S Wittmannem o jeho snové, mistrovské sezoně

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 22. ledna 2015 00:00
Sdílej:

Marco Wittmann ročníku 2014 německé série DTM dominoval jako málokdo v minulosti. Velice konstantně předváděl výkony, na které se konkurenti mohli dívat jez zpovzdálí.

Marco Wittmann zažil v DTM v roce 2014 sezonu plnou superlativů. "Moje sezona byla neuvěřitelná. Nikdy bych si nemyslel, že ve své druhé sezoně vyhraji čtyři závody a na konci budu mít ve svých rukou velký pohár," těší se Marco Wittmann. Ten svoji úspěšnou sezonu nastartoval už na Hockenheimringu, kdy startoval z druhého místa a v cíli bral vítězství, v DTM jeho první. Na Oscherslebenu pak 25 letý mladík neměl štěstí. Kvůli technickým problémům byl až 19., to však byla jeho jediná nula v letošní sezoně. V Maďarsku se po dalším vítězství vrátil zpět do čela výsledkové tabulky. Na Norisringu a v Moskvě svoje bodové konto po zisku šestého a čtvrtého místa dále zvýšil. Vítězstvími v Rakousku a na Nürburgringu se z Němce stal jasný kandidát na titul číslo 1. V Holandsku byl jezdec BMW druhý a sezonu zakončil pátým místem na Hockenheimringu.  V deseti závodech tak Marco Wittmann získal hned o 50 bodů více než druhý v pořadí, Mattias Ekström. Titul si tak plně zasloužil. "Byla to super skvělá sezona. Díky vítězství na Hockenheimu jsme měli opravdu dobrý start, bylo to také první s M4. Pak jsme mohli vyhrát ještě třikrát. Až na Oschersleben jsem byl neustále v TOP6. V kvalifikaci jsem byl devětkrát v Q3. S tím člověk nemůže být nespokojený," říká Marco pro německý motorsport-total.com.  Takto zvenčí to vypadalo, že měl Wittmann nad konkurencí velký náskok. Tak jednoduché to ale nebylo. "Ne, nikdy. Možná, že to zvenčí vypadalo někdy jednoduše, ale tak to není. Už kvalifikace je vždy výzvou, dostat se do Q3 nebo nakonec na pole position je výzvou. Časy jsou tak těsné, že se sebemenší chybou stojíte hned v půli pole nebo až na samém konci. Člověk se musí stále znovu motivovat, aby neustále podával svoje výkony."  Důležitým stavebním kamenem byla kvalifikace. Až na finálovém závodu sezony, kdy už bylo o titulu dávno rozhodnuto, stál Martin ve středu pole - na 13. místě. Po takto silné sezoně se nabízí otázka, co by se dalo pro příští rok ještě zlepšit? Wittmann je společně s BMW jasným favoritem sezony a všichni je budou bedlivě sledovat. "Ještě jsem nad tím nepřemýšlel. Teď si to užívám. Během zimy je dost času popřemýšlet o další sezoně."
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?