ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se k šestému závodu sezony sjelo do Ruska, na novém okruhu Moskow Raceway změří své síly značky Audi, BMW a Mercedes Benz. Kdo získá vítězství poté, co jsme se na Norisringu vítěze, podle oficiálních výsledků, nedočkali?
Závod:
Mike Rockenfeller díky dnešnímu výsledku získává v hodnocení šampionátu velký náskok, protože jeho hlavní rival v boji o titul, Bruno Spengler, tentokrát vyšel bodově naprázdno. Jezdec týmu Schnitzer byl totiž již ve 4. kole roztočen do hodin po kolizi v zatáčce číslo 1 s kolegou Rockenfellera od týmu Phoenix, Miguelem Molinou. V té době jel na 8. místě.
Zatímco Molina musel ze závodu pro poškození vozu RS5 DTM odstoupit, Spengler se svojí poškozenou M3 DTM pokračoval až na chvostu pole do cíle závodu. Dlouho byl v čele závodu Rockenfeller, který dokázal ujet na měkčí směsi 44 okruhů. Po zastávce v boxech se však Mike propadl za značkového kolegu Ekströma, který stavěl dříve v závodu. Před svou zastávkou byl totiž 'Rocky' zdržován provozem na krátké trati.
Ekström, který už ale i díky vyloučení na Norisringu nemá šanci na titul, vypadal na to, že by byl schopný vyhrát závod, jenže v polovině jeho druhého stintu časy na kolo poklesly natolik, že to vypadalo, že se po své zastávce vrátí až za lídra šampionátu. A to se také stalo, Mattias se po své druhé zastávce vrátil těsně za Němce a za ním dojel do cíle.
Rockenfellerovi třetí vítězství v DTM v jeho kariéře zajistilo 27 bodové vedení v šampionátu před Spenglerem, o dalších 10 bodů zpět je Paffett. Ten byl dnes nejlépe postaveným jezdcem Mercedesu v závodu. Brit v barvách továrního týmu HWA předvedl jeden z mála předjížděcích manévrů, které mohli fanoušci poblíž Moskvy vidět, když předjel Greena na Audi.
Green dnes také nejel špatně, nicméně i díky zmíněnému manévru dojel na 6. pozici. Zkraje druhého stintu jel na trati těsně za Ekströmem, v průběhu však tempo s dvojnásobným mistrem neudržel. Před dvojici Paffett-Green se dostal Adrien Tambay s RS5 DTM týmu Abt. Francouz ujel největší počet kol na jedné sadě gum - 56 okruhů na měkké směsi!
Díky zvolené strategii extrémně dlouhého prvního stintu měl Adrien volnou trať a mohl se posouvat pořadím vzhůru. Odměnou mu bylo 4. místo v cíli po startu z 12. příčky. Po své poslední zastávce se vrátil jen těsně za dobře jedoucího Farfuse, Tambay tři kola před koncem závodu na Brazilce zaútočil v nájezdu na cílovou rovinku, avšak Augusto poslední pódiovou pozici uhájil. Dnes byl nejlepším jezdcem BMW.
Body ještě získali Joey Hand, Dirk Werner, Timo Scheider a Christian Vietoris. Po problémech s řízením způsobených kolizemi s Danielem Juncadelloou, Marco Wittmannem a Martinem Tomczykem musel odstoupit Edoardo Mortara.
Výsledky závodu: zde
Kvalifikace:
Mike Rockenfeller si připsal již druhé kvalifikační vítězství sezony poté, co byla kvalifikace kvůli velmi bizarnímu důvodu poněkud kratší. Průběžný lídr klasifikace DTM byl v závěrečné čtvrté části kvalifikace rychlejší než Mattias Ekström, Augusto Farfus a Bruno Spengler.
Nicméně krátce před začátkem čtvrté části kvalifikace byl vzdušný prostor nad okruhem uzavřen, protože přelétal soukromý jet ruského prezidenta, Vladimira Putina. To znamenalo, že by v případě nutnosti během kvalifikačního rozstřelu nemohl vzlétnout vrtulník letecké záchranné služby.
Vzhledem k tomu, že se o tomto přeletu vědělo již dvě hodiny dopředu, tak se komisaři rozhodli zrušit Q4 a první dvě řady obsadit dle výsledků z Q3. Za nejlepší čtyřkou se spolu do třetí řady postaví Jamie Green a vítěz Q2, Dirk Werner. Dále budou Gary Paffett a Pascal Wehrlein.
Pascal původně neprošel sítem druhé části, protože byl až třináctý, ale brzy se ukázalo, že se jedná o chybu v časomíře. To, že postupuje do třetí části se dozvěděl, až už byla v běhu.
Výsledky kvalifikace: zde
Výsledky volného tréninku: zde
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.