Manuel Reuter považuje strategii Mercedesu za špatnou - ať už se bavíme o nastavení pro kvalifikaci (Mercedes nastavil auta pro závod a v kvalifikaci výrazně ztrácel) a nebo o týmové režii v závěru závodu.
V neděli jsme viděli dobré představení Mercedesu na Brands Hatch. Po nepovedené kvalifikaci poškočili především Gary Paffett, Robert Wickens a Pascal Wehrlein hodně pořadím nahoru. Jenže ne všichni jezdci Mercedesu zajeli to, na co měli... Wickens musel v posledním stintu poslušně kroužit za jedničkou týmu Paffettem. Brit nakonec spadl za Kanaďana až poté, co dostal penalizaci za rychlou jízdu pod žlutými vlajkami. Spoustě fanoušku se týmová režie nelíbila.
"V závěrečné fázi byl Wickens jako jediný na měkčích pneumatikách a na Paffetta se dokázal rychle dotáhnout. Jenže pak dostal jasný příkaz, aby šetřil pneumatiky a tím pádem nemohl na Garyho tlačit. Myslím, že téma Mercedes a týmová režie není zrovna šťastné - Toto Wolff se už v F1 postaral o rozruch," připomíná bývalý jezdec DTM Manuel Reuter podobnou scénu z F1.
O co šlo? Vlastně o to samé - Nico Rosberg hrál stejnou roli jako Robert Wickens, když měl v Malajsii také měkké pneumatiky na svém voze, ale přesto musel kroužit za pomalejším Hamiltonem (Paffettem): "Myslím, že pro psychiku mladého jezdce - a Mercedes má hodně mladých jezdců - tohle není dobré," pokračuje v kritice stuttgartské strategie. Podle něj by mladíci měli mít alespoň dojem, že mohou vyhrát.
Manuel Reuter s Opelem Vectra V8 DTM v sezoně 2005
Už v tréninku přitom museli mladíci odvést práci pro staršího, míní ex-tovární jezdec Opelu: "Pokud necháte jezdit mladíky dlouhé jízdy o 50 kolech, tak jsou dvě třetiny tréninku pryč. Podle mého by je měli alespoň dvakrát nechat vyzkoušet si kvalifikační jízdu, protože pak víte, co můžete očekávat.
Zvláště na trati jako je Brands Hatch může hrát i desetina sekundy roli. Může například rozhodnout o tom, zda-li postoupíte do další části kvalifikace nebo ne. A pak se i Paffett se svými zkušenostmi nedostane moc daleko [v kvalifikaci]. Mercedesy měly dobrou závodní rychlost. Jenže u Mercedesu teď musí přijít na to, jak se dostat v kvalifikaci výš, aby mohli bojovat o vítězství. Myslím, že zde se hodně naučili - Paffett zajel nejrychlejší kolo závodu."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?