Mercedes brzdila výdrž měkčí pneumatiky

Vietoris, Christian
Vietoris, Christian, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 28. prosince 2013 22:18
Sdílej:

Pro Hankook je to dobrý marketing, ale pro Mercedes to byl letos problém. Dle jejich představ by měkčí gumy měly vypadat trošku jinak.

Mercedes měl ke konci skončené sezony problém udržet tempo s konkurencí z Mnichova a Ingolstadtu. Především v kvalifikaci vypadali stuttgartští jako by krok nebo dva ztráceli. O sobotách vsázeli letos lidé z DTM většinou spíše na tvrdší z gum dodávaných společností Hankook. O to překvapivější je, že lidé od Mercedesu byli s měkčími (option) gumami, které byli v DTM pro sezonu 2013 zavedeny, spokojení. Wolfgang Schattling přiznává určité nedostatky, ale trvá na tom, že není třeba hledat žádné výmluvy. Projektový šéf DTM argumentuje, že jihokorejský výrobce nesplnil přesně požadavky, na čemž se shodují i ostatní výrobci. Zadání pro novou směs pneumatik bylo jasné: Výdrž okolo 80 kilometrů. "Dle plánu neměly tyto gumy vydržet tak dlouho. V květnu Dirk Werner na Hockenheimu s gumami Option odjel 36 kol," říká Schattling. Jen dodejme, že při délce okruhu 4,574 km se jedná o necelých 165 km v závodním tempu. Mercedes ale s tak dlouhou výdrží nepočítal: "Byli jsme plně překvapení, že to jde. Pro výrobce gum je to pozitivní, pro nás ne. Byli bychom raději, kdyby to bylo 10 nebo 12 kol." Hrálo to tedy nějakou roli v letošním propadu formy třícípé hvězdy? "Možná to u nás hrálo nějakou roli. Možná." A co na to říká Mattias Ekström? "S naším autem jsou to docela nové dimenze. Když vám padnou, tak si je můžete osahat jako na svém autě. Nijak se nepohybují a člověk může být opravdu agresivní. Když jedete s gumami option, tak můžete plně atakovat. Je to dobrá věc, kterou jsme letos měli," zakončil Švéd, který ale samozřejmě jezdí s Audi RS5 DTM.  
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.