Gary Paffett, který minulý týden na Lausitzringu vyhrál 4. závod letošní sezony DTM, popsal chování vozu C-Klasse Coupé AMG DTM během celého víkendu jako brilantní. Paffett do závodu startoval ze druhého místa poté, co v sobotu v Q4 v jednom měřeném kole udělal chybu.
Start mu ale vyšel perfektně a do první zatáčky najížděl před kolegou Vietorisem. Šampion DTM z roku 2005 už tuto pozici po zbytek závodu nikomu nepřepustil a v cíli slavil svoje 20. vítězství, první pro Mercedes od loňského Norisringu.
"Moje auto bylo brilantní po celý víkend. Po sobotě hodně televizních komentátorů předpokládalo, že máme auta nastavená speciálně pro kvalifikaci, ale i v závodním rytmu jsme byli velmi rychlí," říká Gary Paffett. Jezdec složil poklonu Mercedesu, který dokázal zapracovat na voze po ne příliš povedeném startu sezony - hlavní problém byl v kvalifikacích.
"Po zklamání zkraje sezony se celý tým 'kousl' a v posledních týdnech pracoval opravdu tvrdě. Tohle je skvělá odměna pro všechny v týmu. Už je to doba, co jsem naposledy vyhrál závod. Teď slavím své jubilejní 20. vítězství."
Brit připustil, že jeho stint na pneumatikách Option byl obtížnější, než očekával. Právě během této části závodu se druhý Mike Rockenfeller dokázal přiblížit až na odstup 0,6 vteřiny. Závěrečné stinty už ale jely oba rivalové o vítězství na Lausitzringu na pneumatikách Prime, na kterých měl Mercedes navrch. Odstup v cíli vyrostl na 6,8s.
Poperou se letos o titul zástupci všech tři značek? Zatím to tak vypadá...
"Na pneumatikách Option to pro nás bylo obtížnější. Na pneumatikách Prime jsme ale byli schopni Mikovi odjet." Paffett je v tabulce po 4 závodech na 3. místě se ziskem 47 bodů, o 12 více jich posbírali Rockenfeller a Spengler.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?