Glock a Tomczyk Merhimu: Vrať se do autoškoly

Merhi, Roberto
Merhi, Roberto, foto: dtm.de - HOCH ZWEI / Juergen Tap
iM2 20. května 2013 18:28
Sdílej:

Roberto Merhi si včera svými dvěma spornými manévry na trati v Brands Hatch mezi soupeři dobré jméno neudělal. Podle Tima Glocka dokonce do DTM nepatří.

Roberto Merhi (HWA Mercedes) včera v Británii nepotěšil svými manévry hned dva soupeře. Nováček v továrním týmu Mercedesu prvně vytlačil z tratě Tima Glocka (BMW MTEK) a o pár kol později na stejném místě také Martina Tomczyk (RMG BMW). Oba jezdci mnichovské značky sice mohli v závodu pokračovat, ale naděje na dobrý výsledek byly zmařeny.

Expert německé ARD, Manuel Reuter, označil v přímém přenosu už první manévr na Glocka za "zbytečný". Na druhou stranu chápal vedení závodu, které se rozhodlo zakročit až po druhém manévru na Tomczyka. Glock však vidí situaci, poměrně nepřekvapivě, jinak: "Myslím, že měl jednoduše 'rudo před očima'. Podle mě takový jezdec do DTM nepatří. Měl by se vrátit do autoškoly nebo něco takového. Pochopitelně tím zničil můj závod.

Myslím, že moje rychlost byla až na tu nehodu dobrá. Musíme zjistit, co všechno je na autě poničené. Je to škoda, mohli jsme si odsud odvést pár bodů, ale dopadlo to takto. Doufám, že za to ještě dostane nějakou penalizaci, protože Martina [Tomczyka] také takhle vystrčil. Není už víc co k tomu říct."

Tomczyk po vyloučení z kvalifikace startoval jako poslední a předváděl hezkou stíhací jízdu, jenže pak narazil na mladíka Mercedesu. Jenže ve stejném místě jako Glocka ho Merhi vyvezl z tratě. Němec se k celé situaci vyjádřil ihned v týmovém rádiu a v pozávodním interview televize ARD označil tento manévrt za "nesportovní". Na konci závodu byla zúčastněná trojice klasifikována na místech - 13 (Glock), 14 (Tomczyk) a 16 (Merhi).

Merhi sklidil hodně kritiky

"Už pět kol před tím incidentem jsem viděl, jak na tom stejném místě vytlačil Tima [Glocka]. Hned jsem to hlásil rádiem. Poté jsem se i já ocitl v souboji s ním, byl to tvrdý souboj. Ale musím přiznat, že vše proběhlo v mezích fair play. Jenže pak jsem se ocitl vedle něj a on mě vytlačil. Viděl, že jsem vedle něj, ale prostě mi nenechal ani kousek místa a vytlačil mě," přidává se mistr DTM z roku 2011. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.