Jezdec BMW, Augusto Farfus, se nechal slyšet, že jej propad jeho formy, které následoval po smolném závodu na Brands Hatch, neznepokojuje.
Jezdec týmu RBM BMW vyhrál úvodní podnik na Hockenheimu a ve Velké Británii se kvalifikoval jako druhý. Jenže v závodu, který měl rozjetý minimálně na stupně vítězů, jej zradila technika. Od té doby získal Brazilec pouhých 8 bodů – všechny v Rakousku. Augusto Farfus je pochopitelně zklamaný, protože vstup do sezony sliboval mnohé…
Současná situace ho však nevyvádí z míry a podle jezdcových slov je to [propady formy] součást motorsportu. „Pochopitelně, že mě mrzí, že můj dobrý start do sezony už nepokračuje. Na Lausitzringu nám trošku chyběla rychlost, navíc penalizace pěti míst na startu také nepomohla. V prvním kole jsem se navíc propadl téměř na poslední místo, nakonec jsem dokázal získat ztracené příčky zpět a byl 12.
12. místo sice není výsledek, který byste chtěli, ale pokud přihlédneme k závodní rychlosti, tak ta byla dobrá. Neznepokojuje mě to, rychlost mám a také si věřím. Prostě i v motorsportu máte občas špatné víkendy,“ je názor pilota.
Na začátku sezony byl Farfus favoritem na titul i podle názoru experta ARD a bývalého pilota DTM, Manuela Reutera. Pak ale přišly problémy...
Podle Farfuse za další nepovedený víkend na Norisringu, kde na vítěze ztratil kolo, může špatné nastavení, které se společně s týmem RBM rozhodl pro městskou trať zvolit. Rozhodně bychom za tím však neměli hledat chybějící rychlost vozů BMW. „Na Norisringu mi to nesedlo, prostě jsem nebyl schopný nalézt ten správný set-up, abych byl schopný zajet perfektní kolo.
Musíme být upřímní a přiznat si, že jsme zvolili špatné nastavení a s ním jsme nemohli na nejlepší ani pomýšlet. Týmu RBM bych však udělil z 10 bodů 10. Ve zbytku sezony bychom měli být opět v čele startovního roštu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.