Piloti a jejich luxusní obytné vozy

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
iM2 12. prosince 2013 16:54
Sdílej:

V uplynulé sezoně dávali Timo Glock, Andy Priaulx a Martin Tomczyk přednost svým vlastním motorhomům přímo na okruzích než hotelovým pokojům.

Aby mohli během závodních víkendu být svým autům a týmům co nejblíže, tak někteří piloti kempují přímo na okruhu. Hotelové pokoje tak mění za obytné vozy, se kterými cestují z jednoho okruhu na druhý. To během uplynulé sezony platilo také pro Tima Glocka, Andyho Priaulxe a Martina Tomczyka. Určitě ale tito tři jezdci na okruzích nepřebývali v nějakých polních podmínkách. "Mám můj osobní pokoj pro odpočinek. Cítím se jako doma a můžu také čas na trati efektivněji plánovat," říká Martin Tomczyk, který vlastní moderní obytný vůz. "Když mám čas, tak se mohu umýt a převléci se, večer se v rámci uvolnění můžu chvíli dívat na televizi a mezi meetingy nebo před závodem můžu být chvíli v klidu. Vzhledem k tomu, že jsme minulý rok strávil více než jeho povovinu mimo domov, tak je pro mě můj motorhome druhým domovem." Aby se mohli piloti na sport plně koncentrovat, tak potřebují v těch málo chvílích volna, co během víkendu mají, také určitý komfort. Tomczyk si především pochvaluje výsuvnou kabinu, vyhřívání podlahy a plné zvukové odhlučení jeho karavanu. Timo Glock k tomuto tématu říká: "Svůj motorhome na závodních víkendech používám tak rád především proto, že je až hrozivě tichý a mohu tak pořádně spát." To Andy Priaulx vidí věci především pragmaticky: "Je skvělé ráno se probouzet na trati, být přímo v mé kanceláři a mít svoji vlastní sprchu." Obytný vůz Andyho v roce 2012 při cestách na jednotlivé závody DTM najel 22 500 km. "K tomu jsou ale tyto vozy určeny," shrnuje Martin Tomczyk. Pro trojnásobného mistra světa cestovních vozů (WTCC), Andyho Priaulxe, má jeho motorhome, který má už od zisku evropského titulu v roce 2004, další významnou přednost: "Slavil jsem v něm po několika úspěšných závodech také nějaké dobré party."
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.