Moskva: Martin má první vítězství, BMW double

Martin, Maxime
Martin, Maxime, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 13. července 2014 12:14
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se od loňského roku vydává na trhy mimo Německo, jedním ze závodů je i ten v Rusku. Trať v Moskvě hostí závod podruhé. Velký tahákem je letos pro domácí fanoušky jejich jezdec, Vitalij Petrov na Mercedesu.

Závod: Maxime Martin dokázal přeměnit svoje první pole position v DTM v první vítězství na Moscow Raceway. Belgičan zažil dnes odpoledne v Rusku bezproblémový závod, který byl v DTM jeho teprve pátým, když vedl během celého závodu a BMW si tak může připsat již třetí vítězství sezony - Mercedes má dvě a Audi zatím ani jedno. Martin byl sice nejrychlejším mužem na trati, ale k vítězství potřeboval také trochu štěstí, protože ve 23. kole musel svůj speciál odstavit na cílové rovince Timo Scheider, což vyústilo ve výjezd safety caru. To nejvíce postihlo jezdce startující na tvrdších gumách, protože ti na měkčích měli tou dobou už většinou přezuto. Jezdcům na tvrdších totiž zbývalo ještě do zastávky ještě několik kol. Pole se za safety carem sjelo a oni po zastávkách ztráceli hodně času. Ihned po prvním safety caru následoval druhý způsobený tím, že Mike Rockenfeller, který byl nejlepším jezdcem jedoucích na standardních gumách, zezadu narazil do značkového kolegy, Adriana Tambaye. Martin nakonec triumfoval 4,2s před Brunem Spenglerem. "Byl to perfektní víkend," říkal Maxime Martin v cíli. "První pole, první vítězství v mém pátém závodu. Jsem hodně šťastný." Také Spengler zažil pohodové odpoledne na cestě za druhým místem. To boj o poslední místo na stupních vítězů byl mnohem ostřejší.  V počátečních fázích závodu držel třetí místo Nico Müller, pak jej předjelo několik jezdců a průběžně třetí místo držel dlouho Adrien Tambay, toho pak sestřelil Mike Rockenfeller. Příčku tedy přebral Timo Glock na BMW a držel jí až do poslední části závodu. V té ale začal ztrácet tempo a těsně před cílem ho předjel Mattias Ekström na Audi, čímž ukončil sen BMW o kompletních stupních vítězů.  Glocka nakonec překonal ještě průběžně vedoucí muž letošní sezony, Marco Wittmann, a Švýcar Nico Müller. Bývalý pilot F1 nakonec bral až 6. místo. Nejlepším Mercedesem byl Christian Vietoris na sedmém místě. Vítěz z Oscherslebenu přitom do závodu startoval z 21. příčky, ale během prvních šesti kol dokázal získat až 12 míst! Stejně jako Martinovi mu pak do karet hrálo načasování výjezdů safety caru, když pro tvrdší gumy zajel těsně před tím, než byla boxová ulička poprvé uzavřena.   Body za osmé místo bral pro Mercedes i Pascal Wehrlein. Devátý byl Edoardo Mortara a bodovanou desítku uzavíral Augusto Farfus. Mortara ovšem hned v prvním kole zvládl roztočit Jamieho Greena. Pro Brity to byl vůbec nepovedený víkend, když Paul di Resta šachovnici ani neviděl a Gary Paffett byl až 16. poté, co prodělal na výjezdech safety caru. Výsledky závodu: zde Kvalifikace: Nováček v DTM pro letošní rok, Maxime Martin, si zajistil svoje první poleposition kariéry. Belgičan z Q1 pohodlně postoupil, když zajel pátý čas. V Q2 zabral a časem 1:28,523min znamenal nejrychlejší čas víkendu vůbec. V Q3 mu na pole position stačil čas o něco málo horší - 1:28,619min. Pro BMW tak jde již o třetí umístění v čele roštu v sezoně. Záda mu navíc bude krýt značkový kolega, Bruno Spengler, který zaostal pouze o 0,019s. Šampion DTM z roku 2012 se přitom ztěží dostal do Q3, když postupoval ze sedmého místa. Zajímavostí jistě je, že byl jedním ze dvou jezdců, kteří dokázali v Q3 svůj čas z Q2 zlepšit.  Nejrychlejší muž třetího tréninku, Nico Müller, na Audi týmu Abt získal třetí místo. Čas mladík ze Švýcarska ovšem zajel na tisícinu stejný jako úřadující mistr DTM, Nico Rockenfeller, který se na startu postaví na čtvrté místo. Druhým jezdcem, který se spolu se Spenglerem dokázal zlepšit v Q3 byl Adrien Tambay. Jeho čas mu stačil na pátémísto.  Zbytek TOP10 vypadá následovně: Augusto Farfus šestý, Marco Wittmann sedmý, Miguel Molina osmý a desítku uzavírají Jamie Green a bývalý pilot F1, Timo Glock. Za povšimnutí také stojí, že Mattias Ekström, který byl v trénincích vždy na špici (2. a 3. místo) dokázal zajet čas stačící pouze na 11. místo.  Nedařilo se, celkem dle očekávání, Mercedesu, který dostal po vítězství na Norisringu váhové znevýhodnění. Tamější vítěz, Robert Wickens, byl nejlepším Mercedesem na 14. místě. Výsledkové listiny kvalifikace uzavírají Pascal Wehrlein, Gary Paffett, Christian Vietoris a Vitaly Petrov. Nedařilo se také Martinu Tomczykovi, který zajel se svým BMW až 19. čas, ovšem díky penalizaci z minulého závodu za najetí do Paffetta bude startovat až z 22. místa.  Výsledky kvalifikace: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zde
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.