Manuel Reuter považuje strategii Mercedesu za špatnou - ať už se bavíme o nastavení pro kvalifikaci (Mercedes nastavil auta pro závod a v kvalifikaci výrazně ztrácel) a nebo o týmové režii v závěru závodu.
V neděli jsme viděli dobré představení Mercedesu na Brands Hatch. Po nepovedené kvalifikaci poškočili především Gary Paffett, Robert Wickens a Pascal Wehrlein hodně pořadím nahoru. Jenže ne všichni jezdci Mercedesu zajeli to, na co měli... Wickens musel v posledním stintu poslušně kroužit za jedničkou týmu Paffettem. Brit nakonec spadl za Kanaďana až poté, co dostal penalizaci za rychlou jízdu pod žlutými vlajkami. Spoustě fanoušku se týmová režie nelíbila.
"V závěrečné fázi byl Wickens jako jediný na měkčích pneumatikách a na Paffetta se dokázal rychle dotáhnout. Jenže pak dostal jasný příkaz, aby šetřil pneumatiky a tím pádem nemohl na Garyho tlačit. Myslím, že téma Mercedes a týmová režie není zrovna šťastné - Toto Wolff se už v F1 postaral o rozruch," připomíná bývalý jezdec DTM Manuel Reuter podobnou scénu z F1.
O co šlo? Vlastně o to samé - Nico Rosberg hrál stejnou roli jako Robert Wickens, když měl v Malajsii také měkké pneumatiky na svém voze, ale přesto musel kroužit za pomalejším Hamiltonem (Paffettem): "Myslím, že pro psychiku mladého jezdce - a Mercedes má hodně mladých jezdců - tohle není dobré," pokračuje v kritice stuttgartské strategie. Podle něj by mladíci měli mít alespoň dojem, že mohou vyhrát.
Manuel Reuter s Opelem Vectra V8 DTM v sezoně 2005
Už v tréninku přitom museli mladíci odvést práci pro staršího, míní ex-tovární jezdec Opelu: "Pokud necháte jezdit mladíky dlouhé jízdy o 50 kolech, tak jsou dvě třetiny tréninku pryč. Podle mého by je měli alespoň dvakrát nechat vyzkoušet si kvalifikační jízdu, protože pak víte, co můžete očekávat.
Zvláště na trati jako je Brands Hatch může hrát i desetina sekundy roli. Může například rozhodnout o tom, zda-li postoupíte do další části kvalifikace nebo ne. A pak se i Paffett se svými zkušenostmi nedostane moc daleko [v kvalifikaci]. Mercedesy měly dobrou závodní rychlost. Jenže u Mercedesu teď musí přijít na to, jak se dostat v kvalifikaci výš, aby mohli bojovat o vítězství. Myslím, že zde se hodně naučili - Paffett zajel nejrychlejší kolo závodu."
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.