Scheider po dvou letech na podium

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 4. října 2013 17:28
Sdílej:

Timo Scheider pomohl Miku Rockenfellerovi v zisku jeho prvního titulu mistra DTM. V Zandvoortu se také poprvé po více než dvou letech postavil na podium.

Timo Scheider Rockenfellerovi pomohl. Němec měl tempo na to, aby bojoval dokonce o vítězství s Augusto Farfusem, jenže po druhé zastávce, když se objevil před Mikem Rockenfellerem, dostal od týmu pokyn, aby kolegu pustil. "Pomohl jsem Mikovi, to mě těší," říká dvojnásobný mistr DTM. "Mike si zasloužil vyhrát titul," těší se ze zisku titulu se svým kolegou. Také jeho vlastní výkon byl v Holandsku pozitivní: "V několika posledních závodech se u mě vršily technické a jiné problémy. Teď máme ale opět sebevědomí. To by nám mohlo vydržet až do konce sezony. Až v zimě člověk přemýšlí o celé sezoně. Proto je skvělé, že se nám povedlo oslavit tento úspěch." "Už by mě to bylo opravdu líto, kdybych nestál na podium ani na Zandvoortu. Už se šuškalo, že na to nemám. Zandvoort je jednoduše fantastiký okruh, bohužel se zdá, že už se sem DTM nevrátí. Já bych si však přál, abychom zde jezdili i dál. Držím pořadatelům palce," říká jezdec Audi, jenž řadí okruh mezi písečnými dunami po dlouhá léta mezi svůj oblíbený. Mistr DTM z let 2008 a 2009 nebyl na podiu od Lausitzringu v roce 2011, tedy něco málo přes dva roky (tehdy se jelo poblíž Drážďan v srpnu). Jeho výkon odcenil i šéf Audi, Dieter Gass: "Ani v roce 2012 neměl Timo dobrou sezonu, ale to bylo z jiných důvodů. My jako tým jsme udělali určité chyby, jako třeba letos na Hockenheimu, pak se také přidaly technické problémy, za které on nemohl. V Zandvoortu zajel opravdu výjimečný závod." Vloni se Timo na podium nedostal I díky 15 bodům Scheidera se Audi dostalo se ziskem 325 bodů před BMW (317 bodů) v hodnocení značek. Audi vede zásluhou týmu Phoenix (Rockenfeller/Molina) i mezi týmy. Tam má náskok na stáj RBM (Farfus/Hand) od BMW pouhé 3 body a 10 bodů na Mercedes HWA STIHL AMG (Wickens/Vietoris).
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.