Jezdec BMW, Augusto Farfus, se nechal slyšet, že jej propad jeho formy, které následoval po smolném závodu na Brands Hatch, neznepokojuje.
Jezdec týmu RBM BMW vyhrál úvodní podnik na Hockenheimu a ve Velké Británii se kvalifikoval jako druhý. Jenže v závodu, který měl rozjetý minimálně na stupně vítězů, jej zradila technika. Od té doby získal Brazilec pouhých 8 bodů – všechny v Rakousku. Augusto Farfus je pochopitelně zklamaný, protože vstup do sezony sliboval mnohé…
Současná situace ho však nevyvádí z míry a podle jezdcových slov je to [propady formy] součást motorsportu. „Pochopitelně, že mě mrzí, že můj dobrý start do sezony už nepokračuje. Na Lausitzringu nám trošku chyběla rychlost, navíc penalizace pěti míst na startu také nepomohla. V prvním kole jsem se navíc propadl téměř na poslední místo, nakonec jsem dokázal získat ztracené příčky zpět a byl 12.
12. místo sice není výsledek, který byste chtěli, ale pokud přihlédneme k závodní rychlosti, tak ta byla dobrá. Neznepokojuje mě to, rychlost mám a také si věřím. Prostě i v motorsportu máte občas špatné víkendy,“ je názor pilota.
Na začátku sezony byl Farfus favoritem na titul i podle názoru experta ARD a bývalého pilota DTM, Manuela Reutera. Pak ale přišly problémy...
Podle Farfuse za další nepovedený víkend na Norisringu, kde na vítěze ztratil kolo, může špatné nastavení, které se společně s týmem RBM rozhodl pro městskou trať zvolit. Rozhodně bychom za tím však neměli hledat chybějící rychlost vozů BMW. „Na Norisringu mi to nesedlo, prostě jsem nebyl schopný nalézt ten správný set-up, abych byl schopný zajet perfektní kolo.
Musíme být upřímní a přiznat si, že jsme zvolili špatné nastavení a s ním jsme nemohli na nejlepší ani pomýšlet. Týmu RBM bych však udělil z 10 bodů 10. Ve zbytku sezony bychom měli být opět v čele startovního roštu.“
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?