Hockenheim: První vítězství pro Wittmanna

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 3. května 2014 12:02
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Úvodní závod DTM se již tradičně jede na trati Hockenheimring. Zúčastněné automobilky přes zimu představily inovované vozy (v BMW dokonce nový model) a tento závod nabízí první srovnání. Pojďme jej sledovat v tomto článku.

Závod:Marco Wittmann si na Hockeheimu dnes připsal první vítězství v DTM a to poměrně dominantním stylem. Jezdec týmu RMG BMW neudělal během celého závodu jedinou chybu a vítěze kvalifikace, Adriena Tambaye na Audi RS5 DTM, předjel v druhém kole závodu. Pak už si na měkčích gumách vybudoval slušný náskok. Pro tvrdší směs gum Hankook si jezdec dojel ve 20. kole. Vzhledem k tomu, že ostatní jezdci ze špičky jeli stejnou strategii jako on a nejlepší jezdci, kteří jeli strategii opačnou (tedy napřed tvrdou a pak měkkou gumu), byli v hloubi pole, bylo takřka rozhodnuto. Po první zastávce v boxech měl náskok na průběžně druhého Tambaye 6,3s a v cíli měl náskok na druhého Ekströma 12,8s. Švéd jel ve srovnání s Wittmannem rozdílnou strategii. Jezdec týmu Abt startoval na tvrdých gumách z pátého místa, na měkké přezouval z devátého místa ve 22. kole a do cíle dojel jako druhý. Je třeba uznat, že Švédovi pomohl fakt, že devět kol před cílem kolidoval Antonio Felix da Costa s Timem Scheiderem, kteří byli do té doby před ním. Portugalec si za svůj manévr odnesl penalizaci průjezdu boxy - na Scheidera zaútočil ve vlásence pod žlutými vlajkami, navíc svůj útok nezvládl a Němce roztočil do hodin. Ekströmovi také pomohl defekt na voze Edoarda Mortary, který jel na podobné strategii a v době defektu byl před Mattiasem. Defekty trápily vozy Audi již v předsezonních testech.Třetí byl tedy Tambay a čtvrtý úřadující šampion DTM, Mike Rockenfeller, který jel také velice podobnou strategii jako Ekström. Pátý dojel Timo Glock, který začínal na měkčích gumách a zkraje závodu povyskočil o čtyři místa. Zbytek TOP8 byl tvořen jezdci, kteří začínali na tvrdších gumách - Bruno Spengler, Martin Tomczyk a Augusto Farfus. Nakonec devátý Timo Scheider kolidoval v posledním kole s Augustem Farfusem, tou dobou byli na místech 6 a 7. Jejich vzájemného kontaktu využili Spengler s Tomczykem, kteří se před ně dostali.Nepovedený víkend zažil Mercedes, když nejrychlejší byli Pascal Wehrlein a Gary Paffett, ovšem to už se bavíme o místech 11 a 12. Na měkkých gumách do závodu ze zadních pozic startovali Christian Vietoris a Robert Wickens, během prvního stintu se jim podařilo prokousat polem až do TOP10, a tak se během první části závodu starali o hezké předjížděcí manévry, s nasazením tvrdších gum se ale propadali polem.Výsledky závodu: zdeKvalifikace: Adrien Tambay vyhrál na Hockneheimu svoji první kvalifikaci v DTM. Jezdec týmu Abt dokázal s přehledem postoupit z prvních dvou částí kvalifikace. V závěrečné části pak zajel čas 1:32,272 min., který už nikdo nepřekonal.  V Q3 to ale chvíli vypadalo na možné vítězství Antonio Felixe da Costy. Nováček v DTM v barvách Red Bullu uBMW se v polovině poslední části vyšvihl na první místo, avšak jeho čas byl vyškrtnut sportovními komisaři, protože jel v první zatáčce moc zeširoka a dostal se všemi čtyřmi koly za bílou čáru. Nováček týmu MTEK i tak zvládl dostat svoji M4 DTM na skvělé 4. místo. 
Druhý je jezdec týmu RMG, Marco Wittmann. Němec před sezonou právě u MTEKu uvolnil místo da Costovi. Výkony Marca byly v kvalifikaci velmi silné. Tři BMW v TOP4 dovršil Bruno Spengler z týmu Schnitzer. Za mistrem DTM z roku 2012 jsou další tři jezdci Abtu v pořadí Mattias Ekström, Miguel Molina a Edoardo Mortara. TOP 10 uzavírají Martin Tomczyk, Timo Glock a Timo Scheider. Úřadující mistr DTM, Mike Rockenfeller, se kvalifikoval až na 11. místě.
Absolutně propadl Mercedes. Pro jeho tým kvalifikace nemohla dopadnout hůř (jde o nejhorší kvalifikaci Mercedesu v historii DTM!). Pět aut vypadlo už v Q1 - Paul di Resta, Daniel Juncadella, Robert Wickens, Christian Vietoris a Vitaly Petrov. Gary Paffett a Pascal Wehrlein sice postoupili do Q2, ale tam jejich cesta skončila. Obsadili 15. a 16. místo.  Výsledky kvalifikace: zdeVýsledky volného tréninku: zde
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.