Scheider vzpomíná: Oscherslebenem to začalo

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 10. září 2013 20:36
Sdílej:

Na cestě za titulem v roce 2008 oslavil své vůbec první vítězství v DTM Timo Scheider na trati v Oscherslebenu. Vzpomínky na tento závod Němce i přes letošní až neuvěřitelně smolnou sezonu motivují.

Není bez zajímavosti, že Scheider vyhrál na Oscherslebenu svůj vůbec první závod. Také v obou svých mistrovských letech (2008 a 2009) si z tratě u německého Magdeburgu odvezl plný počet bodů. Letos se mu však tolik nedaří. Otázka: Timo, s jakými vzpomínkami přijíždíš na Oschersleben? Timo Scheider: Na trať Oschersleben mám opravdu vyjímečné vzpomínky. Den, kdy jsem zde vyhrál svůj první závod DTM, nikdy nezapomenu. Tehdy spadlo z mých ramen po tolika letech velké břemeno. Ten rok jsem také vyhrál svůj první titul. Jak vítězství zde, na Oscherslebenu, tak titul se opakoval o rok později. Pocit naplnění je na zdejší trati tudíž obrovský. O: Jak si trávil letní pauzu? TS: Snažil jsem se odpočívat, což velmi dobře šlo. Velmi jsem si užil jeden den, kdy jsem byl se svým inženýrem a mechanikem na lodi na Bodensee. Večer jsme potom zapili snad už konečně konec té smolné série, kterou procházíme. Timo v roce 2009 míří za druhým vítězstvím na Oscherslebenu i titulem O: Jak moc důležitá je z tvého pohledu týmová práce? TS: Pokud jsem se za ty rok v DTM něco naučil, pak je to to, že to jde jen společně. Vždy se to lehce říká, když stojíte na podium úplně uprostřed. Ale ještě víc rozhodující je řídit se tím i když se nedaří. Já jsem zažil obojí a vím, jaké to je po smolné sérii opět začít vítězit. Já i moji hoši [mechanici] jsme hodně motivovaní, abychom se opět dostali na špici. V posledních třech závodech chceme ukázat, že na to máme. O: Jako warm-up před závěrečnou částí sezony jsi absolvoval víkendovou 24 hodinovku na Nürburgringu. Jaké to je, jet na tom okruhu? TS: To budu schopný zodpovědět až po čase, naštěstí jsem se na ten závod dobře připravil. Byla to každopádně skvělá zkušenost a navíc posloužila dobré věci (vítěžek ze závodu putoval na konto dobročinné organizace pečující o handicapované děti, pozn. red.). Já takové akce již dlouhou dobu podporuji. Potkali jsme se tam se spoustou dětí a podařilo se nám vyjezdit i dost finančních prostředků. Ty děti potřebují pomoc.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.