Juncadella lituje největší chyby své kariéry

Juncadella, Daniel
Juncadella, Daniel, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 24. října 2013 15:16
Sdílej:

Jezdec týmu RSC Mücke, Daniel Juncadella, popisuje v tomto článku svoji nehodu s jezdcem týmu Abt Sportsline, Mattiasem Ekströmem, během posledního závodu roku na Hockenheimringu. Podle něj se jedná o jedno z nějvětších zklamání jeho dosavadní kariéry.

Daniel Juncadella přestoupil před začátkem sezony z F3 do DTM. Jeho úvodní sezona v německém mistrovství cestovních vozů se dá označit za povedenou. To nejlepší ale přišlo asi až na samotný závěr, když se na mokré trati dostal z 17. na startu až na 3. příčku v průběhu závodu. Jenže mladý Španěl nedokázal slibný závod dokončit tak, jak si představoval. V kole 27 nezvládl svoje C-Klasse Coupé AMG DTM v dobržďování do vlásenky a do hodin roztočil Mattiase Ekströma. Švéd tím přišel o dvě příčky, mladík si vysloučil penalizaci průjezdu boxy za způsobení kolize. Díky ní Juncadella dokončil závod až jako 10., přitom cítil, že měl i na vítězství: "Musím říct, že tohle je jedno z největších zklamání v mé kariéře. Když se konečně naskytne šance a všechno vychází - strategie, vyvážení auta a jste nejrychlejším na trati, tak se stane něco takového. Je to taková škoda. Dnes bylo maximum vítězství. Byla to reálná šance. Nikdy mi to za deště moc nešlo. Nikdy jsem nebyl jezdcem, na kterého by si všichni museli dávat pozor, když zrovna zaprší. Ve své kariéře jsem ještě nikdy nevyhrál mokrý závod. Takové vítězství mi stále chybí a v neděli k němu bylo blízko, všechno bylo správně." Daniel se navíc musel obejít bez informací z boxové zídky Mercedesu, proto si myslel, že je v době kolize na 9. nebo 10. místě. Ve skutečnosti byl momentálně 3., před ním už byli pouze Glock a Ekström. "Problémem bylo, že jsem z boxové zídky nedostával žádné informace. Nevěděl jsem, jaká je naše aktuální pozice. Myslel jsem si, že bojuji o takové 9. nebo 10. místo. Nakonec se ke mě dostalo 'Jsi nejrychlejším jezdcem na trati, udržuj tuto rychlost'. Snažil jsem se jet opravdu bez chyb a neztrácet čas. Jak jsem ale dojel Ekströma, tak jsem ztratil auto při brzdách do vlásenky. Byla to moje chyba. Když jsem poprvé zajel do boxů na zastávku v boxech, byl jsem za Brunem Spenglerem. Tehdy jsem si uvědomil, že jsem bojoval o vítězství. Všechno z tohoto víkendu bylo pozitivní, až na těch 40 vteřin, kdy mi tým neřekl, v jaké jsme situaci a já se rozhodl jít do toho manévru," lituje zaváhání mladík ve službách Mercedesu.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.