Mercedes brzdila výdrž měkčí pneumatiky

Vietoris, Christian
Vietoris, Christian, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 28. prosince 2013 22:18
Sdílej:

Pro Hankook je to dobrý marketing, ale pro Mercedes to byl letos problém. Dle jejich představ by měkčí gumy měly vypadat trošku jinak.

Mercedes měl ke konci skončené sezony problém udržet tempo s konkurencí z Mnichova a Ingolstadtu. Především v kvalifikaci vypadali stuttgartští jako by krok nebo dva ztráceli. O sobotách vsázeli letos lidé z DTM většinou spíše na tvrdší z gum dodávaných společností Hankook. O to překvapivější je, že lidé od Mercedesu byli s měkčími (option) gumami, které byli v DTM pro sezonu 2013 zavedeny, spokojení. Wolfgang Schattling přiznává určité nedostatky, ale trvá na tom, že není třeba hledat žádné výmluvy. Projektový šéf DTM argumentuje, že jihokorejský výrobce nesplnil přesně požadavky, na čemž se shodují i ostatní výrobci. Zadání pro novou směs pneumatik bylo jasné: Výdrž okolo 80 kilometrů. "Dle plánu neměly tyto gumy vydržet tak dlouho. V květnu Dirk Werner na Hockenheimu s gumami Option odjel 36 kol," říká Schattling. Jen dodejme, že při délce okruhu 4,574 km se jedná o necelých 165 km v závodním tempu. Mercedes ale s tak dlouhou výdrží nepočítal: "Byli jsme plně překvapení, že to jde. Pro výrobce gum je to pozitivní, pro nás ne. Byli bychom raději, kdyby to bylo 10 nebo 12 kol." Hrálo to tedy nějakou roli v letošním propadu formy třícípé hvězdy? "Možná to u nás hrálo nějakou roli. Možná." A co na to říká Mattias Ekström? "S naším autem jsou to docela nové dimenze. Když vám padnou, tak si je můžete osahat jako na svém autě. Nijak se nepohybují a člověk může být opravdu agresivní. Když jedete s gumami option, tak můžete plně atakovat. Je to dobrá věc, kterou jsme letos měli," zakončil Švéd, který ale samozřejmě jezdí s Audi RS5 DTM.  
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?