Di Resta se vrací k Mercedesu

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
iM2 21. ledna 2014 11:42
Sdílej:

Paul Di Resta se po třech letech v F1 vrací do DTM. Společně s Gary Paffettem by měl tvořit hlavní kandidáty Mercedesu v boji o titul.

Mercedes-Benz půjde do nové sezony s dvěma bývalými šampiony DTM. Vedle mistra roku 2005, Garyho Paffetta, bude barvy Mercedesu hájit ještě Paul di Resta. Skot tak posílí kádr Mercedesu v roce 120 letého výročí Daimleru v motorsportu. Paul už v barvách třícípé hvězdy v DTM jezdil v letech 2007 až 2010. Ve 42 závodech získal 6 vítězství, 6 pole position a 7 nejrychlejších závodích kol. Po zisku svého titulu v Šanghaji v roce 2010 odešel do Formule 1. Tam závodil v letech 2011 až 2013 a odjel celkem 58 Grand Prix v barvách týmu Force India. Celkem získal 121 mistrovských bodů. Di Resta vůbec s Mercedesem spolupracuje dlouhodoběji. V roce 2000 vyhrál motokárovou sérii McLaren Mercedes Champions of the Future. O čtyři roky později se stal Juniorem Mercedesu a pro rok 2005 přestoupil do Formule 3 Euroserie, kterou po dvou letech s motorem Mercedes vyhrál před dnešním čtyřnásobným mistrem světa ve Formuli 1, Sebastianem Vettelem. V roce 2014 se tak na startu DTM bude řadit mezi sedm doposud potvrzených šampionů DTM (on, Gary Paffett, Mattias Ekström, Timo Scheider, Mike Rockenfeller, Bruno Spengler a Martin Tomczyk). Dnes se Paul di Resta poprvé sveze s pro něj novou technikou na testech v portugalském Portimao. "Cítím se opravdu dobře, být zpět v DTM a opět vidět spoustu známých tváří. DTM je vynikající závodní série se třemi silnými premiovými značkami, velkou soutěživostí a vyrovnaným závodním polem. Těším se na spolupráci s celým týmem Mercedes-Benz, se kterým bych chtěl znovu zabojovat o titul." Di Resta na Nürburgringu v roce 2009 "Od mého posledního závodu v DTM v Šanghaji v roce 2010 se toho hodně změnilo - jsou nová auta, nová pravidla a třetí výrobce. Jedno ale zůstalo nezměněné: Můj velký hlad po úspěších. U Mercedesu budu mít auto, se kterým budu moci bojovat o vítězství a titul. Je mi ale jasné, že to nebude jednoduché. Moji konkurenti mají už dva roky zkušeností s novou generací vozů. Já ale v dnešním testu začnu plnou parou pracovat na tom, abych byl už zkraje května od začátku sezony na Hockenhemu konkurenceschopný." Sportovní šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff, je rád, že se k nim Paul vrací: "Paul di Resta patří už mnoho let do rodiny Mercedesu a my jsme velice rádi, že se k nám v této sezoně vrací a že dále posílí náš kádr v DTM. V uplynulých letech se toho Paul v F1 hodně naučil a spolu s Garym Paffettem máme v našem týmu dva zkušené piloty, kteří v DTM již v minulosti vyhráli titul. Jejich znalostí chceme využít nejen na trati, ale předat je našim juniorům."  
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?