Wittmann nadšen ze svého premiérového triumfu

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 4. května 2014 20:47
Sdílej:

Marco Wittmann na tiskové konferenci po svém premiérovém vítězství v závodu DTM prohlásil, že je přešťastný. Jezdec týmu RMG se kvalifikoval jako druhý, avšak již v druhém okruhu dnešního závodu dokázal předjet Adriena Tambaye na Audi RS5 DTM a dojel si pro svoje první vítězství s náskokem 13s.

"Ze svého premiérového vítězství v DTM jsem přešťastný. Je to první vítězství pro M4 DTM i pro tým RMG. Můj start nebyl optimální, avšak alespoň jsem po prvním kole zůstal na své startovní pozici. Ve třetím [ve skutečnosti druhém] kole jsem předjel lídra a vybudoval si takový náskok, že jsem i po zastávce v boxech zůstal na čele. Poté se mi dařilo udržovat vedení a dojet si pro vítězství," říká Marco Wittmann. Kromě prvního vítězství v kariéře pro Wittmanna v DTM se jedná také již o 60. úspěch BMW v DTM, první pro tým RMG v DTM a také první pro vůz M4 DTM: "Jsem hrdý na to, že moje vítězství je také 60. pro BMW v historii DTM. Už testy mi vyšly velmi dobře!" Výkon svého svěřence ocenil i šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt. Podle něj byl jeho výkon "třídou sám pro sebe. Šlo o snový debut M4 DTM. Vrátit se na Hockenheimring s úplně novým autem půl roku po posledním vítězství BMW M3 DTM je úžasný výkon. Zároveń jde o skvělé první vítězství týmu RMG a Marco Wittmanna, který odjel absolutně neuvěřitelný závod. Závod naprosto ovládl a kontroloval ho, byla radost jej sledovat." Vloni debutoval Wittmann v týmu MTEK Stefan Reinhold, šéf týmu RMG, také pěje na svého pilota jenom slova chvály: "Marco dnes odvedl naprosto fantastickou práci, skvělý výkon. Vítězství si zaslouží. Jsme mu vděční, že našemu týmu přinesl první vítězství. Tým pracoval ve dne v noci a tak si zaslouží tento úspěch. Po složité sezoně 2013 jsme se semknuli a toto je ocenění. Zvládli jsme využít vše, co jsme se během testů naučili. Závod probíhal jako podle hodinek."
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.