Juncadella lituje největší chyby své kariéry

Juncadella, Daniel
Juncadella, Daniel, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 24. října 2013 15:16
Sdílej:

Jezdec týmu RSC Mücke, Daniel Juncadella, popisuje v tomto článku svoji nehodu s jezdcem týmu Abt Sportsline, Mattiasem Ekströmem, během posledního závodu roku na Hockenheimringu. Podle něj se jedná o jedno z nějvětších zklamání jeho dosavadní kariéry.

Daniel Juncadella přestoupil před začátkem sezony z F3 do DTM. Jeho úvodní sezona v německém mistrovství cestovních vozů se dá označit za povedenou. To nejlepší ale přišlo asi až na samotný závěr, když se na mokré trati dostal z 17. na startu až na 3. příčku v průběhu závodu. Jenže mladý Španěl nedokázal slibný závod dokončit tak, jak si představoval. V kole 27 nezvládl svoje C-Klasse Coupé AMG DTM v dobržďování do vlásenky a do hodin roztočil Mattiase Ekströma. Švéd tím přišel o dvě příčky, mladík si vysloučil penalizaci průjezdu boxy za způsobení kolize. Díky ní Juncadella dokončil závod až jako 10., přitom cítil, že měl i na vítězství: "Musím říct, že tohle je jedno z největších zklamání v mé kariéře. Když se konečně naskytne šance a všechno vychází - strategie, vyvážení auta a jste nejrychlejším na trati, tak se stane něco takového. Je to taková škoda. Dnes bylo maximum vítězství. Byla to reálná šance. Nikdy mi to za deště moc nešlo. Nikdy jsem nebyl jezdcem, na kterého by si všichni museli dávat pozor, když zrovna zaprší. Ve své kariéře jsem ještě nikdy nevyhrál mokrý závod. Takové vítězství mi stále chybí a v neděli k němu bylo blízko, všechno bylo správně." Daniel se navíc musel obejít bez informací z boxové zídky Mercedesu, proto si myslel, že je v době kolize na 9. nebo 10. místě. Ve skutečnosti byl momentálně 3., před ním už byli pouze Glock a Ekström. "Problémem bylo, že jsem z boxové zídky nedostával žádné informace. Nevěděl jsem, jaká je naše aktuální pozice. Myslel jsem si, že bojuji o takové 9. nebo 10. místo. Nakonec se ke mě dostalo 'Jsi nejrychlejším jezdcem na trati, udržuj tuto rychlost'. Snažil jsem se jet opravdu bez chyb a neztrácet čas. Jak jsem ale dojel Ekströma, tak jsem ztratil auto při brzdách do vlásenky. Byla to moje chyba. Když jsem poprvé zajel do boxů na zastávku v boxech, byl jsem za Brunem Spenglerem. Tehdy jsem si uvědomil, že jsem bojoval o vítězství. Všechno z tohoto víkendu bylo pozitivní, až na těch 40 vteřin, kdy mi tým neřekl, v jaké jsme situaci a já se rozhodl jít do toho manévru," lituje zaváhání mladík ve službách Mercedesu.
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.