Pneumatiky sehrály klíčovou roli v úvodním závodu, server dtm.com začal poskytovat informace o volbě pneumatik jednotlivých jezdců před startem závodu, proto Vás můžeme informovat ještě před startem o volbě jezdců.
Pneumatiky Option (měkčí ze dvou nabízených směsí) umožňují díky své struktůře rychlejší časy na kolo, avšak vydrží pouze kratší dobu při plném zatížení. Na měkčí směsi jezdci nesmějí absolvovat více než 50 % vzdálenosti závodu. To pneumatiky Standard (tvrdší směs) sice nabízeji nižší přilnavost, avšak větší výdrž.
Jezdci DTM mají povinnost během závodu učinit jednu povinnou zastávku v boxech, při které musí dojít ke změně směsi. Pokud by byl před startem závod vyhlášen ředitelstvím jako "mokrý", pak tato povinnost samozřejmě neplatí.
Volba pneumatik jezdců po kvalifikaci na Oscherslebenu:
Nr. Driver Car Tyre 1 Mike Rockenfeller Audi RS 5 DTM Standard ROC 2 Timo Scheider Audi RS 5 DTM Option TSC 3 Augusto Farfus BMW M4 DTM Standard FAR 4 Joey Hand BMW M4 DTM Option HAN 5 Christian Vietoris DTM Mercedes AMG C-Coupé Standard VIE 6 Paul Di Resta DTM Mercedes AMG C-Coupé Standard DIR 7 Mattias Ekström Audi RS 5 DTM Standard EKS 8 Miguel Molina Audi RS 5 DTM Option MOL 9 Bruno Spengler BMW M4 DTM Option SPE 10 Martin Tomczyk BMW M4 DTM Option TOM 11 Gary Paffett DTM Mercedes AMG C-Coupé Option PAF 12 Robert Wickens DTM Mercedes AMG C-Coupé Option WIC 15 Edoardo Mortara Audi RS 5 DTM Standard MOR 16 Adrien Tambay Audi RS 5 DTM Option TAM 17 Timo Glock BMW M4 DTM Standard GLO 18 António Félix da Costa BMW M4 DTM Option DAC 19 Daniel Juncadella DTM Mercedes AMG C-Coupé Standard JUN 20 Vitaly Petrov DTM Mercedes AMG C-Coupé Standard PET 21 Jamie Green Audi RS 5 DTM Option GRE 22 Nico Müller Audi RS 5 DTM Standard MUE 23 Marco Wittmann BMW M4 DTM Option WIT 24 Maxime Martin BMW M4 DTM Standard TAM 25 Pascal Wehrlein DTM Mercedes AMG C-Coupé Standard WEHTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).