Hockenheim: První vítězství pro Wittmanna

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
iM2 3. května 2014 12:02
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Úvodní závod DTM se již tradičně jede na trati Hockenheimring. Zúčastněné automobilky přes zimu představily inovované vozy (v BMW dokonce nový model) a tento závod nabízí první srovnání. Pojďme jej sledovat v tomto článku.

Závod:Marco Wittmann si na Hockeheimu dnes připsal první vítězství v DTM a to poměrně dominantním stylem. Jezdec týmu RMG BMW neudělal během celého závodu jedinou chybu a vítěze kvalifikace, Adriena Tambaye na Audi RS5 DTM, předjel v druhém kole závodu. Pak už si na měkčích gumách vybudoval slušný náskok. Pro tvrdší směs gum Hankook si jezdec dojel ve 20. kole. Vzhledem k tomu, že ostatní jezdci ze špičky jeli stejnou strategii jako on a nejlepší jezdci, kteří jeli strategii opačnou (tedy napřed tvrdou a pak měkkou gumu), byli v hloubi pole, bylo takřka rozhodnuto. Po první zastávce v boxech měl náskok na průběžně druhého Tambaye 6,3s a v cíli měl náskok na druhého Ekströma 12,8s. Švéd jel ve srovnání s Wittmannem rozdílnou strategii. Jezdec týmu Abt startoval na tvrdých gumách z pátého místa, na měkké přezouval z devátého místa ve 22. kole a do cíle dojel jako druhý. Je třeba uznat, že Švédovi pomohl fakt, že devět kol před cílem kolidoval Antonio Felix da Costa s Timem Scheiderem, kteří byli do té doby před ním. Portugalec si za svůj manévr odnesl penalizaci průjezdu boxy - na Scheidera zaútočil ve vlásence pod žlutými vlajkami, navíc svůj útok nezvládl a Němce roztočil do hodin. Ekströmovi také pomohl defekt na voze Edoarda Mortary, který jel na podobné strategii a v době defektu byl před Mattiasem. Defekty trápily vozy Audi již v předsezonních testech.Třetí byl tedy Tambay a čtvrtý úřadující šampion DTM, Mike Rockenfeller, který jel také velice podobnou strategii jako Ekström. Pátý dojel Timo Glock, který začínal na měkčích gumách a zkraje závodu povyskočil o čtyři místa. Zbytek TOP8 byl tvořen jezdci, kteří začínali na tvrdších gumách - Bruno Spengler, Martin Tomczyk a Augusto Farfus. Nakonec devátý Timo Scheider kolidoval v posledním kole s Augustem Farfusem, tou dobou byli na místech 6 a 7. Jejich vzájemného kontaktu využili Spengler s Tomczykem, kteří se před ně dostali.Nepovedený víkend zažil Mercedes, když nejrychlejší byli Pascal Wehrlein a Gary Paffett, ovšem to už se bavíme o místech 11 a 12. Na měkkých gumách do závodu ze zadních pozic startovali Christian Vietoris a Robert Wickens, během prvního stintu se jim podařilo prokousat polem až do TOP10, a tak se během první části závodu starali o hezké předjížděcí manévry, s nasazením tvrdších gum se ale propadali polem.Výsledky závodu: zdeKvalifikace: Adrien Tambay vyhrál na Hockneheimu svoji první kvalifikaci v DTM. Jezdec týmu Abt dokázal s přehledem postoupit z prvních dvou částí kvalifikace. V závěrečné části pak zajel čas 1:32,272 min., který už nikdo nepřekonal.  V Q3 to ale chvíli vypadalo na možné vítězství Antonio Felixe da Costy. Nováček v DTM v barvách Red Bullu uBMW se v polovině poslední části vyšvihl na první místo, avšak jeho čas byl vyškrtnut sportovními komisaři, protože jel v první zatáčce moc zeširoka a dostal se všemi čtyřmi koly za bílou čáru. Nováček týmu MTEK i tak zvládl dostat svoji M4 DTM na skvělé 4. místo.  Druhý je jezdec týmu RMG, Marco Wittmann. Němec před sezonou právě u MTEKu uvolnil místo da Costovi. Výkony Marca byly v kvalifikaci velmi silné. Tři BMW v TOP4 dovršil Bruno Spengler z týmu Schnitzer. Za mistrem DTM z roku 2012 jsou další tři jezdci Abtu v pořadí Mattias Ekström, Miguel Molina a Edoardo Mortara. TOP 10 uzavírají Martin Tomczyk, Timo Glock a Timo Scheider. Úřadující mistr DTM, Mike Rockenfeller, se kvalifikoval až na 11. místě. Absolutně propadl Mercedes. Pro jeho tým kvalifikace nemohla dopadnout hůř (jde o nejhorší kvalifikaci Mercedesu v historii DTM!). Pět aut vypadlo už v Q1 - Paul di Resta, Daniel Juncadella, Robert Wickens, Christian Vietoris a Vitaly Petrov. Gary Paffett a Pascal Wehrlein sice postoupili do Q2, ale tam jejich cesta skončila. Obsadili 15. a 16. místo.  Výsledky kvalifikace: zdeVýsledky volného tréninku: zde
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.