Gary Paffett, který minulý týden na Lausitzringu vyhrál 4. závod letošní sezony DTM, popsal chování vozu C-Klasse Coupé AMG DTM během celého víkendu jako brilantní. Paffett do závodu startoval ze druhého místa poté, co v sobotu v Q4 v jednom měřeném kole udělal chybu.
Start mu ale vyšel perfektně a do první zatáčky najížděl před kolegou Vietorisem. Šampion DTM z roku 2005 už tuto pozici po zbytek závodu nikomu nepřepustil a v cíli slavil svoje 20. vítězství, první pro Mercedes od loňského Norisringu.
"Moje auto bylo brilantní po celý víkend. Po sobotě hodně televizních komentátorů předpokládalo, že máme auta nastavená speciálně pro kvalifikaci, ale i v závodním rytmu jsme byli velmi rychlí," říká Gary Paffett. Jezdec složil poklonu Mercedesu, který dokázal zapracovat na voze po ne příliš povedeném startu sezony - hlavní problém byl v kvalifikacích.
"Po zklamání zkraje sezony se celý tým 'kousl' a v posledních týdnech pracoval opravdu tvrdě. Tohle je skvělá odměna pro všechny v týmu. Už je to doba, co jsem naposledy vyhrál závod. Teď slavím své jubilejní 20. vítězství."
Brit připustil, že jeho stint na pneumatikách Option byl obtížnější, než očekával. Právě během této části závodu se druhý Mike Rockenfeller dokázal přiblížit až na odstup 0,6 vteřiny. Závěrečné stinty už ale jely oba rivalové o vítězství na Lausitzringu na pneumatikách Prime, na kterých měl Mercedes navrch. Odstup v cíli vyrostl na 6,8s.
Poperou se letos o titul zástupci všech tři značek? Zatím to tak vypadá...
"Na pneumatikách Option to pro nás bylo obtížnější. Na pneumatikách Prime jsme ale byli schopni Mikovi odjet." Paffett je v tabulce po 4 závodech na 3. místě se ziskem 47 bodů, o 12 více jich posbírali Rockenfeller a Spengler.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?