ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se k šestému závodu sezony sjelo do Ruska, na novém okruhu Moskow Raceway změří své síly značky Audi, BMW a Mercedes Benz. Kdo získá vítězství poté, co jsme se na Norisringu vítěze, podle oficiálních výsledků, nedočkali?
Závod:
Mike Rockenfeller díky dnešnímu výsledku získává v hodnocení šampionátu velký náskok, protože jeho hlavní rival v boji o titul, Bruno Spengler, tentokrát vyšel bodově naprázdno. Jezdec týmu Schnitzer byl totiž již ve 4. kole roztočen do hodin po kolizi v zatáčce číslo 1 s kolegou Rockenfellera od týmu Phoenix, Miguelem Molinou. V té době jel na 8. místě.
Zatímco Molina musel ze závodu pro poškození vozu RS5 DTM odstoupit, Spengler se svojí poškozenou M3 DTM pokračoval až na chvostu pole do cíle závodu. Dlouho byl v čele závodu Rockenfeller, který dokázal ujet na měkčí směsi 44 okruhů. Po zastávce v boxech se však Mike propadl za značkového kolegu Ekströma, který stavěl dříve v závodu. Před svou zastávkou byl totiž 'Rocky' zdržován provozem na krátké trati.
Ekström, který už ale i díky vyloučení na Norisringu nemá šanci na titul, vypadal na to, že by byl schopný vyhrát závod, jenže v polovině jeho druhého stintu časy na kolo poklesly natolik, že to vypadalo, že se po své zastávce vrátí až za lídra šampionátu. A to se také stalo, Mattias se po své druhé zastávce vrátil těsně za Němce a za ním dojel do cíle.
Rockenfellerovi třetí vítězství v DTM v jeho kariéře zajistilo 27 bodové vedení v šampionátu před Spenglerem, o dalších 10 bodů zpět je Paffett. Ten byl dnes nejlépe postaveným jezdcem Mercedesu v závodu. Brit v barvách továrního týmu HWA předvedl jeden z mála předjížděcích manévrů, které mohli fanoušci poblíž Moskvy vidět, když předjel Greena na Audi.
Green dnes také nejel špatně, nicméně i díky zmíněnému manévru dojel na 6. pozici. Zkraje druhého stintu jel na trati těsně za Ekströmem, v průběhu však tempo s dvojnásobným mistrem neudržel. Před dvojici Paffett-Green se dostal Adrien Tambay s RS5 DTM týmu Abt. Francouz ujel největší počet kol na jedné sadě gum - 56 okruhů na měkké směsi!
Díky zvolené strategii extrémně dlouhého prvního stintu měl Adrien volnou trať a mohl se posouvat pořadím vzhůru. Odměnou mu bylo 4. místo v cíli po startu z 12. příčky. Po své poslední zastávce se vrátil jen těsně za dobře jedoucího Farfuse, Tambay tři kola před koncem závodu na Brazilce zaútočil v nájezdu na cílovou rovinku, avšak Augusto poslední pódiovou pozici uhájil. Dnes byl nejlepším jezdcem BMW.
Body ještě získali Joey Hand, Dirk Werner, Timo Scheider a Christian Vietoris. Po problémech s řízením způsobených kolizemi s Danielem Juncadelloou, Marco Wittmannem a Martinem Tomczykem musel odstoupit Edoardo Mortara.
Výsledky závodu: zde
Kvalifikace:
Mike Rockenfeller si připsal již druhé kvalifikační vítězství sezony poté, co byla kvalifikace kvůli velmi bizarnímu důvodu poněkud kratší. Průběžný lídr klasifikace DTM byl v závěrečné čtvrté části kvalifikace rychlejší než Mattias Ekström, Augusto Farfus a Bruno Spengler.
Nicméně krátce před začátkem čtvrté části kvalifikace byl vzdušný prostor nad okruhem uzavřen, protože přelétal soukromý jet ruského prezidenta, Vladimira Putina. To znamenalo, že by v případě nutnosti během kvalifikačního rozstřelu nemohl vzlétnout vrtulník letecké záchranné služby.
Vzhledem k tomu, že se o tomto přeletu vědělo již dvě hodiny dopředu, tak se komisaři rozhodli zrušit Q4 a první dvě řady obsadit dle výsledků z Q3. Za nejlepší čtyřkou se spolu do třetí řady postaví Jamie Green a vítěz Q2, Dirk Werner. Dále budou Gary Paffett a Pascal Wehrlein.
Pascal původně neprošel sítem druhé části, protože byl až třináctý, ale brzy se ukázalo, že se jedná o chybu v časomíře. To, že postupuje do třetí části se dozvěděl, až už byla v běhu.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?