Změny v pravidlech platné od Norisringu

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 15. června 2014 00:27
Sdílej:

Komise DTM měla jednání po úvodních třech závodech nové sezony. Na tomto zasedání došlo ke změně pravidel, které platí již od čtvrtého závodu sezony na Norisringu.

Po třech úvodních závodech sezony přicházejí změny. Rozhodla o tom komise DTM. Kromě snižování nákladů a 'zmražení vývoje aut' se jednalo také o netechnických pravidlech. Jezdci budou mít více prostoru pro trénink již od dalšího závodu na Norisringu. Namísto současného jednoho 90 minutového tréninku uvidíme od dalšího závodu dále již dva tréninky, které budou mít oba po 60 minutách. Představitelé tak reagují na kritiku pilotů, že mají jen velmi omezené příležitosti k tréninku. V dalším kroku se jednalo o pravidlech za deště, tedy mokrého závodu. Ta budou změkčena: "Pokud bude z důvodu povětrnostních podmínek možno použít mokré pneumatiky do deště, pak odpadá v budoucnu povinné zastávkové okno," píše se v oficiálním sdělení. Díky tomu dostanou stratégové týmů více prostoru při svých strategiích. Bývalý šéf Mercedesu a nynější expert ARD, Norbert Haug, se po mokrém závodu na Oscherslebenu vyjadřoval právě pro změnu v tomto smyslu: "Podle mě by se v mokrých závodech mohla opustit časová omezení závodu a také pravidla ohledně pneumatik. Jde hlavně o to, aby zastávky v boxech mohl provést kdokoliv kdykoliv uzná za vhodné, stejně tak pneumatiky," řekl tehdy.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.