Strategie Mercedesu byla špatná, říká Reuter

Vietoris, Christian
Vietoris, Christian, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 20. května 2013 18:30
Sdílej:

Manuel Reuter považuje strategii Mercedesu za špatnou - ať už se bavíme o nastavení pro kvalifikaci (Mercedes nastavil auta pro závod a v kvalifikaci výrazně ztrácel) a nebo o týmové režii v závěru závodu.

V neděli jsme viděli dobré představení Mercedesu na Brands Hatch. Po nepovedené kvalifikaci poškočili především Gary Paffett, Robert Wickens a Pascal Wehrlein hodně pořadím nahoru. Jenže ne všichni jezdci Mercedesu zajeli to, na co měli... Wickens musel v posledním stintu poslušně kroužit za jedničkou týmu Paffettem. Brit nakonec spadl za Kanaďana až poté, co dostal penalizaci za rychlou jízdu pod žlutými vlajkami. Spoustě fanoušku se týmová režie nelíbila.

"V závěrečné fázi byl Wickens jako jediný na měkčích pneumatikách a na Paffetta se dokázal rychle dotáhnout. Jenže pak dostal jasný příkaz, aby šetřil pneumatiky a tím pádem nemohl na Garyho tlačit. Myslím, že téma Mercedes a týmová režie není zrovna šťastné - Toto Wolff se už v F1 postaral o rozruch," připomíná bývalý jezdec DTM Manuel Reuter podobnou scénu z F1.

O co šlo? Vlastně o to samé - Nico Rosberg hrál stejnou roli jako Robert Wickens, když měl v Malajsii také měkké pneumatiky na svém voze, ale přesto musel kroužit za pomalejším Hamiltonem (Paffettem): "Myslím, že pro psychiku mladého jezdce - a Mercedes má hodně mladých jezdců - tohle není dobré," pokračuje v kritice stuttgartské strategie. Podle něj by mladíci měli mít alespoň dojem, že mohou vyhrát.

Manuel Reuter s Opelem Vectra V8 DTM v sezoně 2005

Už v tréninku přitom museli mladíci odvést práci pro staršího, míní ex-tovární jezdec Opelu: "Pokud necháte jezdit mladíky dlouhé jízdy o 50 kolech, tak jsou dvě třetiny tréninku pryč. Podle mého by je měli alespoň dvakrát nechat vyzkoušet si kvalifikační jízdu, protože pak víte, co můžete očekávat.

Zvláště na trati jako je Brands Hatch může hrát i desetina sekundy roli. Může například rozhodnout o tom, zda-li postoupíte do další části kvalifikace nebo ne. A pak se i Paffett se svými zkušenostmi nedostane moc daleko [v kvalifikaci]. Mercedesy měly dobrou závodní rychlost. Jenže u Mercedesu teď musí přijít na to, jak se dostat v kvalifikaci výš, aby mohli bojovat o vítězství. Myslím, že zde se hodně naučili - Paffett zajel nejrychlejší kolo závodu."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.