ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se k šestému závodu sezony sjelo do Ruska, na novém okruhu Moskow Raceway změří své síly značky Audi, BMW a Mercedes Benz. Kdo získá vítězství poté, co jsme se na Norisringu vítěze, podle oficiálních výsledků, nedočkali?
Závod:
Mike Rockenfeller díky dnešnímu výsledku získává v hodnocení šampionátu velký náskok, protože jeho hlavní rival v boji o titul, Bruno Spengler, tentokrát vyšel bodově naprázdno. Jezdec týmu Schnitzer byl totiž již ve 4. kole roztočen do hodin po kolizi v zatáčce číslo 1 s kolegou Rockenfellera od týmu Phoenix, Miguelem Molinou. V té době jel na 8. místě.
Zatímco Molina musel ze závodu pro poškození vozu RS5 DTM odstoupit, Spengler se svojí poškozenou M3 DTM pokračoval až na chvostu pole do cíle závodu. Dlouho byl v čele závodu Rockenfeller, který dokázal ujet na měkčí směsi 44 okruhů. Po zastávce v boxech se však Mike propadl za značkového kolegu Ekströma, který stavěl dříve v závodu. Před svou zastávkou byl totiž 'Rocky' zdržován provozem na krátké trati.
Ekström, který už ale i díky vyloučení na Norisringu nemá šanci na titul, vypadal na to, že by byl schopný vyhrát závod, jenže v polovině jeho druhého stintu časy na kolo poklesly natolik, že to vypadalo, že se po své zastávce vrátí až za lídra šampionátu. A to se také stalo, Mattias se po své druhé zastávce vrátil těsně za Němce a za ním dojel do cíle.
Rockenfellerovi třetí vítězství v DTM v jeho kariéře zajistilo 27 bodové vedení v šampionátu před Spenglerem, o dalších 10 bodů zpět je Paffett. Ten byl dnes nejlépe postaveným jezdcem Mercedesu v závodu. Brit v barvách továrního týmu HWA předvedl jeden z mála předjížděcích manévrů, které mohli fanoušci poblíž Moskvy vidět, když předjel Greena na Audi.
Green dnes také nejel špatně, nicméně i díky zmíněnému manévru dojel na 6. pozici. Zkraje druhého stintu jel na trati těsně za Ekströmem, v průběhu však tempo s dvojnásobným mistrem neudržel. Před dvojici Paffett-Green se dostal Adrien Tambay s RS5 DTM týmu Abt. Francouz ujel největší počet kol na jedné sadě gum - 56 okruhů na měkké směsi!
Díky zvolené strategii extrémně dlouhého prvního stintu měl Adrien volnou trať a mohl se posouvat pořadím vzhůru. Odměnou mu bylo 4. místo v cíli po startu z 12. příčky. Po své poslední zastávce se vrátil jen těsně za dobře jedoucího Farfuse, Tambay tři kola před koncem závodu na Brazilce zaútočil v nájezdu na cílovou rovinku, avšak Augusto poslední pódiovou pozici uhájil. Dnes byl nejlepším jezdcem BMW.
Body ještě získali Joey Hand, Dirk Werner, Timo Scheider a Christian Vietoris. Po problémech s řízením způsobených kolizemi s Danielem Juncadelloou, Marco Wittmannem a Martinem Tomczykem musel odstoupit Edoardo Mortara.
Výsledky závodu: zde
Kvalifikace:
Mike Rockenfeller si připsal již druhé kvalifikační vítězství sezony poté, co byla kvalifikace kvůli velmi bizarnímu důvodu poněkud kratší. Průběžný lídr klasifikace DTM byl v závěrečné čtvrté části kvalifikace rychlejší než Mattias Ekström, Augusto Farfus a Bruno Spengler.
Nicméně krátce před začátkem čtvrté části kvalifikace byl vzdušný prostor nad okruhem uzavřen, protože přelétal soukromý jet ruského prezidenta, Vladimira Putina. To znamenalo, že by v případě nutnosti během kvalifikačního rozstřelu nemohl vzlétnout vrtulník letecké záchranné služby.
Vzhledem k tomu, že se o tomto přeletu vědělo již dvě hodiny dopředu, tak se komisaři rozhodli zrušit Q4 a první dvě řady obsadit dle výsledků z Q3. Za nejlepší čtyřkou se spolu do třetí řady postaví Jamie Green a vítěz Q2, Dirk Werner. Dále budou Gary Paffett a Pascal Wehrlein.
Pascal původně neprošel sítem druhé části, protože byl až třináctý, ale brzy se ukázalo, že se jedná o chybu v časomíře. To, že postupuje do třetí části se dozvěděl, až už byla v běhu.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.