Martin Tomczyk cítí, že si z loňského závodu na Norisringu odnesl lekci, která mu může třeba už letos pomoci.
Jen pro připomenutí, Martin Tomczyk vedl vloni po většinu závodu, ale v posledním kole jej o vedení obral tehdy ještě za Mercedes startující Jamie Green. Předjížděcí manévr se navíc Britovi, který tím získal svoje 4 vítězství na této specifické trati, povedl dokonce až v poslední zatáčce. V cíli měl náskok 0,6s!
Tomczyk připustil, že jej loňský výsledek hodně zklamal – není se čemu divit, nejenže ztratil svoje „domácí“ vítězství, ale také promarnil šanci vyhrát pro BMW nedaleko od Mnichova. Jezdec ale před letošním závodem říká, že mu to alespoň dodává extra motivaci pro letošní rok.
„Pokud se týká loňského roku, pochopitelně to nebylo nic příjemného být předjet v poslední zatáčce, to teda rozhodně ne. Jenže prohry jsou stejnou součástí motorsportu jako výhry. Z loňského závodu jsem si odnesl lekci, ze které jsem se poučil,“ říká pilot týmu RMG.
Tomczyk dále serveru TouringCarTimes prozradil, že jeho série špatných výsledků, která začala vloni v srpnu a během níž nezískal ani jeden bod, je odlišná od té, kterou zažil v roce 2005. Tehdy nedokázal bodovat v 7 z 10 závodů sezony.
V roce 2011 získal Martin titul, od poloviny loňské se ale trápí
„Tohle je nejdelší úsek, kdy vycházím bodově naprázdno. Něco podobného jsem zažil i v roce 2005. Od té doby se mi ale povedlo stát se šampionem DTM a momentálně jsem v jiné situaci – mám více zkušeností a jiná očekávání.
Na Lausitzringu jsme měli rychlost, bohužel jsme zatím letos neměli potřebné štěstí k tomu, aby se nám podařilo potenciál vozu přetavit v bodovaný výsledek. Je frustrující vidět, čeho všeho by člověk mohl dosáhnout, kdyby neměl takovou smůlu – navíc nezaviněnou vlastními chybami.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.