Hockenheim: Wittmann s BMW opanoval první den

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 14. dubna 2014 23:10
Sdílej:

HOCKENHEIMRING TEST - DEN I.: První den závěrečného testu ITR na německém Hockenheimu byl nejrychlejší Marco Wittmann s BMW M4 DTM. Necelé tři týdny před úvodním závodem DTM sezony, který se koná také na tomto okruhu, tím odstartoval test, který bude trvat do čtvrtka.

Čas 1:33,084 min. stačil jezdci BMW na umístění na čele výsledkové listiny. BMW vyhrálo první testovací den oficiálních testů v tomto roce, v Budapešti se jim to nepodařilo. "Byl to opravdu dobrý testovací den. Zvládli jsme svůj program a navíc jsme byli rychlí. První místo je sice hezké, ale momentálně nic neznamená. Důležitější je, že všechno fungovalo. To platí i pro tým, více a více se poznáváme." Za ním následovala smečka hned čtyř vozů Audi RS5 DTM. 'Stará garda' Audi - Mattias Ekström a Timo Scheider - byla nejbližšími pronásledovateli vítězného Wittmanna. Za oběma ex-mistr DTM se umístili mladíci Edoardo Mortara a Nico Müller. "Měli jsme dobrý testovací den. Audi RS5 DTM funguje opravdu dobře. Zvládli jsme připravit základní nastavení pro závod. Měl jsem z vozu opravdu dobrý pocit," řekl Švéd. Nejlepší Mercedes je až na sedmém místě s Danielem Juncadellou za volantem. Další dva kolegové, Paul di Resta a Christian Vietoris, okupují poslední místa výsledkové listiny. "Pracovali jsme podle plánu. Cílem nebylo zajíždět rychlá kola, ale zkoušet různé simulace. Zkoušeli jsme také spolehlivost auta," prozradil Vietoris. Oficiální video z testu zde. Výsledky prvního testu: 1. Marco Wittmann (DEU) BMW M4 DTM 1:33,084 minut 2. Mattias Ekström (SWE) Audi RS5 DTM 1:33,316 3. Timo Scheider (DEU) Audi RS5 DTM 1:33,590 4. Edoardo Mortara (ITA) Audi RS5 DTM 1:33,828 5. Nico Müller (CHE) Audi RS 5 DTM 1:33,944 6. Joey Hand (USA) BMW M4 DTM 1:34,061 7. Daniel Juncadella (ESP) MercedesAMG C-Coupé 1:34,195 8. Timo Glock (DEU) BMW M4 DTM 1:34,340 9. Bruno Spengler (CAN) BMW M4 DTM 1:34,360 10. Paul Di Resta (GBR) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:34,761 11. Christian Vietoris (DEU) DTM Mercedes AMG C-Coupé 1:35,147
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.