Modifikovaný Mercedes C-Klasse na Zandvoortu

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 9. září 2014 21:59
Sdílej:

Na předposledním závodu sezony, v holandském Zandvoortu, chce Mercedes nasadit alespoň jeden přepracovaný speciál. Cílem je samozřejmě snížení ztráty na Audi a BMW.

Přepracovaný speciál pro DTM od Mercedesu si odbude svoji premiéru ještě letos. To potvrdil jezdec týmu HWA, Gary Paffett, před sedmým závodem sezony na Lausitzringu. Modifikovaný speciál bychom ve startovním poli měli vidět hned v nadcházejícím závodě. Který ze sedmi jezdců Mercedesu bude sedět za volantem vylepšeného C-Klasse, to zůstává zatím nejasné. "Na Zandvoortu nastoupí jedno auto s vylepšeným paketem, na Hockenheimu možná už všichni. Mohlo by to být zajímavé. Měli bychom pak být schopni bojovat na špici. Pokud by to nebyl ten případ, tak by nás čekal složitý rok 2015," říká Gary Paffett.  Vývoj soutěžních speciálů jednotlivých značek v DTM je sice momentálně zmražen, nicméně Mercedes dostal zkraje roku po špatných výkonech od patřičných autorit výjimku a mohl v uplynulých měsících dále vyvíjet. V následujících dnech se můžeme těšit na výsledek jeho práce: "Na Lausitzringu jsme byli testovat a při tom jsme vyzkoušeli některé komponenty."  Některé novinky ale na voze ještě nebyly: "Tak dlouhý čas na vývoj také nebyl. Každopádně je to ale povzbuzující. My, jako tým, teď autu mnohem lépe rozumíme a můžeme toho z něj víc dostat. S vylepšeními pro Zandvoort můžeme udělat další krok a možná vlastní silou bojovat o vítězství," říká Brit Gary Paffett. "Stále ale ještě nejsme tak daleko. Chybí nám něco na výkonu. Na většině tratí jsme prostě neměli šanci bojovat o pole position nebo o vítězství. Výjimkou jsou možná tratě, které nám technicky sedí. Na tratích s dlouhými rovinkami a úzkými zatáčkami jsme normálně docela konkurenceschopní. Naopak na tratích, kde je vyžadováno hodně přítlaku a přilnavosti v rychlých zatáčkách, tak tam máme problémy. Naše auto není obecně řečeno tak rychlé jako auta Audi nebo BMW. Proto to pro nás nebylo zrovna nejlehčí a proto nám bylo dovoleno auto modifikovat," míní Paffett. Bez nových dílů "by nebyli dostatečně blízko na to, aby mohli opravdu bojovat".
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.