Wittmann nejlepší z nováčků - i díky Glockovi

Wittmann, Marco
Wittmann, Marco, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 18. listopadu 2013 16:12
Sdílej:

Jezdec BMW, Marco Wittmann, připisuje část svých úspěchů také tomu, že mohl těžit z velkých zkušeností Tima Glocka.

V DTM se v roce 2013 představilo poměrně hodně nováčků, nejlepší z nich se jmenuju Marco Wittmann. Mladík v barvách BMW zajel v 6 z 10 odjetých závodů na bodech, což mu vyneslo v konečném účtovární 8. místo - neoficiální titul "nováček roku" tedy patří právě jemu. To bylo jasné už od Zandvoortu: "Myslím, že jsme letos odjeli dobré závody a nasadili laťku," říká jezdec, který si nejvíce váží druhého místa z Rakouska a vítězství v kvalifikaci na Zandvoortu. Wittmann vstoupil do DTM s novým týmem, MTEK: "Očekávání během sezony stoupala. Zkraje roku bylo cílem dojet v TOP10, občas snad získat body a jednou se třeba prosadit do TOP5. Fakt, že jsem se poměrně brzy dostal na podium, nároky pochopitelně zvýšil," vzpomíná 23letý jezdec. Své úspěchy připisuje také tomu, že jej BMW v roli testovacího jezdce na DTM připravilo.
Díky omezení v pravidlech však moc času Wittmann za volantem netrávil: "Pouze se dívat je vždy těžké. Možná, že jsem jako člověk dospěl. Uvědomil jsem si, že když dostanete šanci, tak ji musíte využít. Nakonec se to vyplatilo," vzpomíná 23letý jezdec na rok 2012. Mnichovská značka jej pro letošní rok umístila do nového týmu po bok zkušeného Tima Glocka. To se mu velmi líbilo: "Dobře si rozumíme, já a Timo se známe již z jezdecké akademie a také z dob motokár. Je to sice již pár let zpět, ale dokážeme se oba tlačit vzájemně na limit." Zkušenosti bývalého jezdce F1 považuje Wittmann za přínosné i pro sebe samého. Ze zkušeností Glocka prý profitoval i on sám.
"Bylo to zajímavé, protože na jednu stranu jméno Glocka má opravdu zvuk a podle mě to pomohlo i mě. Jednoduše on má v motorsportu už praxi, na druhou stranu s každým týmovým kolegou spolu hodně spolupracujete, přes zimu se snažíte auto zrychlit. Nemůžete spolu soupeřit, to by k ničemu nevedlo."
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.