Scheider po dvou letech na podium

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 4. října 2013 17:28
Sdílej:

Timo Scheider pomohl Miku Rockenfellerovi v zisku jeho prvního titulu mistra DTM. V Zandvoortu se také poprvé po více než dvou letech postavil na podium.

Timo Scheider Rockenfellerovi pomohl. Němec měl tempo na to, aby bojoval dokonce o vítězství s Augusto Farfusem, jenže po druhé zastávce, když se objevil před Mikem Rockenfellerem, dostal od týmu pokyn, aby kolegu pustil. "Pomohl jsem Mikovi, to mě těší," říká dvojnásobný mistr DTM. "Mike si zasloužil vyhrát titul," těší se ze zisku titulu se svým kolegou. Také jeho vlastní výkon byl v Holandsku pozitivní: "V několika posledních závodech se u mě vršily technické a jiné problémy. Teď máme ale opět sebevědomí. To by nám mohlo vydržet až do konce sezony. Až v zimě člověk přemýšlí o celé sezoně. Proto je skvělé, že se nám povedlo oslavit tento úspěch." "Už by mě to bylo opravdu líto, kdybych nestál na podium ani na Zandvoortu. Už se šuškalo, že na to nemám. Zandvoort je jednoduše fantastiký okruh, bohužel se zdá, že už se sem DTM nevrátí. Já bych si však přál, abychom zde jezdili i dál. Držím pořadatelům palce," říká jezdec Audi, jenž řadí okruh mezi písečnými dunami po dlouhá léta mezi svůj oblíbený. Mistr DTM z let 2008 a 2009 nebyl na podiu od Lausitzringu v roce 2011, tedy něco málo přes dva roky (tehdy se jelo poblíž Drážďan v srpnu). Jeho výkon odcenil i šéf Audi, Dieter Gass: "Ani v roce 2012 neměl Timo dobrou sezonu, ale to bylo z jiných důvodů. My jako tým jsme udělali určité chyby, jako třeba letos na Hockenheimu, pak se také přidaly technické problémy, za které on nemohl. V Zandvoortu zajel opravdu výjimečný závod." Vloni se Timo na podium nedostal I díky 15 bodům Scheidera se Audi dostalo se ziskem 325 bodů před BMW (317 bodů) v hodnocení značek. Audi vede zásluhou týmu Phoenix (Rockenfeller/Molina) i mezi týmy. Tam má náskok na stáj RBM (Farfus/Hand) od BMW pouhé 3 body a 10 bodů na Mercedes HWA STIHL AMG (Wickens/Vietoris).
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?