Zlatý muž BMW - Wittmann, mistr DTM 2014

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 15. září 2014 21:34
Sdílej:

Marco Wittmann je novým zlatým mužem BMW. 24 letý mladík z městečka Fürth v Německu se totiž stal mistrem DTM pro rok 2014. V 8 závodech získal 4 vítězství a 128 bodů. Dva závody před koncem tedy nashromáždil 69 bodový náskok. I díky tomu se Wittmann stal nejmladším mistrem DTM v historii.

Marco Wittmann se k bavorské značce přidal v sezoně 2012 jako testovací a vývojový jezdec. V DTM pak debutoval v roce 2013, sezonu zakončil na osmém místě s titulem nováčka roku. Letos se stal členem týmu RMG a zvítězil hned na Hockenheimu, posléze se radoval i na Hungaroringu, ve Speilbergu a na Nürburgringu.  BMW díky jeho titulu pokračuje v "tradici", když vyhrálo v DTM titul vždy, když nasadilo do sezony nový vůz - letos mnichovští debutují s modelem M4 DTM. Po projetí cílem na Lausitzringu nemohl mladík udržet své emoce:"Neuvěřitelné. Toto je absolutně fantastický pocit. Neustále se měnící podmínky dnes učinily závod velmi obtížným. Hodně se bojovalo, ale já se snažil zůstat mimo ohniska soubojů. Po včerejšku jsem opravdu nevěřil tomu, že by to dnes mohlo vyjít. Nakonec se nám ale povedlo odjet čistý závod. Je to bláznivé, mám teď v sobě tolik emocí. Tato sezona zatím byla neuvěřitelná. Na BMW a tým RMG jsem moc pyšný. Každý odvedl fantastickou práci. Zastávky byly opět perfektní. Pocit, že jsem šampion, je fantastický. Myslím, že to dnes bude fantastická párty." Vloni Marco v DTM debutoval s vozem M3 DTM... Také šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, nemohl nalézt dostatek komplimentů pro svého svěřence: "Dnes se jen těžko hledají slova, která by popsala Marcův výkon. To se netýká jen dnešního závodu ale celé sezony. Marco dokázal vždy zachovat chladnou hlavu a předvedl směs agresivity a velké kontroly. Opravdu si Marco zaslouží, aby byl korunován šampionem DTM tak brzy v sezoně. Také vůz BMW M4 DTM a tým RMG od začátku sezony odvádějí perfektní práci. Pokračujeme v tradici vítězství v úvodní sezoně nových vozů s každým vozem, který jsme kdy do DTM nasadili. Je to něco, na co jsem velmi pyšný, Marco je také nejmladším německým mistrem DTM, jen těžko získal někdo titul v sezoně tak brzy jako on [ve skutečnosti Schneider v sezoně 2001 slavil také dva závody před koncem], navíc v DTM jede teprve druhý rok. Je to absolutně mega úspěch. Marcovi i týmu Stefana Reinholda [RMG] gratuluji, že spolu tak dobře spolupracovali. Dnes úspěch na Lausitzringu oslavíme. Právě zde jsem získali v sezoně 2012 první vítězství BMW po návratu do DTM a celkově již 50. v historii značky. Teď zde slavíme titul s vozem M4 DTM." ...letos s nástupcem M4 DTM dojel pro titul. Stefan Reinhold, šéf týmu, dodává: "Toto je pro nás splnění snu. Je skvělé, že jsme titul získali již zde na Lausitzringu. Momentálně je těžké to zatím všechno 'pobrat'. První dva roky v DTM jsme se snažili zlepšit ve všech oblastech. Se současnými oběma jezdci jsme začli velmi brzy v zimě spolupracovat. Po dnešku už je na nás vyvíjen menší tlak.  Avšak i tak je před námi dlouhá cesta - chceme titul mezi týmy i pro značku BMW mezi značkami. I proto musíme pokračovat a zůstat koncentrovaní. Teď jedeme na Zandvoort, což je Marcova oblíbená trať. Už proto se těším na další závod."  
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.