S Wittmannem o jeho snové, mistrovské sezoně

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 22. ledna 2015 00:00
Sdílej:

Marco Wittmann ročníku 2014 německé série DTM dominoval jako málokdo v minulosti. Velice konstantně předváděl výkony, na které se konkurenti mohli dívat jez zpovzdálí.

Marco Wittmann zažil v DTM v roce 2014 sezonu plnou superlativů. "Moje sezona byla neuvěřitelná. Nikdy bych si nemyslel, že ve své druhé sezoně vyhraji čtyři závody a na konci budu mít ve svých rukou velký pohár," těší se Marco Wittmann. Ten svoji úspěšnou sezonu nastartoval už na Hockenheimringu, kdy startoval z druhého místa a v cíli bral vítězství, v DTM jeho první. Na Oscherslebenu pak 25 letý mladík neměl štěstí. Kvůli technickým problémům byl až 19., to však byla jeho jediná nula v letošní sezoně. V Maďarsku se po dalším vítězství vrátil zpět do čela výsledkové tabulky. Na Norisringu a v Moskvě svoje bodové konto po zisku šestého a čtvrtého místa dále zvýšil. Vítězstvími v Rakousku a na Nürburgringu se z Němce stal jasný kandidát na titul číslo 1. V Holandsku byl jezdec BMW druhý a sezonu zakončil pátým místem na Hockenheimringu.  V deseti závodech tak Marco Wittmann získal hned o 50 bodů více než druhý v pořadí, Mattias Ekström. Titul si tak plně zasloužil. "Byla to super skvělá sezona. Díky vítězství na Hockenheimu jsme měli opravdu dobrý start, bylo to také první s M4. Pak jsme mohli vyhrát ještě třikrát. Až na Oschersleben jsem byl neustále v TOP6. V kvalifikaci jsem byl devětkrát v Q3. S tím člověk nemůže být nespokojený," říká Marco pro německý motorsport-total.com.  Takto zvenčí to vypadalo, že měl Wittmann nad konkurencí velký náskok. Tak jednoduché to ale nebylo. "Ne, nikdy. Možná, že to zvenčí vypadalo někdy jednoduše, ale tak to není. Už kvalifikace je vždy výzvou, dostat se do Q3 nebo nakonec na pole position je výzvou. Časy jsou tak těsné, že se sebemenší chybou stojíte hned v půli pole nebo až na samém konci. Člověk se musí stále znovu motivovat, aby neustále podával svoje výkony."  Důležitým stavebním kamenem byla kvalifikace. Až na finálovém závodu sezony, kdy už bylo o titulu dávno rozhodnuto, stál Martin ve středu pole - na 13. místě. Po takto silné sezoně se nabízí otázka, co by se dalo pro příští rok ještě zlepšit? Wittmann je společně s BMW jasným favoritem sezony a všichni je budou bedlivě sledovat. "Ještě jsem nad tím nepřemýšlel. Teď si to užívám. Během zimy je dost času popřemýšlet o další sezoně."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.