Wittmann nejlepší z nováčků - i díky Glockovi

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 18. listopadu 2013 16:12
Sdílej:

Jezdec BMW, Marco Wittmann, připisuje část svých úspěchů také tomu, že mohl těžit z velkých zkušeností Tima Glocka.

V DTM se v roce 2013 představilo poměrně hodně nováčků, nejlepší z nich se jmenuju Marco Wittmann. Mladík v barvách BMW zajel v 6 z 10 odjetých závodů na bodech, což mu vyneslo v konečném účtovární 8. místo - neoficiální titul "nováček roku" tedy patří právě jemu. To bylo jasné už od Zandvoortu: "Myslím, že jsme letos odjeli dobré závody a nasadili laťku," říká jezdec, který si nejvíce váží druhého místa z Rakouska a vítězství v kvalifikaci na Zandvoortu. Wittmann vstoupil do DTM s novým týmem, MTEK: "Očekávání během sezony stoupala. Zkraje roku bylo cílem dojet v TOP10, občas snad získat body a jednou se třeba prosadit do TOP5. Fakt, že jsem se poměrně brzy dostal na podium, nároky pochopitelně zvýšil," vzpomíná 23letý jezdec. Své úspěchy připisuje také tomu, že jej BMW v roli testovacího jezdce na DTM připravilo. Díky omezení v pravidlech však moc času Wittmann za volantem netrávil: "Pouze se dívat je vždy těžké. Možná, že jsem jako člověk dospěl. Uvědomil jsem si, že když dostanete šanci, tak ji musíte využít. Nakonec se to vyplatilo," vzpomíná 23letý jezdec na rok 2012. Mnichovská značka jej pro letošní rok umístila do nového týmu po bok zkušeného Tima Glocka. To se mu velmi líbilo: "Dobře si rozumíme, já a Timo se známe již z jezdecké akademie a také z dob motokár. Je to sice již pár let zpět, ale dokážeme se oba tlačit vzájemně na limit." Zkušenosti bývalého jezdce F1 považuje Wittmann za přínosné i pro sebe samého. Ze zkušeností Glocka prý profitoval i on sám. "Bylo to zajímavé, protože na jednu stranu jméno Glocka má opravdu zvuk a podle mě to pomohlo i mě. Jednoduše on má v motorsportu už praxi, na druhou stranu s každým týmovým kolegou spolu hodně spolupracujete, přes zimu se snažíte auto zrychlit. Nemůžete spolu soupeřit, to by k ničemu nevedlo."
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.