Zoufalý Tomczyk: Už konečně musím bodovat

Tomczyk, Martin
Tomczyk, Martin, foto: dtm.de
iM2 5. července 2013 14:40
Sdílej:

Jezdec týmu RMG, Martin Tomczyk, prozradil Autosportu, že už zoufale potřebuje zabodovat a opět začít vyhrávat závody.

Tomczyk, který s Audi v roce 2011 vyhrál v DTM titul, pro rok 2012 přestoupil k BMW a v polovině loňské sezony byl pouhé 4 body za pozdějším mistrem, Brunem Spenglerem. Od loňského srpnového závodu na Nürburgringu však nezískal ani bod.

"Určitě je to zoufalé. V roce 2005 jsem na tom byl také hodně špatně, ale moje cíle jsou teď jiné, snažím se vyhrávat závody a šampionáty. Poté, co loňský rok skončil, tak jsem si přes zimu věřil, že už je to za mnou a že se startuje od nuly a bude to OK. Ale teď to pokračuje pořád dál," říká Martin Tomczyk.

Rok 2013 pro 31 letého Němce nezačal o mnoho lépe, když byl často zapleten do různých závodních incidentů. Na květnovém závodu v Brands Hatch byl navíc penalizován po zisku pole position kvůli podváze jeho vozu. Během závodu se probíjel polem, ale nakonec kolidoval s Robertem Merhim, kvůli čemuž byl hodně naštvaný (více zde a reakce Merhiho zde). Jeho trápení pokračovalo i na německém Lausitzringu, kde se kvůli poškozenému spliteru kvalifikoval až na 22. místě a v závodě kolidoval se svým kolegou z týmu RGM, Andym Priaulxem. Nakonec dojel 19.

Martin, který je v DTM již 12 sezon, však věří, že se vše v dobré obrátí: "To je ta stinná stránka motorsportu. Nikdy nevíte, kdy se věci zastaví a dovolí vám znova si užívat závodění. Tak to momentálně je a nevypadá to, že by zde bylo něco, co bych s tím mohl udělat. Musím s tím prostě žít a snažit se udělat vše nejlépe, jak jen budu moci."

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.