HUNGARORING TEST - DEN III.: Christian Vietoris dostal Mercedes do čela výsledkové listiny předsezonního testu na maďarském Hungaroringu po dvou dnech dominance Audi. Ale jak všichni říkají, jde spíše o testy než o zajíždění nejrychlejších časů.
Poté, co první dva dny dominovaly vozy se čtyřmi kruhy ve znaku, to vypadalo, že bude Audi opět nejrychlejší. Dlouho se na čele výsledkové listiny totiž držel jezdec týmu Abt, Adrien Tambay. Odpoledne ho ale překonal Christian Vietoris na Mercedesu s časem 1:37,461 min. Druhý byl Marco Wittmann na BMW, který zajel druhý nejrychlejší čas už včera. Paradoxem je, že doposud dominantní Audi měla nejrychlejší vůz (Tambay) až na šestém místě.
Zajímavostí je, že Christian Vietoris nedávno zažil pokus únos letadla, o svoje pocity z nepříjemné situace se podělil s německým serverem motorsport-total.com: "Seděl jsem v letadle relativně vzadu, poslouchal jsem muziku a měl jsem zavřené oči - najednou ale začalo být relativně hekticky a hlučno. Otevřel jsem tedy oči. Hodně pasažérů v panice běželo do zadní části. Pak jsem viděl, že je jedna stewardka utlačována jedním pasažérem. Samozřejmě se začnete zajímat, co se děje, když v letadle začne panika. Nikdy nevíte, kdo s čím přijde. Byla to docela složitá situace.
Po poměrně krátké době se se stewardkou ukryl na toaletě a asi si uvědomil, že udělal chybu. Letecký personál pak dobře reagoval a všechny rychle uklidnil. Pak už byla situace rychle pod kontrolou." Po krátké době letadlo přistálo na letišti v Mnichově "a my jsme bez nějakého většího nebezpečí vystoupili. Celkově je to něco, co byste si na svoje narozeniny nechtěli prožít," zakončil optimisticky.
Oficiální video z třetího dne testů zde.
Výsledky třetího dne testů: 1. Christian Vietoris (HWA Mercedes); 1:37,461min. 2. Marco Wittmann (RMG BMW); 1:37,837min., +0.376s 3. Timo Glock (MTEK BMW); 1:37,861min., +0.400s 4. Augusto Farfus (RBM BMW); 1.37,895min., +0.434s 5. Pascal Wehrlein (HWA Mercedes); 1:38,002min., +0.541s 6. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,014min., +0.553s 7. Nico Muller (Rosberg Audi); 1:38,069min., +0.608s 8. Timo Scheider (Abt Audi); 1:38,167min., +0.706s 9. Miguel Molina (Abt Audi); 1:38,187min., +0.726s 10. Martin Tomczyk (Schnitzer BMW); 1:38,417min., +0.956s 11. Robert Wickens (HWA Mercedes); 1:38,901min., +1.440s 12. Daniel Juncadella (HWA Mercedes); 1:39,437min., +1.976s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?