ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se k šestému závodu sezony sjelo do Ruska, na novém okruhu Moskow Raceway změří své síly značky Audi, BMW a Mercedes Benz. Kdo získá vítězství poté, co jsme se na Norisringu vítěze, podle oficiálních výsledků, nedočkali?
Závod:
Mike Rockenfeller díky dnešnímu výsledku získává v hodnocení šampionátu velký náskok, protože jeho hlavní rival v boji o titul, Bruno Spengler, tentokrát vyšel bodově naprázdno. Jezdec týmu Schnitzer byl totiž již ve 4. kole roztočen do hodin po kolizi v zatáčce číslo 1 s kolegou Rockenfellera od týmu Phoenix, Miguelem Molinou. V té době jel na 8. místě.
Zatímco Molina musel ze závodu pro poškození vozu RS5 DTM odstoupit, Spengler se svojí poškozenou M3 DTM pokračoval až na chvostu pole do cíle závodu. Dlouho byl v čele závodu Rockenfeller, který dokázal ujet na měkčí směsi 44 okruhů. Po zastávce v boxech se však Mike propadl za značkového kolegu Ekströma, který stavěl dříve v závodu. Před svou zastávkou byl totiž 'Rocky' zdržován provozem na krátké trati.
Ekström, který už ale i díky vyloučení na Norisringu nemá šanci na titul, vypadal na to, že by byl schopný vyhrát závod, jenže v polovině jeho druhého stintu časy na kolo poklesly natolik, že to vypadalo, že se po své zastávce vrátí až za lídra šampionátu. A to se také stalo, Mattias se po své druhé zastávce vrátil těsně za Němce a za ním dojel do cíle.
Rockenfellerovi třetí vítězství v DTM v jeho kariéře zajistilo 27 bodové vedení v šampionátu před Spenglerem, o dalších 10 bodů zpět je Paffett. Ten byl dnes nejlépe postaveným jezdcem Mercedesu v závodu. Brit v barvách továrního týmu HWA předvedl jeden z mála předjížděcích manévrů, které mohli fanoušci poblíž Moskvy vidět, když předjel Greena na Audi.
Green dnes také nejel špatně, nicméně i díky zmíněnému manévru dojel na 6. pozici. Zkraje druhého stintu jel na trati těsně za Ekströmem, v průběhu však tempo s dvojnásobným mistrem neudržel. Před dvojici Paffett-Green se dostal Adrien Tambay s RS5 DTM týmu Abt. Francouz ujel největší počet kol na jedné sadě gum - 56 okruhů na měkké směsi!
Díky zvolené strategii extrémně dlouhého prvního stintu měl Adrien volnou trať a mohl se posouvat pořadím vzhůru. Odměnou mu bylo 4. místo v cíli po startu z 12. příčky. Po své poslední zastávce se vrátil jen těsně za dobře jedoucího Farfuse, Tambay tři kola před koncem závodu na Brazilce zaútočil v nájezdu na cílovou rovinku, avšak Augusto poslední pódiovou pozici uhájil. Dnes byl nejlepším jezdcem BMW.
Body ještě získali Joey Hand, Dirk Werner, Timo Scheider a Christian Vietoris. Po problémech s řízením způsobených kolizemi s Danielem Juncadelloou, Marco Wittmannem a Martinem Tomczykem musel odstoupit Edoardo Mortara.
Výsledky závodu: zde
Kvalifikace:
Mike Rockenfeller si připsal již druhé kvalifikační vítězství sezony poté, co byla kvalifikace kvůli velmi bizarnímu důvodu poněkud kratší. Průběžný lídr klasifikace DTM byl v závěrečné čtvrté části kvalifikace rychlejší než Mattias Ekström, Augusto Farfus a Bruno Spengler.
Nicméně krátce před začátkem čtvrté části kvalifikace byl vzdušný prostor nad okruhem uzavřen, protože přelétal soukromý jet ruského prezidenta, Vladimira Putina. To znamenalo, že by v případě nutnosti během kvalifikačního rozstřelu nemohl vzlétnout vrtulník letecké záchranné služby.
Vzhledem k tomu, že se o tomto přeletu vědělo již dvě hodiny dopředu, tak se komisaři rozhodli zrušit Q4 a první dvě řady obsadit dle výsledků z Q3. Za nejlepší čtyřkou se spolu do třetí řady postaví Jamie Green a vítěz Q2, Dirk Werner. Dále budou Gary Paffett a Pascal Wehrlein.
Pascal původně neprošel sítem druhé části, protože byl až třináctý, ale brzy se ukázalo, že se jedná o chybu v časomíře. To, že postupuje do třetí části se dozvěděl, až už byla v běhu.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.