HUNGARORING TEST - DEN III.: Christian Vietoris dostal Mercedes do čela výsledkové listiny předsezonního testu na maďarském Hungaroringu po dvou dnech dominance Audi. Ale jak všichni říkají, jde spíše o testy než o zajíždění nejrychlejších časů.
Poté, co první dva dny dominovaly vozy se čtyřmi kruhy ve znaku, to vypadalo, že bude Audi opět nejrychlejší. Dlouho se na čele výsledkové listiny totiž držel jezdec týmu Abt, Adrien Tambay. Odpoledne ho ale překonal Christian Vietoris na Mercedesu s časem 1:37,461 min. Druhý byl Marco Wittmann na BMW, který zajel druhý nejrychlejší čas už včera. Paradoxem je, že doposud dominantní Audi měla nejrychlejší vůz (Tambay) až na šestém místě.
Zajímavostí je, že Christian Vietoris nedávno zažil pokus únos letadla, o svoje pocity z nepříjemné situace se podělil s německým serverem motorsport-total.com: "Seděl jsem v letadle relativně vzadu, poslouchal jsem muziku a měl jsem zavřené oči - najednou ale začalo být relativně hekticky a hlučno. Otevřel jsem tedy oči. Hodně pasažérů v panice běželo do zadní části. Pak jsem viděl, že je jedna stewardka utlačována jedním pasažérem. Samozřejmě se začnete zajímat, co se děje, když v letadle začne panika. Nikdy nevíte, kdo s čím přijde. Byla to docela složitá situace.
Po poměrně krátké době se se stewardkou ukryl na toaletě a asi si uvědomil, že udělal chybu. Letecký personál pak dobře reagoval a všechny rychle uklidnil. Pak už byla situace rychle pod kontrolou." Po krátké době letadlo přistálo na letišti v Mnichově "a my jsme bez nějakého většího nebezpečí vystoupili. Celkově je to něco, co byste si na svoje narozeniny nechtěli prožít," zakončil optimisticky.
Oficiální video z třetího dne testů zde.
Výsledky třetího dne testů: 1. Christian Vietoris (HWA Mercedes); 1:37,461min. 2. Marco Wittmann (RMG BMW); 1:37,837min., +0.376s 3. Timo Glock (MTEK BMW); 1:37,861min., +0.400s 4. Augusto Farfus (RBM BMW); 1.37,895min., +0.434s 5. Pascal Wehrlein (HWA Mercedes); 1:38,002min., +0.541s 6. Adrien Tambay (Abt Audi); 1:38,014min., +0.553s 7. Nico Muller (Rosberg Audi); 1:38,069min., +0.608s 8. Timo Scheider (Abt Audi); 1:38,167min., +0.706s 9. Miguel Molina (Abt Audi); 1:38,187min., +0.726s 10. Martin Tomczyk (Schnitzer BMW); 1:38,417min., +0.956s 11. Robert Wickens (HWA Mercedes); 1:38,901min., +1.440s 12. Daniel Juncadella (HWA Mercedes); 1:39,437min., +1.976s
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?