Scheider vzpomíná: Oscherslebenem to začalo

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 10. září 2013 20:36
Sdílej:

Na cestě za titulem v roce 2008 oslavil své vůbec první vítězství v DTM Timo Scheider na trati v Oscherslebenu. Vzpomínky na tento závod Němce i přes letošní až neuvěřitelně smolnou sezonu motivují.

Není bez zajímavosti, že Scheider vyhrál na Oscherslebenu svůj vůbec první závod. Také v obou svých mistrovských letech (2008 a 2009) si z tratě u německého Magdeburgu odvezl plný počet bodů. Letos se mu však tolik nedaří. Otázka: Timo, s jakými vzpomínkami přijíždíš na Oschersleben? Timo Scheider: Na trať Oschersleben mám opravdu vyjímečné vzpomínky. Den, kdy jsem zde vyhrál svůj první závod DTM, nikdy nezapomenu. Tehdy spadlo z mých ramen po tolika letech velké břemeno. Ten rok jsem také vyhrál svůj první titul. Jak vítězství zde, na Oscherslebenu, tak titul se opakoval o rok později. Pocit naplnění je na zdejší trati tudíž obrovský. O: Jak si trávil letní pauzu? TS: Snažil jsem se odpočívat, což velmi dobře šlo. Velmi jsem si užil jeden den, kdy jsem byl se svým inženýrem a mechanikem na lodi na Bodensee. Večer jsme potom zapili snad už konečně konec té smolné série, kterou procházíme. Timo v roce 2009 míří za druhým vítězstvím na Oscherslebenu i titulem O: Jak moc důležitá je z tvého pohledu týmová práce? TS: Pokud jsem se za ty rok v DTM něco naučil, pak je to to, že to jde jen společně. Vždy se to lehce říká, když stojíte na podium úplně uprostřed. Ale ještě víc rozhodující je řídit se tím i když se nedaří. Já jsem zažil obojí a vím, jaké to je po smolné sérii opět začít vítězit. Já i moji hoši [mechanici] jsme hodně motivovaní, abychom se opět dostali na špici. V posledních třech závodech chceme ukázat, že na to máme. O: Jako warm-up před závěrečnou částí sezony jsi absolvoval víkendovou 24 hodinovku na Nürburgringu. Jaké to je, jet na tom okruhu? TS: To budu schopný zodpovědět až po čase, naštěstí jsem se na ten závod dobře připravil. Byla to každopádně skvělá zkušenost a navíc posloužila dobré věci (vítěžek ze závodu putoval na konto dobročinné organizace pečující o handicapované děti, pozn. red.). Já takové akce již dlouhou dobu podporuji. Potkali jsme se tam se spoustou dětí a podařilo se nám vyjezdit i dost finančních prostředků. Ty děti potřebují pomoc.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.