Gary Paffett připustil, že byl překvapen penalizací, kterou obdržel za souboj s Martinem Tomczykem během nedělního závodu v rakouském Spielbergu.
Jezdec Mercedesu se opět dostal do křížku s traťovými komisaři po nedělním souboji s Martinem Tomczykem. Brit vyvezl Němce až za obrubník při vzájemném souboj v zatáčce číslo 3. Nicméně přitom nepřivodil žádné poškození na M3 DTM týmu RMG BMW a Tomczyk byl schopen pokračovat.
Přesto dostal jezdec Mercedesu penalizaci, o které se podle jeho slov dalo diskutovat. Penalizace pro Paffetta se jeví jako ještě přísnější ve světle souboje mezi Mortarou a Wittmannem. Mladý Němec přitom do Audi RS5 DTM hodně praštil. Ke kontaktu mezi BMW a Audi došlo po poslední zastávce Audi, kdy chtěl Mortara získat druhé místo. Ital byl nucen zastavit na konci kola ještě jednou a loňský vítěz z Rakouska tak dojel až na 15. místě, po startu ze 3.
"Dostal jsem penalizaci za předjížděcí manévr na Tomczyka - to je sporné. Dostal jsem penalizaci 2 vteřin během první zastávky, které mě ale stály zhruba 5 vteřin. Když uvážím, jak závodí někteří další jezdci, tak mě překvapuje, že jsem penalizaci dostal zrovna já," diví se vicemistr DTM.
Podle Brita bylo možné dosáhnout na 6. místo, nebýt zmíněné penalizace 2 vteřin během první zastávky. "Na pneumatikách prime jsme jezdili lepší časy na jak na pneumatikách option. Jenže těch 5 vteřin, co jsme ztratili, nás stálo opravdu hodně.
Měli jsme potenciál na to, být 6. Tento víkend jsme měli v kvalifikaci k dispozici lepší vůz, v závodu byla naše rychlost také dobrá a udělali jsme obecně pár věcí dobře. V porovnání s jezdci na špici se moje rychlost jevila jako dobrá. Rychlost na pneumatikách prime (tvrdší směs) byla výborná." Paffett je momentálně v šampionátu na 6. místě společně s Wernerem. Na svém kontě má 22 bodů.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.