Roberto Merhi si včera svými dvěma spornými manévry na trati v Brands Hatch mezi soupeři dobré jméno neudělal. Podle Tima Glocka dokonce do DTM nepatří.
Roberto Merhi (HWA Mercedes) včera v Británii nepotěšil svými manévry hned dva soupeře. Nováček v továrním týmu Mercedesu prvně vytlačil z tratě Tima Glocka (BMW MTEK) a o pár kol později na stejném místě také Martina Tomczyk (RMG BMW). Oba jezdci mnichovské značky sice mohli v závodu pokračovat, ale naděje na dobrý výsledek byly zmařeny.
Expert německé ARD, Manuel Reuter, označil v přímém přenosu už první manévr na Glocka za "zbytečný". Na druhou stranu chápal vedení závodu, které se rozhodlo zakročit až po druhém manévru na Tomczyka. Glock však vidí situaci, poměrně nepřekvapivě, jinak: "Myslím, že měl jednoduše 'rudo před očima'. Podle mě takový jezdec do DTM nepatří. Měl by se vrátit do autoškoly nebo něco takového. Pochopitelně tím zničil můj závod.
Myslím, že moje rychlost byla až na tu nehodu dobrá. Musíme zjistit, co všechno je na autě poničené. Je to škoda, mohli jsme si odsud odvést pár bodů, ale dopadlo to takto. Doufám, že za to ještě dostane nějakou penalizaci, protože Martina [Tomczyka] také takhle vystrčil. Není už víc co k tomu říct."
Tomczyk po vyloučení z kvalifikace startoval jako poslední a předváděl hezkou stíhací jízdu, jenže pak narazil na mladíka Mercedesu. Jenže ve stejném místě jako Glocka ho Merhi vyvezl z tratě. Němec se k celé situaci vyjádřil ihned v týmovém rádiu a v pozávodním interview televize ARD označil tento manévrt za "nesportovní". Na konci závodu byla zúčastněná trojice klasifikována na místech - 13 (Glock), 14 (Tomczyk) a 16 (Merhi).
Merhi sklidil hodně kritiky
"Už pět kol před tím incidentem jsem viděl, jak na tom stejném místě vytlačil Tima [Glocka]. Hned jsem to hlásil rádiem. Poté jsem se i já ocitl v souboji s ním, byl to tvrdý souboj. Ale musím přiznat, že vše proběhlo v mezích fair play. Jenže pak jsem se ocitl vedle něj a on mě vytlačil. Viděl, že jsem vedle něj, ale prostě mi nenechal ani kousek místa a vytlačil mě," přidává se mistr DTM z roku 2011.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.