Piloti a jejich luxusní obytné vozy

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
iM2 12. prosince 2013 16:54
Sdílej:

V uplynulé sezoně dávali Timo Glock, Andy Priaulx a Martin Tomczyk přednost svým vlastním motorhomům přímo na okruzích než hotelovým pokojům.

Aby mohli během závodních víkendu být svým autům a týmům co nejblíže, tak někteří piloti kempují přímo na okruhu. Hotelové pokoje tak mění za obytné vozy, se kterými cestují z jednoho okruhu na druhý. To během uplynulé sezony platilo také pro Tima Glocka, Andyho Priaulxe a Martina Tomczyka. Určitě ale tito tři jezdci na okruzích nepřebývali v nějakých polních podmínkách. "Mám můj osobní pokoj pro odpočinek. Cítím se jako doma a můžu také čas na trati efektivněji plánovat," říká Martin Tomczyk, který vlastní moderní obytný vůz. "Když mám čas, tak se mohu umýt a převléci se, večer se v rámci uvolnění můžu chvíli dívat na televizi a mezi meetingy nebo před závodem můžu být chvíli v klidu. Vzhledem k tomu, že jsme minulý rok strávil více než jeho povovinu mimo domov, tak je pro mě můj motorhome druhým domovem." Aby se mohli piloti na sport plně koncentrovat, tak potřebují v těch málo chvílích volna, co během víkendu mají, také určitý komfort. Tomczyk si především pochvaluje výsuvnou kabinu, vyhřívání podlahy a plné zvukové odhlučení jeho karavanu. Timo Glock k tomuto tématu říká: "Svůj motorhome na závodních víkendech používám tak rád především proto, že je až hrozivě tichý a mohu tak pořádně spát." To Andy Priaulx vidí věci především pragmaticky: "Je skvělé ráno se probouzet na trati, být přímo v mé kanceláři a mít svoji vlastní sprchu." Obytný vůz Andyho v roce 2012 při cestách na jednotlivé závody DTM najel 22 500 km. "K tomu jsou ale tyto vozy určeny," shrnuje Martin Tomczyk. Pro trojnásobného mistra světa cestovních vozů (WTCC), Andyho Priaulxe, má jeho motorhome, který má už od zisku evropského titulu v roce 2004, další významnou přednost: "Slavil jsem v něm po několika úspěšných závodech také nějaké dobré party."
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.