HUNGARORING TEST - DEN III.: Christian Vietoris dostal Mercedes do čela výsledkové listiny předsezonního testu na maďarském Hungaroringu po dvou dnech dominance Audi. Ale jak všichni říkají, jde spíše o testy než o zajíždění nejrychlejších časů.
Poté, co první dva dny dominovaly vozy se čtyřmi kruhy ve znaku, to vypadalo, že bude Audi opět nejrychlejší. Dlouho se na čele výsledkové listiny totiž držel jezdec týmu Abt, Adrien Tambay. Odpoledne ho ale překonal Christian Vietoris na Mercedesu s časem 1:37,461 min. Druhý byl Marco Wittmann na BMW, který zajel druhý nejrychlejší čas už včera. Paradoxem je, že doposud dominantní Audi měla nejrychlejší vůz (Tambay) až na šestém místě.
Zajímavostí je, že Christian Vietoris nedávno zažil pokus únos letadla, o svoje pocity z nepříjemné situace se podělil s německým serverem motorsport-total.com: "Seděl jsem v letadle relativně vzadu, poslouchal jsem muziku a měl jsem zavřené oči - najednou ale začalo být relativně hekticky a hlučno. Otevřel jsem tedy oči. Hodně pasažérů v panice běželo do zadní části. Pak jsem viděl, že je jedna stewardka utlačována jedním pasažérem. Samozřejmě se začnete zajímat, co se děje, když v letadle začne panika. Nikdy nevíte, kdo s čím přijde. Byla to docela složitá situace.
Po poměrně krátké době se se stewardkou ukryl na toaletě a asi si uvědomil, že udělal chybu. Letecký personál pak dobře reagoval a všechny rychle uklidnil. Pak už byla situace rychle pod kontrolou." Po krátké době letadlo přistálo na letišti v Mnichově "a my jsme bez nějakého většího nebezpečí vystoupili. Celkově je to něco, co byste si na svoje narozeniny nechtěli prožít," zakončil optimisticky.
Oficiální video z třetího dne testů zde.
Výsledky třetího dne testů: 1. Christian Vietoris (HWA Mercedes); 1:37,461min. 2. Marco Wittmann (RMG BMW); 1:37,837min., +0.376s 3. Timo Glock (MTEK BMW); 1:37,861min., +0.400s 4. Augusto Farfus (RBM BMW); 1.37,895min., +0.434s 5. Pascal Wehrlein (HWA Mercedes); 1:38,002min., +0.541s 6. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,014min., +0.553s 7. Nico Muller (Rosberg Audi); 1:38,069min., +0.608s 8. Timo Scheider (Abt Audi); 1:38,167min., +0.706s 9. Miguel Molina (Abt Audi); 1:38,187min., +0.726s 10. Martin Tomczyk (Schnitzer BMW); 1:38,417min., +0.956s 11. Robert Wickens (HWA Mercedes); 1:38,901min., +1.440s 12. Daniel Juncadella (HWA Mercedes); 1:39,437min., +1.976s
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?