Roberto Merhi si včera svými dvěma spornými manévry na trati v Brands Hatch mezi soupeři dobré jméno neudělal. Podle Tima Glocka dokonce do DTM nepatří.
Roberto Merhi (HWA Mercedes) včera v Británii nepotěšil svými manévry hned dva soupeře. Nováček v továrním týmu Mercedesu prvně vytlačil z tratě Tima Glocka (BMW MTEK) a o pár kol později na stejném místě také Martina Tomczyk (RMG BMW). Oba jezdci mnichovské značky sice mohli v závodu pokračovat, ale naděje na dobrý výsledek byly zmařeny.
Expert německé ARD, Manuel Reuter, označil v přímém přenosu už první manévr na Glocka za "zbytečný". Na druhou stranu chápal vedení závodu, které se rozhodlo zakročit až po druhém manévru na Tomczyka. Glock však vidí situaci, poměrně nepřekvapivě, jinak: "Myslím, že měl jednoduše 'rudo před očima'. Podle mě takový jezdec do DTM nepatří. Měl by se vrátit do autoškoly nebo něco takového. Pochopitelně tím zničil můj závod.
Myslím, že moje rychlost byla až na tu nehodu dobrá. Musíme zjistit, co všechno je na autě poničené. Je to škoda, mohli jsme si odsud odvést pár bodů, ale dopadlo to takto. Doufám, že za to ještě dostane nějakou penalizaci, protože Martina [Tomczyka] také takhle vystrčil. Není už víc co k tomu říct."
Tomczyk po vyloučení z kvalifikace startoval jako poslední a předváděl hezkou stíhací jízdu, jenže pak narazil na mladíka Mercedesu. Jenže ve stejném místě jako Glocka ho Merhi vyvezl z tratě. Němec se k celé situaci vyjádřil ihned v týmovém rádiu a v pozávodním interview televize ARD označil tento manévrt za "nesportovní". Na konci závodu byla zúčastněná trojice klasifikována na místech - 13 (Glock), 14 (Tomczyk) a 16 (Merhi).
Merhi sklidil hodně kritiky
"Už pět kol před tím incidentem jsem viděl, jak na tom stejném místě vytlačil Tima [Glocka]. Hned jsem to hlásil rádiem. Poté jsem se i já ocitl v souboji s ním, byl to tvrdý souboj. Ale musím přiznat, že vše proběhlo v mezích fair play. Jenže pak jsem se ocitl vedle něj a on mě vytlačil. Viděl, že jsem vedle něj, ale prostě mi nenechal ani kousek místa a vytlačil mě," přidává se mistr DTM z roku 2011.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?