Mattias Ekström připustil, že si není jistý tím, kde v hierarchii týmů pro letošní sezonu DTM stojí jeho tovární Abt Sportsline.
Švéd jezdí v továrním týmu, který sídlí v Kemptenu, již od svého vstupu do DTM v roce 2001. Tituly v DTM získal Mattias Ekström v letech 2005 a 2007, jsou tedy již poněkud 'vousaté'. Jenže od té doby se jaksi nemůže prosadit, 'vrcholem' byla sezona 2012, ve které nevyhrál ani jediný závod.
V prvních dvou závodech sezony opět vozy v barvách Red Bullu na trati bojovaly s rychlostí. Ekström má letos u svého jména zatím pouze 6 bodů, které získal na Brands Hatch. Kolega Jamie Green je na tom ještě hůř, v zimě změnil Mercedes za Audi, ale od té doby se na body ještě nedostal.
"To je dobrá otázka, jestli je Abt Sportsline nejlepším týmem Audi. Pokud se podíváme na tento závod, tak určitě nebyl," řekl jezdec serveru 'touringcartimes.com' po nedělním závodu ve Velké Británii. "Mike [Rockenfeller] dokázal, že to jde [vyhrát]. Takže je to jen na nás, abychom to také dokázali. Vše, co mohu říct, je, že tým Phoenix odvádí skvělou práci."
Určitě není bez zajímavosti, že během víkendu v Británii se podle zpráv z Německa vydal tým Phoenix (sestava - Rockenfeller/Molina) jinou cestou v nastavení RS5 DTM než zbylé dva týmy Audi - Rosberg (Mortara/Albuquerque) a Abt Sportsline (Ekström/Green a Scheider/Tambay). Zdá se, že je to, soudě podle vítězství Rockenfellera, správná cesta...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?