Zandvoort:Farfus vyhrál,titul má Rockenffeler

Farfus, Augusto
Farfus, Augusto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 28. září 2013 10:41
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; Předposlední závod letošní sezony DTM se koná v Holandsku. Na dobře známém Zandvoortu, který leží na pobřeží moře hned vedle pláže, se jede v pískovcových dunách. Na okruhu se vyskytují spíše rychlé zatáčky a zvlášností je, že jezdci nesmí použít DRS.

Závod: Mike Rockenfeller dnes získal svůj první titul v DTM, i když ho v Holandsku porazil jeho rival v boji o titul, Augusto Farfus. Brazilec hned po startu před první zatáčkou přesprintoval Marca Wittmanna, který stál na pole position a v první části první stintu soupeřům ujížděl, když postupně navyšoval svoje vedení až na 4 sekundy.
Rockenfeller, který se se svoji Audi týmu Phoenix dostal ještě během prvního kola před Wittmanna na BMW týmu MTEK, využíval svých měkčích (Option) gum lépe a před koncem prvního stintu se dotáhl až těsně za Farfuse. Frafus zajel pro tvrdší gumy o dvě kola dříve než Rockenfeller a získal tím na Němce asi 2 sekundy. Pak už Rockenfeller po zbytek závodu nebyl schopen držet tempo s Farfusem a dokonce se před něj po druhých zastávkách v boxech dostal jeho týmový kolega, Timo Scheider.
Po asi dvou kolech však Timo Mika před sebe pustil a až do konce závodu mu kryl záda. Ke konci závodu jsme také mohli vidět kolizi mezi Jamiem Greenem a Dirkem Wernerem. Jezdec na Audi zezadu narazil do Němce a poslal ho do kačírku. Pro Tima Scheidera se jedná o první podium po více než dvou letech. Na konci závodu jsme také mohli vidět mohutný finiš v podání Mattiase Ekströma na Audi, který byl v jedné fázi závodu dokonce až poslední. Švéd si totiž nechal měkčí gumy až na poslední stint a mohli jsme tak vidět spoustu předjížděcích manévrů, když se během 10 kol posunul z 16. místa na 4. a jen po safety car fázi (1 kolo do cíle) předjel 3 jezdce (Handa, Tambaye a Wittmanna). Výsledky závodu: zde
Kvalifikace: Jezdec BMW Marco Wittmann získal svoji první pole position v DTM ve své kariéře. Nová posila BMW pro tuto sezonu nechala za svými zády oba uchazeče o titul, značkový kolega Farfus byl 2., lídr pořadí Rockenfeller 3.
23 letý Němec byl v Q3 až třetí nejrychlejší, takže v Q4 jel jako druhý, avšak jeho čas 1:30,894 min. zůstal nepřekonán. Po něm na trať vyráželi ještě Timo Scheider s Audi a již zmiňovaný Augusto Farfus. Jeho vítězství znamená mimo jiné i první kvalifikační vítězství pro tým MTEK, který rozšířil řady BMW před touto sezonou. Farfus zítra musí získat o 8 bodů víc než Rockenfeller, aby se o šampionovi DTM pro rok 2013 rozhodlo až na Hockenheimu. Druhé místo není špatná výchozí pozice. Jenže jezdec Audi je hned za ním, na třetím místě. Ze zadu ho bude podporovat jezdec továrního Abt Sportsline, Timo Scheider s RS5 DTM. Farfusův kolega z RBM, Joey Hand, se ukázal, když obsadil 5. místo, 6. byl člen týmu Rosberg, Filipe Albuquerque. V závěru Q3 se zdálo, že do Q4 míří Edoardo Mortara i Adrien Tambay (napovídaly tomu časy z prvních dvou sektorů), avšak oba ztratili v poslední třetině tratě dost času. To znamená, že Ital, který se letos trápí, vyrazí ze 7. pozice, Francouz z 9.
Tím však pomohli kolegovi od Audi, Rockenfellerovi, aby se udržel na pozici zajišťující postup do TOP4. Mezi obě Audi na chvostu TOP10 se vmísil ještě Timo Glock. Pro něj je 8. příčka nejlepším kvalifikačním výsledkem dosavadní kariéry v DTM - obě auta MTEKu byla poprvé v Q3. 10. byl Miguel Molina, který se v Q1 a Q2 zdál, že by mohl být ještě výše. Až 12. stojí Gary Paffett, je tedy nejlepším jezdcem Mercedesu, kterému kvalifikace vůbec nevyšla. 11 bude jeho rival v boji o titul například z roku 2004, Mattias Ekström s Audi. Zklamáním dopadla kvalifikace pro Bruno Spenglera, ten byl až 16., po přičtení penalizace dvou míst je z toho až 18. příčka. Z toho budou profitovat Vietoris a Green.
Výsledky kvalifikace: zde Výsledky volného tréninku: zde
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.