HUNGARORING TEST - DEN III.: Christian Vietoris dostal Mercedes do čela výsledkové listiny předsezonního testu na maďarském Hungaroringu po dvou dnech dominance Audi. Ale jak všichni říkají, jde spíše o testy než o zajíždění nejrychlejších časů.
Poté, co první dva dny dominovaly vozy se čtyřmi kruhy ve znaku, to vypadalo, že bude Audi opět nejrychlejší. Dlouho se na čele výsledkové listiny totiž držel jezdec týmu Abt, Adrien Tambay. Odpoledne ho ale překonal Christian Vietoris na Mercedesu s časem 1:37,461 min. Druhý byl Marco Wittmann na BMW, který zajel druhý nejrychlejší čas už včera. Paradoxem je, že doposud dominantní Audi měla nejrychlejší vůz (Tambay) až na šestém místě.
Zajímavostí je, že Christian Vietoris nedávno zažil pokus únos letadla, o svoje pocity z nepříjemné situace se podělil s německým serverem motorsport-total.com: "Seděl jsem v letadle relativně vzadu, poslouchal jsem muziku a měl jsem zavřené oči - najednou ale začalo být relativně hekticky a hlučno. Otevřel jsem tedy oči. Hodně pasažérů v panice běželo do zadní části. Pak jsem viděl, že je jedna stewardka utlačována jedním pasažérem. Samozřejmě se začnete zajímat, co se děje, když v letadle začne panika. Nikdy nevíte, kdo s čím přijde. Byla to docela složitá situace.
Po poměrně krátké době se se stewardkou ukryl na toaletě a asi si uvědomil, že udělal chybu. Letecký personál pak dobře reagoval a všechny rychle uklidnil. Pak už byla situace rychle pod kontrolou." Po krátké době letadlo přistálo na letišti v Mnichově "a my jsme bez nějakého většího nebezpečí vystoupili. Celkově je to něco, co byste si na svoje narozeniny nechtěli prožít," zakončil optimisticky.
Oficiální video z třetího dne testů zde.
Výsledky třetího dne testů: 1. Christian Vietoris (HWA Mercedes); 1:37,461min. 2. Marco Wittmann (RMG BMW); 1:37,837min., +0.376s 3. Timo Glock (MTEK BMW); 1:37,861min., +0.400s 4. Augusto Farfus (RBM BMW); 1.37,895min., +0.434s 5. Pascal Wehrlein (HWA Mercedes); 1:38,002min., +0.541s 6. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,014min., +0.553s 7. Nico Muller (Rosberg Audi); 1:38,069min., +0.608s 8. Timo Scheider (Abt Audi); 1:38,167min., +0.706s 9. Miguel Molina (Abt Audi); 1:38,187min., +0.726s 10. Martin Tomczyk (Schnitzer BMW); 1:38,417min., +0.956s 11. Robert Wickens (HWA Mercedes); 1:38,901min., +1.440s 12. Daniel Juncadella (HWA Mercedes); 1:39,437min., +1.976s
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.