Roberto Merhi si včera svými dvěma spornými manévry na trati v Brands Hatch mezi soupeři dobré jméno neudělal. Podle Tima Glocka dokonce do DTM nepatří.
Roberto Merhi (HWA Mercedes) včera v Británii nepotěšil svými manévry hned dva soupeře. Nováček v továrním týmu Mercedesu prvně vytlačil z tratě Tima Glocka (BMW MTEK) a o pár kol později na stejném místě také Martina Tomczyk (RMG BMW). Oba jezdci mnichovské značky sice mohli v závodu pokračovat, ale naděje na dobrý výsledek byly zmařeny.
Expert německé ARD, Manuel Reuter, označil v přímém přenosu už první manévr na Glocka za "zbytečný". Na druhou stranu chápal vedení závodu, které se rozhodlo zakročit až po druhém manévru na Tomczyka. Glock však vidí situaci, poměrně nepřekvapivě, jinak: "Myslím, že měl jednoduše 'rudo před očima'. Podle mě takový jezdec do DTM nepatří. Měl by se vrátit do autoškoly nebo něco takového. Pochopitelně tím zničil můj závod.
Myslím, že moje rychlost byla až na tu nehodu dobrá. Musíme zjistit, co všechno je na autě poničené. Je to škoda, mohli jsme si odsud odvést pár bodů, ale dopadlo to takto. Doufám, že za to ještě dostane nějakou penalizaci, protože Martina [Tomczyka] také takhle vystrčil. Není už víc co k tomu říct."
Tomczyk po vyloučení z kvalifikace startoval jako poslední a předváděl hezkou stíhací jízdu, jenže pak narazil na mladíka Mercedesu. Jenže ve stejném místě jako Glocka ho Merhi vyvezl z tratě. Němec se k celé situaci vyjádřil ihned v týmovém rádiu a v pozávodním interview televize ARD označil tento manévrt za "nesportovní". Na konci závodu byla zúčastněná trojice klasifikována na místech - 13 (Glock), 14 (Tomczyk) a 16 (Merhi).
Merhi sklidil hodně kritiky
"Už pět kol před tím incidentem jsem viděl, jak na tom stejném místě vytlačil Tima [Glocka]. Hned jsem to hlásil rádiem. Poté jsem se i já ocitl v souboji s ním, byl to tvrdý souboj. Ale musím přiznat, že vše proběhlo v mezích fair play. Jenže pak jsem se ocitl vedle něj a on mě vytlačil. Viděl, že jsem vedle něj, ale prostě mi nenechal ani kousek místa a vytlačil mě," přidává se mistr DTM z roku 2011.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.