Modifikovaný Mercedes C-Klasse na Zandvoortu

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 9. září 2014 21:59
Sdílej:

Na předposledním závodu sezony, v holandském Zandvoortu, chce Mercedes nasadit alespoň jeden přepracovaný speciál. Cílem je samozřejmě snížení ztráty na Audi a BMW.

Přepracovaný speciál pro DTM od Mercedesu si odbude svoji premiéru ještě letos. To potvrdil jezdec týmu HWA, Gary Paffett, před sedmým závodem sezony na Lausitzringu. Modifikovaný speciál bychom ve startovním poli měli vidět hned v nadcházejícím závodě. Který ze sedmi jezdců Mercedesu bude sedět za volantem vylepšeného C-Klasse, to zůstává zatím nejasné. "Na Zandvoortu nastoupí jedno auto s vylepšeným paketem, na Hockenheimu možná už všichni. Mohlo by to být zajímavé. Měli bychom pak být schopni bojovat na špici. Pokud by to nebyl ten případ, tak by nás čekal složitý rok 2015," říká Gary Paffett.  Vývoj soutěžních speciálů jednotlivých značek v DTM je sice momentálně zmražen, nicméně Mercedes dostal zkraje roku po špatných výkonech od patřičných autorit výjimku a mohl v uplynulých měsících dále vyvíjet. V následujících dnech se můžeme těšit na výsledek jeho práce: "Na Lausitzringu jsme byli testovat a při tom jsme vyzkoušeli některé komponenty."  Některé novinky ale na voze ještě nebyly: "Tak dlouhý čas na vývoj také nebyl. Každopádně je to ale povzbuzující. My, jako tým, teď autu mnohem lépe rozumíme a můžeme toho z něj víc dostat. S vylepšeními pro Zandvoort můžeme udělat další krok a možná vlastní silou bojovat o vítězství," říká Brit Gary Paffett. "Stále ale ještě nejsme tak daleko. Chybí nám něco na výkonu. Na většině tratí jsme prostě neměli šanci bojovat o pole position nebo o vítězství. Výjimkou jsou možná tratě, které nám technicky sedí. Na tratích s dlouhými rovinkami a úzkými zatáčkami jsme normálně docela konkurenceschopní. Naopak na tratích, kde je vyžadováno hodně přítlaku a přilnavosti v rychlých zatáčkách, tak tam máme problémy. Naše auto není obecně řečeno tak rychlé jako auta Audi nebo BMW. Proto to pro nás nebylo zrovna nejlehčí a proto nám bylo dovoleno auto modifikovat," míní Paffett. Bez nových dílů "by nebyli dostatečně blízko na to, aby mohli opravdu bojovat".
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.