Mercedes brzdila výdrž měkčí pneumatiky

Vietoris, Christian
Vietoris, Christian, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 28. prosince 2013 22:18
Sdílej:

Pro Hankook je to dobrý marketing, ale pro Mercedes to byl letos problém. Dle jejich představ by měkčí gumy měly vypadat trošku jinak.

Mercedes měl ke konci skončené sezony problém udržet tempo s konkurencí z Mnichova a Ingolstadtu. Především v kvalifikaci vypadali stuttgartští jako by krok nebo dva ztráceli. O sobotách vsázeli letos lidé z DTM většinou spíše na tvrdší z gum dodávaných společností Hankook. O to překvapivější je, že lidé od Mercedesu byli s měkčími (option) gumami, které byli v DTM pro sezonu 2013 zavedeny, spokojení. Wolfgang Schattling přiznává určité nedostatky, ale trvá na tom, že není třeba hledat žádné výmluvy. Projektový šéf DTM argumentuje, že jihokorejský výrobce nesplnil přesně požadavky, na čemž se shodují i ostatní výrobci. Zadání pro novou směs pneumatik bylo jasné: Výdrž okolo 80 kilometrů. "Dle plánu neměly tyto gumy vydržet tak dlouho. V květnu Dirk Werner na Hockenheimu s gumami Option odjel 36 kol," říká Schattling. Jen dodejme, že při délce okruhu 4,574 km se jedná o necelých 165 km v závodním tempu. Mercedes ale s tak dlouhou výdrží nepočítal: "Byli jsme plně překvapení, že to jde. Pro výrobce gum je to pozitivní, pro nás ne. Byli bychom raději, kdyby to bylo 10 nebo 12 kol." Hrálo to tedy nějakou roli v letošním propadu formy třícípé hvězdy? "Možná to u nás hrálo nějakou roli. Možná." A co na to říká Mattias Ekström? "S naším autem jsou to docela nové dimenze. Když vám padnou, tak si je můžete osahat jako na svém autě. Nijak se nepohybují a člověk může být opravdu agresivní. Když jedete s gumami option, tak můžete plně atakovat. Je to dobrá věc, kterou jsme letos měli," zakončil Švéd, který ale samozřejmě jezdí s Audi RS5 DTM.  
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.