BMW změnilo rozdělení jezdců do týmů

Farfus, Augusto
Farfus, Augusto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 14. ledna 2014 13:35
Sdílej:

SESTASTAVY TÝMŮ BMW PRO ROK 2014; BMW dnes oznámilo jezdecké rozdělení do jednotlivých týmů pro sezonu 2014. V jednom týmu se setkají dva mistři DTM - Bruno Spengler a Martin Tomczyk. Ve svých týmech z roku 2013 zůstávají Timo Glock a Augusto Farfus.

Přesně 111 dní před prvním závodem sezony 2014 oznámilo BMW rozdělení jezdců do jednotlivých týmů. Stejně jako vloni budou i letos BMW zastupovat 4 týmy a 8 jezdců. K dispozici budou mít novou BMW M4 DTM. "Oznámení o rozdělení jezdců mezi jednotlivé týmy je dalším krokem na naší cestě ke startu sezony 2014. Jsem si jistý, že jsme tímto rozdělením dosáhli optimálního řešení pro projekt BMW v DTM," říká Jens Marquardt, šéf BMW pro motorsport. Tým RBM získal vloni 148 bodů a mezi týmy byl na 2. místě. Jeho vliv na zisk značkového titulu pro BMW byl tedy rozhodující. Stáj RBM si jako jediný tým BMW ponechá svoji minuloroční jezdeckou dvojici - za tým pojede Augusto Farfus, který se v roce 2013 stal vice-mistrem DTM, a Joey Hand. V čele týmu stojí Bart Mampaey. V sestavě nejúspěšnějšího týmu BMW ze sezony 2013, RBM, není třeba nic měnit V sestavách ostatních týmů jsou změny. Oba mistři DTM, kteří jezdí v barvách DTM, se pro letošek sejdou v jednom týmu. To znamená, že Martin Tomczyk, mistr DTM z roku 2011, přestupuje k týmu Schnitzer, kde utvoří dvojici s Bruno Spenglerem, mistrem DTM z roku 2012. V čele týmů zůstává Charly Lamm. Tým dvou šampionů - to je pro rok 2014 Schnitzer Timo Glock, vítěz finálového závodu na Hockenheimringu, zůstává u týmu MTEK. Nový je však jeho týmový kolega, kterým se stává nováček a chráněnec Red Bullu, Antonio Felix da Costa. Oba jezdci pojedou pod vedením šéfa týmu Ernesta Knoorse. MTEK a Glock se v roce 2014 pokusí začít  tak, jako ukončili rok 2013 - vítězstvím Nejlepší nováček sezony 2013, Marco Wittmann, přestupuje nově k týmu RMG, kde jej doplní loňský testovací jezdec BMW, Maxim Martin. V týmu Stefana Reinholda se tak sejdou dva bývalí testovací piloti BMW (Wittmann 2012 a Martin 2013). Nejslabším týmem BMW bylo vloni RMG, to si uvědomují i u BMW, a tak došlo ke změnám "Myslím, že naše sestava bude i v roce 2014 vidět. Pro fanoušky je v ní od každého něco. Tým RMG vloni nepodal optimální výkon. Teď jsme si ale jisti, že tým Stefana Reinholda vyjde ze zimy posilněn a má vše potřebné pro to, aby Marco [Wittmann] a Maxim [Martin] mohli vyhrávat. Marco je po své nadmíru úspěšné debutové sezoně v DTM připraven udělat další krok. Augusto [Farfus] a Joey [Hand] spolu v týmu RBM už v sezoně 2013 výtečně spolupracovali. MTEK a Timo [Glock] vstupují do nové sezony, po vítězství v posledním závodu loňského roku, s maximální motivací. V týmu se navíc objeví velmi nadějný Antonio Felix [da Costa]. Také dvojice Bruno [Spengler] a Martin [Tomczyk] v jednom týmu slibuje úspěchy. Já i naše týmy už se nemůžeme dočkat prvního závodu. Než všechno odstartuje, tak náš čeká intenzivní vývojový program BMW M4 DTM," zakončil Marquardt. Sestavy jednotlivých týmů: BMW Team RBM – Augusto Farfus/Joey Hand BMW Team Schnitzer – Bruno Spengler/Martin Tomczyk BMW Team MTEK – Timo Glock/Antonio Felix da Costa BMW Team RMG – Marco Wittmann/Maxime Martin  
Témata:
BMW
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.