Martin Tomczyk se z Norisringu 2012 poučil

Tomczyk, Martin
Tomczyk, Martin, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 11. července 2013 17:32
Sdílej:

Martin Tomczyk cítí, že si z loňského závodu na Norisringu odnesl lekci, která mu může třeba už letos pomoci.

Jen pro připomenutí, Martin Tomczyk vedl vloni po většinu závodu, ale v posledním kole jej o vedení obral tehdy ještě za Mercedes startující Jamie Green. Předjížděcí manévr se navíc Britovi, který tím získal svoje 4 vítězství na této specifické trati, povedl dokonce až v poslední zatáčce. V cíli měl náskok 0,6s!

Tomczyk připustil, že jej loňský výsledek hodně zklamal – není se čemu divit, nejenže ztratil svoje „domácí“ vítězství, ale také promarnil šanci vyhrát pro BMW nedaleko od Mnichova. Jezdec ale před letošním závodem říká, že mu to alespoň dodává extra motivaci pro letošní rok.

„Pokud se týká loňského roku, pochopitelně to nebylo nic příjemného být předjet v poslední zatáčce, to teda rozhodně ne. Jenže prohry jsou stejnou součástí motorsportu jako výhry. Z loňského závodu jsem si odnesl lekci, ze které jsem se poučil,“ říká pilot týmu RMG.

Tomczyk dále serveru TouringCarTimes prozradil, že jeho série špatných výsledků, která začala vloni v srpnu a během níž nezískal ani jeden bod, je odlišná od té, kterou zažil v roce 2005. Tehdy nedokázal bodovat v 7 z 10 závodů sezony.

V roce 2011 získal Martin titul, od poloviny loňské se ale trápí

„Tohle je nejdelší úsek, kdy vycházím bodově naprázdno. Něco podobného jsem zažil i v roce 2005. Od té doby se mi ale povedlo stát se šampionem DTM a momentálně jsem v jiné situaci – mám více zkušeností a jiná očekávání.

Na Lausitzringu jsme měli rychlost, bohužel jsme zatím letos neměli potřebné štěstí k tomu, aby se nám podařilo potenciál vozu přetavit v bodovaný výsledek. Je frustrující vidět, čeho všeho by člověk mohl dosáhnout, kdyby neměl takovou smůlu – navíc nezaviněnou vlastními chybami.“

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?