sezony na německém Hockenheimu stál Antonio Félix dokonce na velice pěkném čtvrtém místě na startu. Na Oscherslebenu to pak bylo dokonce třetí místo na startu a na Hungaroringu páté. Kvalifikace a následné závody byly ale úplně jiné písničky. Body získal za osmé místo jen v Maďarsku.  Proč z tak dobrých startovních pozic nedokázal da Costa vytěžit více? "Stávali se mi chyby, které přičítám své nezkušenosti. Proto jsem nezískal žádné body." Po Maďarsku ale přišla horší část sezony a už ani výkony v kvalifikaci nebyly dobré a tím se vzdalovaly také další možné bodové zisky.  "Abych byl upřímný, tak po Maďarsku jsme měli nějaké problémy. Chyběla nám rychlost a nebyli jsme konkurenceschopní. Myslím, že se tyto chyby stát prostě musí. V nastavení auta jsme se vydali jiným směrem a to nefungovalo. Pro poslední závody jsme se snažili sledovat nastavení jiných jezdců BMW a bylo to pro mě také o hodně lepší." Výsledkem bylo deváté místo v kvalifikaci a i o den později i v závodě na Hockenheimu, Portugalec si tak připsal dva body. "Na konci jsme tedy ukázali, že můžu být rychlý. Teď to musíme přeměnit v celou sezonu." Tuto výkonnost by tedy bylo dobré proměnit i do příští sezony. "Jsem hodně šťastný, chci příští rok ukázat svoje umění a vyhrát závod." Zatím ještě není potvrzeno, za který tým da Costa příští rok pojede. 
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.