Scheider po dvou letech na podium

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 4. října 2013 17:28
Sdílej:

Timo Scheider pomohl Miku Rockenfellerovi v zisku jeho prvního titulu mistra DTM. V Zandvoortu se také poprvé po více než dvou letech postavil na podium.

Timo Scheider Rockenfellerovi pomohl. Němec měl tempo na to, aby bojoval dokonce o vítězství s Augusto Farfusem, jenže po druhé zastávce, když se objevil před Mikem Rockenfellerem, dostal od týmu pokyn, aby kolegu pustil. "Pomohl jsem Mikovi, to mě těší," říká dvojnásobný mistr DTM. "Mike si zasloužil vyhrát titul," těší se ze zisku titulu se svým kolegou. Také jeho vlastní výkon byl v Holandsku pozitivní: "V několika posledních závodech se u mě vršily technické a jiné problémy. Teď máme ale opět sebevědomí. To by nám mohlo vydržet až do konce sezony. Až v zimě člověk přemýšlí o celé sezoně. Proto je skvělé, že se nám povedlo oslavit tento úspěch." "Už by mě to bylo opravdu líto, kdybych nestál na podium ani na Zandvoortu. Už se šuškalo, že na to nemám. Zandvoort je jednoduše fantastiký okruh, bohužel se zdá, že už se sem DTM nevrátí. Já bych si však přál, abychom zde jezdili i dál. Držím pořadatelům palce," říká jezdec Audi, jenž řadí okruh mezi písečnými dunami po dlouhá léta mezi svůj oblíbený. Mistr DTM z let 2008 a 2009 nebyl na podiu od Lausitzringu v roce 2011, tedy něco málo přes dva roky (tehdy se jelo poblíž Drážďan v srpnu). Jeho výkon odcenil i šéf Audi, Dieter Gass: "Ani v roce 2012 neměl Timo dobrou sezonu, ale to bylo z jiných důvodů. My jako tým jsme udělali určité chyby, jako třeba letos na Hockenheimu, pak se také přidaly technické problémy, za které on nemohl. V Zandvoortu zajel opravdu výjimečný závod." Vloni se Timo na podium nedostal I díky 15 bodům Scheidera se Audi dostalo se ziskem 325 bodů před BMW (317 bodů) v hodnocení značek. Audi vede zásluhou týmu Phoenix (Rockenfeller/Molina) i mezi týmy. Tam má náskok na stáj RBM (Farfus/Hand) od BMW pouhé 3 body a 10 bodů na Mercedes HWA STIHL AMG (Wickens/Vietoris).
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.