Osmé auto Mercedesu na obzoru

Wehrlein, Pascal
Wehrlein, Pascal, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 6. listopadu 2014 16:42
Sdílej:

Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, naznačil to, že u Mercedesu by rádi nasadili také osm vozů, tedy stejně, jako nasazuje Audi a BMW. Už jednají s různými týmy, které by se mohly postarat o nasazení dvou vozů.

Zkraje roku 2014 se čelní představitelé značek BMW a Audi podivovali nad tím, že Mercedes pojede v sezoně 2014 jen se dvěma vozy. Během sezony jak Dieter Gass, šéf Audi v DTM, tak i Jens Marquardt, sportovní šéf BMW, velice často připomínali Mercedesu úmluvu, dle které má každá značka nasadit do sezony 8 aut, zkraje sezony se jednalo spíše o zdvořilostní fráze, ke konci sezony se už ale přitvrdilo. Mercedes by však příští rok měl pravděpodobně nasadit stejný počet speciálů jako jeho konkurenti."Kdybych byl v kůži soupeřů, tak bych říkal přesně to stejné," řekl sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, který stížnostem ze strany Audi i BMW rozumí. Mercedes měl ale pro nasazení jen sedmi aut prý "své důvody".  "Motorsport je tvrdý byznys. Neděláme to proto, že by ti pánové nahoře byli tak velkými fanoušky, ale proto, že jsou tam neustále vyhodnocovány potřeby. Všechno musí do sebe zapadnout. To je prostředí, ve kterém se pohybujeme. Existuje obchodní realita. Já zastupuji značku s co možná nejlepším vědomým odpovědnosti. To zohledňuji při všech rozhodnutích - nic víc, nic míň." Uvidíme příští rok osm speciálů Mercedes-Benz? Hledá se třetí tým, bude to HTP? Oficiální rozhodnutí ohledně počtu nasazených vozů v příštím roce ještě nepadlo. "Nelibost našich soupeřů a celé série chápu. Kdybychom nastupovali s osmi auty a našli na to rozpočet a pak by jeden z našich soupeřů to samé nedělal, tak by to také nebylo zrovna radostné," pokračuje Toto. Osm aut "je cílem", ale ještě stále nejsou pro příští rok zajištěny.  "Letos jsme jeli s pěti auty u HWA a dvěma u týmu Mücke. Jestli bychom to měli pro příští rok změnit, tak budeme potřebovat další tým a další zdroje. Teď momentálně diskutujeme o tom, jak toho co nejlépe dosáhnout." Pokud by vše klaplo, tak by nemělo být problémem připravit třetí tým přes zimu.  "Mnoho velkých týmů se ucházelo - opravdu dobré týmy, se kterými jsme už v minulosti i spolupracovali. Tento zájem nás samozřejmě těší." Mezi těmito týmy by měl být dle informací německého motorsport-total.com i HTP tým, který nasazuje v různých GT sériích speciály SLS AMG. "Do jisté míry jsme si to rozepsali a teď to analyzujeme. Chceme nejlepší poměr ceny-výkonu a spolehlivosti. Rozhodnutí padne v následujících týdnech."
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.