S Wittmannem o jeho snové, mistrovské sezoně

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 22. ledna 2015 00:00
Sdílej:

Marco Wittmann ročníku 2014 německé série DTM dominoval jako málokdo v minulosti. Velice konstantně předváděl výkony, na které se konkurenti mohli dívat jez zpovzdálí.

Marco Wittmann zažil v DTM v roce 2014 sezonu plnou superlativů. "Moje sezona byla neuvěřitelná. Nikdy bych si nemyslel, že ve své druhé sezoně vyhraji čtyři závody a na konci budu mít ve svých rukou velký pohár," těší se Marco Wittmann. Ten svoji úspěšnou sezonu nastartoval už na Hockenheimringu, kdy startoval z druhého místa a v cíli bral vítězství, v DTM jeho první. Na Oscherslebenu pak 25 letý mladík neměl štěstí. Kvůli technickým problémům byl až 19., to však byla jeho jediná nula v letošní sezoně. V Maďarsku se po dalším vítězství vrátil zpět do čela výsledkové tabulky. Na Norisringu a v Moskvě svoje bodové konto po zisku šestého a čtvrtého místa dále zvýšil. Vítězstvími v Rakousku a na Nürburgringu se z Němce stal jasný kandidát na titul číslo 1. V Holandsku byl jezdec BMW druhý a sezonu zakončil pátým místem na Hockenheimringu.  V deseti závodech tak Marco Wittmann získal hned o 50 bodů více než druhý v pořadí, Mattias Ekström. Titul si tak plně zasloužil. "Byla to super skvělá sezona. Díky vítězství na Hockenheimu jsme měli opravdu dobrý start, bylo to také první s M4. Pak jsme mohli vyhrát ještě třikrát. Až na Oschersleben jsem byl neustále v TOP6. V kvalifikaci jsem byl devětkrát v Q3. S tím člověk nemůže být nespokojený," říká Marco pro německý motorsport-total.com.  Takto zvenčí to vypadalo, že měl Wittmann nad konkurencí velký náskok. Tak jednoduché to ale nebylo. "Ne, nikdy. Možná, že to zvenčí vypadalo někdy jednoduše, ale tak to není. Už kvalifikace je vždy výzvou, dostat se do Q3 nebo nakonec na pole position je výzvou. Časy jsou tak těsné, že se sebemenší chybou stojíte hned v půli pole nebo až na samém konci. Člověk se musí stále znovu motivovat, aby neustále podával svoje výkony."  Důležitým stavebním kamenem byla kvalifikace. Až na finálovém závodu sezony, kdy už bylo o titulu dávno rozhodnuto, stál Martin ve středu pole - na 13. místě. Po takto silné sezoně se nabízí otázka, co by se dalo pro příští rok ještě zlepšit? Wittmann je společně s BMW jasným favoritem sezony a všichni je budou bedlivě sledovat. "Ještě jsem nad tím nepřemýšlel. Teď si to užívám. Během zimy je dost času popřemýšlet o další sezoně."
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.