Wittmann nejlepší z nováčků - i díky Glockovi

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 18. listopadu 2013 16:12
Sdílej:

Jezdec BMW, Marco Wittmann, připisuje část svých úspěchů také tomu, že mohl těžit z velkých zkušeností Tima Glocka.

V DTM se v roce 2013 představilo poměrně hodně nováčků, nejlepší z nich se jmenuju Marco Wittmann. Mladík v barvách BMW zajel v 6 z 10 odjetých závodů na bodech, což mu vyneslo v konečném účtovární 8. místo - neoficiální titul "nováček roku" tedy patří právě jemu. To bylo jasné už od Zandvoortu: "Myslím, že jsme letos odjeli dobré závody a nasadili laťku," říká jezdec, který si nejvíce váží druhého místa z Rakouska a vítězství v kvalifikaci na Zandvoortu. Wittmann vstoupil do DTM s novým týmem, MTEK: "Očekávání během sezony stoupala. Zkraje roku bylo cílem dojet v TOP10, občas snad získat body a jednou se třeba prosadit do TOP5. Fakt, že jsem se poměrně brzy dostal na podium, nároky pochopitelně zvýšil," vzpomíná 23letý jezdec. Své úspěchy připisuje také tomu, že jej BMW v roli testovacího jezdce na DTM připravilo. Díky omezení v pravidlech však moc času Wittmann za volantem netrávil: "Pouze se dívat je vždy těžké. Možná, že jsem jako člověk dospěl. Uvědomil jsem si, že když dostanete šanci, tak ji musíte využít. Nakonec se to vyplatilo," vzpomíná 23letý jezdec na rok 2012. Mnichovská značka jej pro letošní rok umístila do nového týmu po bok zkušeného Tima Glocka. To se mu velmi líbilo: "Dobře si rozumíme, já a Timo se známe již z jezdecké akademie a také z dob motokár. Je to sice již pár let zpět, ale dokážeme se oba tlačit vzájemně na limit." Zkušenosti bývalého jezdce F1 považuje Wittmann za přínosné i pro sebe samého. Ze zkušeností Glocka prý profitoval i on sám. "Bylo to zajímavé, protože na jednu stranu jméno Glocka má opravdu zvuk a podle mě to pomohlo i mě. Jednoduše on má v motorsportu už praxi, na druhou stranu s každým týmovým kolegou spolu hodně spolupracujete, přes zimu se snažíte auto zrychlit. Nemůžete spolu soupeřit, to by k ničemu nevedlo."
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.