Jezdec týmu RMG, Martin Tomczyk, prozradil Autosportu, že už zoufale potřebuje zabodovat a opět začít vyhrávat závody.
Tomczyk, který s Audi v roce 2011 vyhrál v DTM titul, pro rok 2012 přestoupil k BMW a v polovině loňské sezony byl pouhé 4 body za pozdějším mistrem, Brunem Spenglerem. Od loňského srpnového závodu na Nürburgringu však nezískal ani bod.
"Určitě je to zoufalé. V roce 2005 jsem na tom byl také hodně špatně, ale moje cíle jsou teď jiné, snažím se vyhrávat závody a šampionáty. Poté, co loňský rok skončil, tak jsem si přes zimu věřil, že už je to za mnou a že se startuje od nuly a bude to OK. Ale teď to pokračuje pořád dál," říká Martin Tomczyk.
Rok 2013 pro 31 letého Němce nezačal o mnoho lépe, když byl často zapleten do různých závodních incidentů. Na květnovém závodu v Brands Hatch byl navíc penalizován po zisku pole position kvůli podváze jeho vozu. Během závodu se probíjel polem, ale nakonec kolidoval s Robertem Merhim, kvůli čemuž byl hodně naštvaný (více zde a reakce Merhiho zde). Jeho trápení pokračovalo i na německém Lausitzringu, kde se kvůli poškozenému spliteru kvalifikoval až na 22. místě a v závodě kolidoval se svým kolegou z týmu RGM, Andym Priaulxem. Nakonec dojel 19.
Martin, který je v DTM již 12 sezon, však věří, že se vše v dobré obrátí: "To je ta stinná stránka motorsportu. Nikdy nevíte, kdy se věci zastaví a dovolí vám znova si užívat závodění. Tak to momentálně je a nevypadá to, že by zde bylo něco, co bych s tím mohl udělat. Musím s tím prostě žít a snažit se udělat vše nejlépe, jak jen budu moci."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?