Moskva: Audi má double, Rocky zvyšuje vedení

Rockenfeller, Mike
Rockenfeller, Mike, foto: dtm.de
iM2 3. srpna 2013 10:45
Sdílej:

ZÁVODNÍ VÍKEND; DTM se k šestému závodu sezony sjelo do Ruska, na novém okruhu Moskow Raceway změří své síly značky Audi, BMW a Mercedes Benz. Kdo získá vítězství poté, co jsme se na Norisringu vítěze, podle oficiálních výsledků, nedočkali?

Závod:

Mike Rockenfeller díky dnešnímu výsledku získává v hodnocení šampionátu velký náskok, protože jeho hlavní rival v boji o titul, Bruno Spengler, tentokrát vyšel bodově naprázdno. Jezdec týmu Schnitzer byl totiž již ve 4. kole roztočen do hodin po kolizi v zatáčce číslo 1 s kolegou Rockenfellera od týmu Phoenix, Miguelem Molinou. V té době jel na 8. místě.

Zatímco Molina musel ze závodu pro poškození vozu RS5 DTM odstoupit, Spengler se svojí poškozenou M3 DTM pokračoval až na chvostu pole do cíle závodu. Dlouho byl v čele závodu Rockenfeller, který dokázal ujet na měkčí směsi 44 okruhů. Po zastávce v boxech se však Mike propadl za značkového kolegu Ekströma, který stavěl dříve v závodu. Před svou zastávkou byl totiž 'Rocky' zdržován provozem na krátké trati.

Ekström, který už ale i díky vyloučení na Norisringu nemá šanci na titul, vypadal na to, že by byl schopný vyhrát závod, jenže v polovině jeho druhého stintu časy na kolo poklesly natolik, že to vypadalo, že se po své zastávce vrátí až za lídra šampionátu. A to se také stalo, Mattias se po své druhé zastávce vrátil těsně za Němce a za ním dojel do cíle.

Rockenfellerovi třetí vítězství v DTM v jeho kariéře zajistilo 27 bodové vedení v šampionátu před Spenglerem, o dalších 10 bodů zpět je Paffett. Ten byl dnes nejlépe postaveným jezdcem Mercedesu v závodu. Brit v barvách továrního týmu HWA předvedl jeden z mála předjížděcích manévrů, které mohli fanoušci poblíž Moskvy vidět, když předjel Greena na Audi.

Green dnes také nejel špatně, nicméně i díky zmíněnému manévru dojel na 6. pozici. Zkraje druhého stintu jel na trati těsně za Ekströmem, v průběhu však tempo s dvojnásobným mistrem neudržel. Před dvojici Paffett-Green se dostal Adrien Tambay s RS5 DTM týmu Abt. Francouz ujel největší počet kol na jedné sadě gum - 56 okruhů na měkké směsi!

Díky zvolené strategii extrémně dlouhého prvního stintu měl Adrien volnou trať a mohl se posouvat pořadím vzhůru. Odměnou mu bylo 4. místo v cíli po startu z 12. příčky. Po své poslední zastávce se vrátil jen těsně za dobře jedoucího Farfuse, Tambay tři kola před koncem závodu na Brazilce zaútočil v nájezdu na cílovou rovinku, avšak Augusto poslední pódiovou pozici uhájil. Dnes byl nejlepším jezdcem BMW.

Body ještě získali Joey Hand, Dirk Werner, Timo Scheider a Christian Vietoris. Po problémech s řízením způsobených kolizemi s Danielem Juncadelloou, Marco Wittmannem a Martinem Tomczykem musel odstoupit Edoardo Mortara.

Výsledky závodu: zde

Kvalifikace:

Mike Rockenfeller si připsal již druhé kvalifikační vítězství sezony poté, co byla kvalifikace kvůli velmi bizarnímu důvodu poněkud kratší. Průběžný lídr klasifikace DTM byl v závěrečné čtvrté části kvalifikace rychlejší než Mattias Ekström, Augusto Farfus a Bruno Spengler.

Nicméně krátce před začátkem čtvrté části kvalifikace byl vzdušný prostor nad okruhem uzavřen, protože přelétal soukromý jet ruského prezidenta, Vladimira Putina. To znamenalo, že by v případě nutnosti během kvalifikačního rozstřelu nemohl vzlétnout vrtulník letecké záchranné služby.

Vzhledem k tomu, že se o tomto přeletu vědělo již dvě hodiny dopředu, tak se komisaři rozhodli zrušit Q4 a první dvě řady obsadit dle výsledků z Q3. Za nejlepší čtyřkou se spolu do třetí řady postaví Jamie Green a vítěz Q2, Dirk Werner. Dále budou Gary Paffett a Pascal Wehrlein.

Pascal původně neprošel sítem druhé části, protože byl až třináctý, ale brzy se ukázalo, že se jedná o chybu v časomíře. To, že postupuje do třetí části se dozvěděl, až už byla v běhu.

Výsledky kvalifikace: zde

Výsledky volného tréninku: zde

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?