Hockenheimring: Hattrick a titul pro Audi!

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 18. října 2014 11:50
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND - HOCKENHEIMRIGN; Poslední závod sezony DTM se klasicky koná na německém Hockenheimringu. O titulech mezi jezdci a týmy je rozhodnuto, avšak mezi značkami se čeká boj Audi proti BMW. Jak to padne?

Konečné pořadí jezdců, týmů a značek: zde Závod: Mattias Ekström před třemi týdny konečně vyhrál, dnes zopakoval svůj úspěch z Holandska i na německém Hockenheimringu. Švéd dojel do cíle před svými kolegy od Audi, Mikem Rockenfellerem a Jamie Greenem. Závěr závodu rozhodoval souboj mezi Greenem a Ekströmem, do kterého se ale vložil safety car. Green začal závod na měkkých pneumatikách a vybudoval si v prvním stintu pohodlný 20 vteřinový náskok na Ekströma, který naopak začal na pomalejších tvrdších pneumatikách. Během zastávek došlo k povinné změně směsí u obou rivalů a Švéd na rychlejších gumách začal nahánět Brita na čele s pomalejší směsí. Šest kol před cílem se náskok oranžové Audi RS5 DTM před modrým identickým vozem smrskl na 4,8s a vypadalo to na krásný a napínavý finiš.  Jenže v nájezdu na stadion dostal Juncadella defekt zadní pneumatiky a narazil do zdi, což vyústilo ve výjezd zpomalovacího vozu. Tím došlo k absolutnímu smazání náskoku Greena na čele. Po restartu závodu, zbývala 2 kola do cíle, už byl Jamie bezmocný v boji proti Ekströmovi a také Rockenfellerovi, který celý závod kroužil v dosahu zhruba 2 vteřin za Ekströmem a jel stejnou strategii. "Je skvělé zakončit [rok] na čele. Jsem za to moc rád, ale na druhou stranu jsem pokojný, protože vím, jak rychle se věci mohou změnit. Letos jsem zkoušel opravdu všechno, jednou jsem byl na čele jednou na chvostu. Je hezké být na čele, to musím přiznat!" radoval se v cíli dvojnásobný mistr DTM. Jamie Green byl nakonec za svoje třetí místo rád, protože těsně za jeho zadním křídlem do cíle dojel Paul di Resta, který stejně jako vítězná dvojice finišoval na rychlejší směsi. Bývalý jezdec Mercedesu však nakonec poslední podiový stupínek uhájil o 0,2s, Audi tak slaví kompletní podium a také díky tomu v posledním závodu předstihlo BMW v souboji o titul mezi značkami. Nejlepším jezdcem BMW byl, jako již letos v sezoně obvykle, Marco Wittmann. Mistr DTM pro sezonu 2014 však po restartu přišel o čtvrtou příčku ve prospěch Di Resty na Mercedesu. Navíc dlouho to vypadalo, že nejlepším jezdcem BMW bude Farfus, kterému ale také uškodil pozdní výjezd safety caru a také mu brzy odešly měkké pneumatiky. Šesté místo vyjel Timo Scheider, který dlouho kontroloval čtvrtou příčku, ale po restartu se neměl šanci na tvrdé sadě ubránit Di Restovi a Wittmannovi. Martin Tomczyk (7.), Antonio Felix da Costa (9.) a Gary Paffett (10.) dlouho kroužili mimo body, ale v závěru na měkkých pneumatikách útočili a to se jim vyplatilo. 8. byl v cíli vítěz kvalifikace Molina, který špatně odstartoval a pak ještě v průběhu prvního kola probrzdil, takže svoji výhodnou pozici nedokázal zúročit. Také Edoardo Mortara si dnešek nedá za rámeček. Ital startoval třetí na tvrdé sadě gum (což nakonec mohla být ta pravá strategie), ale start se mu vůbec nepovedl, propadl se až do druhé desítky a v průběhu závodu po kontaktu s Joey Handem musel odstoupit. Poslední kolo ještě "spestřili" Vitalij Petrov a Adrien Tambay (penalizace za ulitý start), když vzájemně kolidovali na stadionu. Hodně smutná tečka za dost špatnou sezonou Rusa v DTM... Výsledky závodu: zde Kvalifikace: Audi dnes na Hockenheimringu získalo trojnásobné vítězství v kvalifikaci. Na pole position si zítra stoupne Miguel Molina. Španěl svedl o čelní postavení na startu moc pěknou bitvu s Mattiasem Ekströmem v posledních minutách v Q3. Svoje nejrychlejší kolo Molina zajel, a na čele vystřídal Ekströma, v době, kdy do konce poslední části zbývalo 90 sekund.  Švéd se pokusil ještě zaútočit, ovšem jeho kolo bylo o 0,016s pomalejší. Miguel Molina tak získal už druhou pole position na finálovém závodu DTM na Hockenheimringu. Předtím to bylo na finálovém závodu roku 2011 na okruhu ležícím v Badensku-Württembergsku. "Vždycky je to skvělé. Během sezony jsme měli několik těžkých momentů, takže toto vám vždy pomůže zlepšit důvěru." Edoardo Moratara, který byl v Q2 až osmý nejrychlejší, završil hattrick Audi v kvalifikaci. "Po volném tréninku jsem měl obavy, protože jsme nemohli auto přinutit k tomu, aby pracovalo. Q1 nevypadala vůbec dobře, Q2 byla už lepší a v Q3 jsme zajeli dostatečně dobře na třetí místo. Myslím, že progres byl docela pěkný," řekl Ital. Jediným jezdcem BMW, který se dostal do Q3, byl Augusto Farfus. Ten bral místo čtvrté před Jamiem Greenem a Pascalem Wehrleinem, ten byl zase jediným Mercedesem v Q3. Kolegové z Audi týmu Phoenix Mike Rockenfeller a Timo Scheider brali místa sedm a osm. Deváté místo si zajistil Antonio Felix da Costa a za ním bude na startu stát Paul di Resta.  Zajímavostí je, že Marco Wittmann, nový mistr DTM, se poprvé v letošní sezoně nedokázal prokousat do Q3. Odstartuje až z 13. místa. Zklamáním je výkon Tima Glocka, který vyhrál v DTM závod před 12 měsíci. Němec neprošel přes Q1 a bude startovat až jako 19. V kvalifikaci se také moc nepředvedli Martin Tomczyk (20. pozice) a Christian Vietoris (22. pozice). Výsledky kvalifikace: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zde  
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.