Roberto Merhi si včera svými dvěma spornými manévry na trati v Brands Hatch mezi soupeři dobré jméno neudělal. Podle Tima Glocka dokonce do DTM nepatří.
Roberto Merhi (HWA Mercedes) včera v Británii nepotěšil svými manévry hned dva soupeře. Nováček v továrním týmu Mercedesu prvně vytlačil z tratě Tima Glocka (BMW MTEK) a o pár kol později na stejném místě také Martina Tomczyk (RMG BMW). Oba jezdci mnichovské značky sice mohli v závodu pokračovat, ale naděje na dobrý výsledek byly zmařeny.
Expert německé ARD, Manuel Reuter, označil v přímém přenosu už první manévr na Glocka za "zbytečný". Na druhou stranu chápal vedení závodu, které se rozhodlo zakročit až po druhém manévru na Tomczyka. Glock však vidí situaci, poměrně nepřekvapivě, jinak: "Myslím, že měl jednoduše 'rudo před očima'. Podle mě takový jezdec do DTM nepatří. Měl by se vrátit do autoškoly nebo něco takového. Pochopitelně tím zničil můj závod.
Myslím, že moje rychlost byla až na tu nehodu dobrá. Musíme zjistit, co všechno je na autě poničené. Je to škoda, mohli jsme si odsud odvést pár bodů, ale dopadlo to takto. Doufám, že za to ještě dostane nějakou penalizaci, protože Martina [Tomczyka] také takhle vystrčil. Není už víc co k tomu říct."
Tomczyk po vyloučení z kvalifikace startoval jako poslední a předváděl hezkou stíhací jízdu, jenže pak narazil na mladíka Mercedesu. Jenže ve stejném místě jako Glocka ho Merhi vyvezl z tratě. Němec se k celé situaci vyjádřil ihned v týmovém rádiu a v pozávodním interview televize ARD označil tento manévrt za "nesportovní". Na konci závodu byla zúčastněná trojice klasifikována na místech - 13 (Glock), 14 (Tomczyk) a 16 (Merhi).
Merhi sklidil hodně kritiky
"Už pět kol před tím incidentem jsem viděl, jak na tom stejném místě vytlačil Tima [Glocka]. Hned jsem to hlásil rádiem. Poté jsem se i já ocitl v souboji s ním, byl to tvrdý souboj. Ale musím přiznat, že vše proběhlo v mezích fair play. Jenže pak jsem se ocitl vedle něj a on mě vytlačil. Viděl, že jsem vedle něj, ale prostě mi nenechal ani kousek místa a vytlačil mě," přidává se mistr DTM z roku 2011.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.