Spengler a BMW pobouřeni chováním Audi

Spengler, Bruno
Spengler, Bruno, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 19. srpna 2013 18:05
Sdílej:

Jezdec značky BMW, Bruno Spengler, je pobouřen chováním Audi na trati poté, co ve druhém závodu po sobě skončil mimo body poté, co kolidoval s jezdcem Audi. To umožnilo Miku Rockenfellerovi vypracovat si velký náskok na čele šampionátu.

Bruno Spengler se kvalifikoval v Německu jako 9., ale v závodu byl klasifikován až jako 14. Mohly za to dvě nehody v průběhu závodu, které zapříčinily fakt, že úřadující šampion DTM jel většinu času s poškozeným autem. K první nehodě došlo v prvním kole závodu v nájezdu do 1. zatáčky, další s Filipem Albuquerquem následovala na vjezdu do zatáčky číslo 2. "Více méně dnes do mě každé Audi narazilo. Auto bylo poměrně dost poškozeno hned po prvním kole na levé straně. Neříkám, že to byl úmysl, ale tohle jsou prostě fakta," poukazuje na nehody s jezdci Audi Spengler. "Opět to bylo velmi agresivní, něco jako závody vozů Stock. Abych byl upřímný, myslím si, že tohle už bylo trošku přespříliš. Je to už podruhé za sebou, co jsem dojel s půlkou auta. Vítězství v šampionátu už se zdá být velmi obtížné. O něm už uvažuji pouze v pozadí. Mým cílem je teď prostě vyhrávat závody," říká jezdec, který se díky dvěma nulám z Ruska a Německa propadl v šampionátu na 4. místo, 39 bodů za Rockenfellera. Vzpomínáte ještě jak vloni Tomczyk "odstranil" Paffetta v Holandsku a nepřímo tak pomohl značkovému kolegovi Spenglerovi k titulu? Letos se, alespoň podle BMW, spojilo Audi a chce pomoci Rockenfellerovi... Jens Marquardt, sportovní šéf BMW, souhlasí se svým jezdcem: "Brunovi se to stalo už podruhé za sebou. Už dvakrát po sobě byl vytlačen a bylo do něj tvrdě naraženo. Pokud se podíváte na auto z blízka, visí z něj tolik věcí... Opravdu ho [Audi] zničila. Podívejte se třeba na levý panel před zadním kolem, asi jeho poslední čtvrtinu, to je aerodynamicky velmi důležitá část auta, proto ji trefili. Neřekl bych, že to byl úmysl, řekl bych, že v DTM se to stává. Ale otázkou je, je vždy zapotřebí jet takto tvrdě? Jasně, vždy můžete říct, že kolem bylo osm jezdců a tím pravděpodobnost nehody roste. Ale neměli byste takto jezdit, abyste tím poškodili soupeře."
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.