Wittmann nejlepší z nováčků - i díky Glockovi

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 18. listopadu 2013 16:12
Sdílej:

Jezdec BMW, Marco Wittmann, připisuje část svých úspěchů také tomu, že mohl těžit z velkých zkušeností Tima Glocka.

V DTM se v roce 2013 představilo poměrně hodně nováčků, nejlepší z nich se jmenuju Marco Wittmann. Mladík v barvách BMW zajel v 6 z 10 odjetých závodů na bodech, což mu vyneslo v konečném účtovární 8. místo - neoficiální titul "nováček roku" tedy patří právě jemu. To bylo jasné už od Zandvoortu: "Myslím, že jsme letos odjeli dobré závody a nasadili laťku," říká jezdec, který si nejvíce váží druhého místa z Rakouska a vítězství v kvalifikaci na Zandvoortu. Wittmann vstoupil do DTM s novým týmem, MTEK: "Očekávání během sezony stoupala. Zkraje roku bylo cílem dojet v TOP10, občas snad získat body a jednou se třeba prosadit do TOP5. Fakt, že jsem se poměrně brzy dostal na podium, nároky pochopitelně zvýšil," vzpomíná 23letý jezdec. Své úspěchy připisuje také tomu, že jej BMW v roli testovacího jezdce na DTM připravilo. Díky omezení v pravidlech však moc času Wittmann za volantem netrávil: "Pouze se dívat je vždy těžké. Možná, že jsem jako člověk dospěl. Uvědomil jsem si, že když dostanete šanci, tak ji musíte využít. Nakonec se to vyplatilo," vzpomíná 23letý jezdec na rok 2012. Mnichovská značka jej pro letošní rok umístila do nového týmu po bok zkušeného Tima Glocka. To se mu velmi líbilo: "Dobře si rozumíme, já a Timo se známe již z jezdecké akademie a také z dob motokár. Je to sice již pár let zpět, ale dokážeme se oba tlačit vzájemně na limit." Zkušenosti bývalého jezdce F1 považuje Wittmann za přínosné i pro sebe samého. Ze zkušeností Glocka prý profitoval i on sám. "Bylo to zajímavé, protože na jednu stranu jméno Glocka má opravdu zvuk a podle mě to pomohlo i mě. Jednoduše on má v motorsportu už praxi, na druhou stranu s každým týmovým kolegou spolu hodně spolupracujete, přes zimu se snažíte auto zrychlit. Nemůžete spolu soupeřit, to by k ničemu nevedlo."
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?