Změny v pravidlech platné od Norisringu

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 15. června 2014 00:27
Sdílej:

Komise DTM měla jednání po úvodních třech závodech nové sezony. Na tomto zasedání došlo ke změně pravidel, které platí již od čtvrtého závodu sezony na Norisringu.

Po třech úvodních závodech sezony přicházejí změny. Rozhodla o tom komise DTM. Kromě snižování nákladů a 'zmražení vývoje aut' se jednalo také o netechnických pravidlech. Jezdci budou mít více prostoru pro trénink již od dalšího závodu na Norisringu. Namísto současného jednoho 90 minutového tréninku uvidíme od dalšího závodu dále již dva tréninky, které budou mít oba po 60 minutách. Představitelé tak reagují na kritiku pilotů, že mají jen velmi omezené příležitosti k tréninku. V dalším kroku se jednalo o pravidlech za deště, tedy mokrého závodu. Ta budou změkčena: "Pokud bude z důvodu povětrnostních podmínek možno použít mokré pneumatiky do deště, pak odpadá v budoucnu povinné zastávkové okno," píše se v oficiálním sdělení. Díky tomu dostanou stratégové týmů více prostoru při svých strategiích. Bývalý šéf Mercedesu a nynější expert ARD, Norbert Haug, se po mokrém závodu na Oscherslebenu vyjadřoval právě pro změnu v tomto smyslu: "Podle mě by se v mokrých závodech mohla opustit časová omezení závodu a také pravidla ohledně pneumatik. Jde hlavně o to, aby zastávky v boxech mohl provést kdokoliv kdykoliv uzná za vhodné, stejně tak pneumatiky," řekl tehdy.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.