HUNGARORING TEST - DEN III.: Christian Vietoris dostal Mercedes do čela výsledkové listiny předsezonního testu na maďarském Hungaroringu po dvou dnech dominance Audi. Ale jak všichni říkají, jde spíše o testy než o zajíždění nejrychlejších časů.
Poté, co první dva dny dominovaly vozy se čtyřmi kruhy ve znaku, to vypadalo, že bude Audi opět nejrychlejší. Dlouho se na čele výsledkové listiny totiž držel jezdec týmu Abt, Adrien Tambay. Odpoledne ho ale překonal Christian Vietoris na Mercedesu s časem 1:37,461 min. Druhý byl Marco Wittmann na BMW, který zajel druhý nejrychlejší čas už včera. Paradoxem je, že doposud dominantní Audi měla nejrychlejší vůz (Tambay) až na šestém místě.
Zajímavostí je, že Christian Vietoris nedávno zažil pokus únos letadla, o svoje pocity z nepříjemné situace se podělil s německým serverem motorsport-total.com: "Seděl jsem v letadle relativně vzadu, poslouchal jsem muziku a měl jsem zavřené oči - najednou ale začalo být relativně hekticky a hlučno. Otevřel jsem tedy oči. Hodně pasažérů v panice běželo do zadní části. Pak jsem viděl, že je jedna stewardka utlačována jedním pasažérem. Samozřejmě se začnete zajímat, co se děje, když v letadle začne panika. Nikdy nevíte, kdo s čím přijde. Byla to docela složitá situace.
Po poměrně krátké době se se stewardkou ukryl na toaletě a asi si uvědomil, že udělal chybu. Letecký personál pak dobře reagoval a všechny rychle uklidnil. Pak už byla situace rychle pod kontrolou." Po krátké době letadlo přistálo na letišti v Mnichově "a my jsme bez nějakého většího nebezpečí vystoupili. Celkově je to něco, co byste si na svoje narozeniny nechtěli prožít," zakončil optimisticky.
Oficiální video z třetího dne testů zde.
Výsledky třetího dne testů: 1. Christian Vietoris (HWA Mercedes); 1:37,461min. 2. Marco Wittmann (RMG BMW); 1:37,837min., +0.376s 3. Timo Glock (MTEK BMW); 1:37,861min., +0.400s 4. Augusto Farfus (RBM BMW); 1.37,895min., +0.434s 5. Pascal Wehrlein (HWA Mercedes); 1:38,002min., +0.541s 6. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,014min., +0.553s 7. Nico Muller (Rosberg Audi); 1:38,069min., +0.608s 8. Timo Scheider (Abt Audi); 1:38,167min., +0.706s 9. Miguel Molina (Abt Audi); 1:38,187min., +0.726s 10. Martin Tomczyk (Schnitzer BMW); 1:38,417min., +0.956s 11. Robert Wickens (HWA Mercedes); 1:38,901min., +1.440s 12. Daniel Juncadella (HWA Mercedes); 1:39,437min., +1.976s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?