Moskva: Martin má první vítězství, BMW double

Martin, Maxime
Martin, Maxime, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 13. července 2014 12:14
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se od loňského roku vydává na trhy mimo Německo, jedním ze závodů je i ten v Rusku. Trať v Moskvě hostí závod podruhé. Velký tahákem je letos pro domácí fanoušky jejich jezdec, Vitalij Petrov na Mercedesu.

Závod: Maxime Martin dokázal přeměnit svoje první pole position v DTM v první vítězství na Moscow Raceway. Belgičan zažil dnes odpoledne v Rusku bezproblémový závod, který byl v DTM jeho teprve pátým, když vedl během celého závodu a BMW si tak může připsat již třetí vítězství sezony - Mercedes má dvě a Audi zatím ani jedno. Martin byl sice nejrychlejším mužem na trati, ale k vítězství potřeboval také trochu štěstí, protože ve 23. kole musel svůj speciál odstavit na cílové rovince Timo Scheider, což vyústilo ve výjezd safety caru. To nejvíce postihlo jezdce startující na tvrdších gumách, protože ti na měkčích měli tou dobou už většinou přezuto. Jezdcům na tvrdších totiž zbývalo ještě do zastávky ještě několik kol. Pole se za safety carem sjelo a oni po zastávkách ztráceli hodně času. Ihned po prvním safety caru následoval druhý způsobený tím, že Mike Rockenfeller, který byl nejlepším jezdcem jedoucích na standardních gumách, zezadu narazil do značkového kolegy, Adriana Tambaye. Martin nakonec triumfoval 4,2s před Brunem Spenglerem. "Byl to perfektní víkend," říkal Maxime Martin v cíli. "První pole, první vítězství v mém pátém závodu. Jsem hodně šťastný." Také Spengler zažil pohodové odpoledne na cestě za druhým místem. To boj o poslední místo na stupních vítězů byl mnohem ostřejší.  V počátečních fázích závodu držel třetí místo Nico Müller, pak jej předjelo několik jezdců a průběžně třetí místo držel dlouho Adrien Tambay, toho pak sestřelil Mike Rockenfeller. Příčku tedy přebral Timo Glock na BMW a držel jí až do poslední části závodu. V té ale začal ztrácet tempo a těsně před cílem ho předjel Mattias Ekström na Audi, čímž ukončil sen BMW o kompletních stupních vítězů.  Glocka nakonec překonal ještě průběžně vedoucí muž letošní sezony, Marco Wittmann, a Švýcar Nico Müller. Bývalý pilot F1 nakonec bral až 6. místo. Nejlepším Mercedesem byl Christian Vietoris na sedmém místě. Vítěz z Oscherslebenu přitom do závodu startoval z 21. příčky, ale během prvních šesti kol dokázal získat až 12 míst! Stejně jako Martinovi mu pak do karet hrálo načasování výjezdů safety caru, když pro tvrdší gumy zajel těsně před tím, než byla boxová ulička poprvé uzavřena.   Body za osmé místo bral pro Mercedes i Pascal Wehrlein. Devátý byl Edoardo Mortara a bodovanou desítku uzavíral Augusto Farfus. Mortara ovšem hned v prvním kole zvládl roztočit Jamieho Greena. Pro Brity to byl vůbec nepovedený víkend, když Paul di Resta šachovnici ani neviděl a Gary Paffett byl až 16. poté, co prodělal na výjezdech safety caru. Výsledky závodu: zde Kvalifikace: Nováček v DTM pro letošní rok, Maxime Martin, si zajistil svoje první poleposition kariéry. Belgičan z Q1 pohodlně postoupil, když zajel pátý čas. V Q2 zabral a časem 1:28,523min znamenal nejrychlejší čas víkendu vůbec. V Q3 mu na pole position stačil čas o něco málo horší - 1:28,619min. Pro BMW tak jde již o třetí umístění v čele roštu v sezoně. Záda mu navíc bude krýt značkový kolega, Bruno Spengler, který zaostal pouze o 0,019s. Šampion DTM z roku 2012 se přitom ztěží dostal do Q3, když postupoval ze sedmého místa. Zajímavostí jistě je, že byl jedním ze dvou jezdců, kteří dokázali v Q3 svůj čas z Q2 zlepšit.  Nejrychlejší muž třetího tréninku, Nico Müller, na Audi týmu Abt získal třetí místo. Čas mladík ze Švýcarska ovšem zajel na tisícinu stejný jako úřadující mistr DTM, Nico Rockenfeller, který se na startu postaví na čtvrté místo. Druhým jezdcem, který se spolu se Spenglerem dokázal zlepšit v Q3 byl Adrien Tambay. Jeho čas mu stačil na pátémísto.  Zbytek TOP10 vypadá následovně: Augusto Farfus šestý, Marco Wittmann sedmý, Miguel Molina osmý a desítku uzavírají Jamie Green a bývalý pilot F1, Timo Glock. Za povšimnutí také stojí, že Mattias Ekström, který byl v trénincích vždy na špici (2. a 3. místo) dokázal zajet čas stačící pouze na 11. místo.  Nedařilo se, celkem dle očekávání, Mercedesu, který dostal po vítězství na Norisringu váhové znevýhodnění. Tamější vítěz, Robert Wickens, byl nejlepším Mercedesem na 14. místě. Výsledkové listiny kvalifikace uzavírají Pascal Wehrlein, Gary Paffett, Christian Vietoris a Vitaly Petrov. Nedařilo se také Martinu Tomczykovi, který zajel se svým BMW až 19. čas, ovšem díky penalizaci z minulého závodu za najetí do Paffetta bude startovat až z 22. místa.  Výsledky kvalifikace: zde Výsledky 2. volného tréninku: zde Výsledky 1. volného tréninku: zde
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?