Modifikovaný Mercedes C-Klasse na Zandvoortu

Paffett, Gary
Paffett, Gary, foto: dtm.de
iM2 9. září 2014 21:59
Sdílej:

Na předposledním závodu sezony, v holandském Zandvoortu, chce Mercedes nasadit alespoň jeden přepracovaný speciál. Cílem je samozřejmě snížení ztráty na Audi a BMW.

Přepracovaný speciál pro DTM od Mercedesu si odbude svoji premiéru ještě letos. To potvrdil jezdec týmu HWA, Gary Paffett, před sedmým závodem sezony na Lausitzringu. Modifikovaný speciál bychom ve startovním poli měli vidět hned v nadcházejícím závodě. Který ze sedmi jezdců Mercedesu bude sedět za volantem vylepšeného C-Klasse, to zůstává zatím nejasné. "Na Zandvoortu nastoupí jedno auto s vylepšeným paketem, na Hockenheimu možná už všichni. Mohlo by to být zajímavé. Měli bychom pak být schopni bojovat na špici. Pokud by to nebyl ten případ, tak by nás čekal složitý rok 2015," říká Gary Paffett. 
Vývoj soutěžních speciálů jednotlivých značek v DTM je sice momentálně zmražen, nicméně Mercedes dostal zkraje roku po špatných výkonech od patřičných autorit výjimku a mohl v uplynulých měsících dále vyvíjet. V následujících dnech se můžeme těšit na výsledek jeho práce: "Na Lausitzringu jsme byli testovat a při tom jsme vyzkoušeli některé komponenty." 
Některé novinky ale na voze ještě nebyly: "Tak dlouhý čas na vývoj také nebyl. Každopádně je to ale povzbuzující. My, jako tým, teď autu mnohem lépe rozumíme a můžeme toho z něj víc dostat. S vylepšeními pro Zandvoort můžeme udělat další krok a možná vlastní silou bojovat o vítězství," říká Brit Gary Paffett.
"Stále ale ještě nejsme tak daleko. Chybí nám něco na výkonu. Na většině tratí jsme prostě neměli šanci bojovat o pole position nebo o vítězství. Výjimkou jsou možná tratě, které nám technicky sedí. Na tratích s dlouhými rovinkami a úzkými zatáčkami jsme normálně docela konkurenceschopní. Naopak na tratích, kde je vyžadováno hodně přítlaku a přilnavosti v rychlých zatáčkách, tak tam máme problémy. Naše auto není obecně řečeno tak rychlé jako auta Audi nebo BMW. Proto to pro nás nebylo zrovna nejlehčí a proto nám bylo dovoleno auto modifikovat," míní Paffett. Bez nových dílů "by nebyli dostatečně blízko na to, aby mohli opravdu bojovat".
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.