Juncadella lituje největší chyby své kariéry

Juncadella, Daniel
Juncadella, Daniel, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 24. října 2013 15:16
Sdílej:

Jezdec týmu RSC Mücke, Daniel Juncadella, popisuje v tomto článku svoji nehodu s jezdcem týmu Abt Sportsline, Mattiasem Ekströmem, během posledního závodu roku na Hockenheimringu. Podle něj se jedná o jedno z nějvětších zklamání jeho dosavadní kariéry.

Daniel Juncadella přestoupil před začátkem sezony z F3 do DTM. Jeho úvodní sezona v německém mistrovství cestovních vozů se dá označit za povedenou. To nejlepší ale přišlo asi až na samotný závěr, když se na mokré trati dostal z 17. na startu až na 3. příčku v průběhu závodu. Jenže mladý Španěl nedokázal slibný závod dokončit tak, jak si představoval. V kole 27 nezvládl svoje C-Klasse Coupé AMG DTM v dobržďování do vlásenky a do hodin roztočil Mattiase Ekströma. Švéd tím přišel o dvě příčky, mladík si vysloučil penalizaci průjezdu boxy za způsobení kolize. Díky ní Juncadella dokončil závod až jako 10., přitom cítil, že měl i na vítězství: "Musím říct, že tohle je jedno z největších zklamání v mé kariéře. Když se konečně naskytne šance a všechno vychází - strategie, vyvážení auta a jste nejrychlejším na trati, tak se stane něco takového. Je to taková škoda. Dnes bylo maximum vítězství. Byla to reálná šance. Nikdy mi to za deště moc nešlo. Nikdy jsem nebyl jezdcem, na kterého by si všichni museli dávat pozor, když zrovna zaprší. Ve své kariéře jsem ještě nikdy nevyhrál mokrý závod. Takové vítězství mi stále chybí a v neděli k němu bylo blízko, všechno bylo správně." Daniel se navíc musel obejít bez informací z boxové zídky Mercedesu, proto si myslel, že je v době kolize na 9. nebo 10. místě. Ve skutečnosti byl momentálně 3., před ním už byli pouze Glock a Ekström. "Problémem bylo, že jsem z boxové zídky nedostával žádné informace. Nevěděl jsem, jaká je naše aktuální pozice. Myslel jsem si, že bojuji o takové 9. nebo 10. místo. Nakonec se ke mě dostalo 'Jsi nejrychlejším jezdcem na trati, udržuj tuto rychlost'. Snažil jsem se jet opravdu bez chyb a neztrácet čas. Jak jsem ale dojel Ekströma, tak jsem ztratil auto při brzdách do vlásenky. Byla to moje chyba. Když jsem poprvé zajel do boxů na zastávku v boxech, byl jsem za Brunem Spenglerem. Tehdy jsem si uvědomil, že jsem bojoval o vítězství. Všechno z tohoto víkendu bylo pozitivní, až na těch 40 vteřin, kdy mi tým neřekl, v jaké jsme situaci a já se rozhodl jít do toho manévru," lituje zaváhání mladík ve službách Mercedesu.
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?